Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Adrien (voormalig nico239) » 09/07/20, 17:50

En in het begin zei ze trouwens dat er een auditor in de AHP is ...

Jij was Guy, ik weet zeker ... je bent een veganist die het niet weet Beeld
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par sicetaitsimple » 09/07/20, 17:53

Adrien (ex-nico239) schreef:Ik zie niet in hoe we een paard of een kip uitbuiten door hun mest terug te winnen.


Cepabien picétou.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Adrien (voormalig nico239) » 09/07/20, 17:55

Beeld De jongen pov hij is "verbaasd" door iemand die palmbomen in de bergen kweekt ....

Hij moet over ons praten ... dus Beeld

Hij negeert dat palmbomen erg resistent zijn tegen koude pfff zoals aronskelken elders.

Als hij "Bull" -Holzer als voorbeeld noemt, kan hij maar beter zijn mond houden omdat hij echt geen model is.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13722
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par izentrop » 09/07/20, 22:27

Monsieur Vénère is misschien jaloers op de opdrachtgevers en op alle verenigingen die Benoît Noël volgen in zijn project, in plaats van hem succes te wensen.

Ik denk oprecht dat hij zal slagen en ik weet dat hij de gewoonte heeft om serieuze studies te doen die nuttige en exploiteerbare resultaten opleveren, zoals zijn studies aan de BRF http://agriculture-de-conservation.com/ ... ticle=1193
sicetaitsimple schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:Ik zie niet in hoe we een paard of een kip uitbuiten door hun mest terug te winnen.
Cepabien picétou.
Interessant is de mogelijkheid om te bemesten zonder inbreng van dieren.
Jammer dat ze geen droge toiletten integreren, maar het mag komen, de taboes zijn gemaakt om opgeheven te worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par phil12 » 09/07/20, 23:14

2020-07-09 screenshot op 23.13.51.png
2020-07-09 screenshot op 23.13.51.png (316.87 KIO) 3123 keer bekeken
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par GuyGadebois » 09/07/20, 23:19

izentrop schreef:Interessant is de mogelijkheid om te bemesten zonder inbreng van dieren.
Jammer dat ze geen droge toiletten integreren, maar het mag komen, de taboes zijn gemaakt om opgeheven te worden.

Droogtoiletten zijn dus geen "dierlijke bijdragen" die aan de kant van paardenmest, mest, diverse uitwerpselen of andere guano's moeten worden gezet. Nou, ik merk het op.
(Verdomme, maar natuurlijk zijn we geen dieren ... waar was mijn hoofd?) : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Adrien (voormalig nico239) » 09/07/20, 23:55

izentrop schreef:Monsieur Vénère is misschien jaloers op de opdrachtgevers en op alle verenigingen die Benoît Noël volgen in zijn project, in plaats van hem succes te wensen.

Ik denk oprecht dat hij zal slagen en ik weet dat hij de gewoonte heeft om serieuze studies te doen die nuttige en exploiteerbare resultaten opleveren, zoals zijn studies aan de BRF http://agriculture-de-conservation.com/ ... ticle=1193
sicetaitsimple schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:Ik zie niet in hoe we een paard of een kip uitbuiten door hun mest terug te winnen.
Cepabien picétou.
Interessant is de mogelijkheid om te bemesten zonder inbreng van dieren.
Jammer dat ze geen droge toiletten integreren, maar het mag komen, de taboes zijn gemaakt om opgeheven te worden.


Aanbidden?
Spreek je voor mij?
Oh helemaal niet wat een idee.

Het zijn de vele tegenstellingen van het onderwerp die me amuseren.

Vaak ziet dit soort initiatief er goed uit om zichzelf te omringen met een soort garanties van stroming.
Zeg het liever contant in plaats van te praten over veganistische landbouw ....

We gaan landbouw bedrijven met uitsluitend plantaardige bronnen.
Kortom (op papier) de luie moestuin op middelgrote schaal.
Het verbaast me dat hij Didier nergens anders heeft genoemd, want (tenzij ik me vergis) is het precies op schema.

En a priori zonder grondbewerking ... zelfs als we na het zien van de tractoren in actie een beetje sceptisch zijn.

In plaats daarvan raakt hij verstrikt in een hele wirwar van ideeën en concepten ... die zijn onderwerp aanzienlijk onder druk zet.
Alsof zijn aanpak, in zijn eenvoudigste uitdrukking: landbouw met plantaardige bemesting was op zichzelf niet voldoende.
Wat naar mijn mening veel effectiever zou zijn dan zijn verenmateriaal

Hij vergeet trouwens dat de mens een dier is en dat de menselijke urine een dierlijke bevruchting is.
Voor mij is er geen verschil om een ​​anecische man te laten werken voor zijn galerijen en zijn bemestende uitwerpselen (of slakken) door hem te voeren zoals het hoort, dan een paard of kippen die als complementaire dieren worden beschouwd.
Allemaal dieren
Ze hebben een beetje een variabele geometrie-visie van het dier.

En dan moet de dame stoppen met onzin te zeggen over dieren ... groot

Houd de ondeugende geiten vast van een vriend van mij die plezier heeft in mijn trailer ...
En dit zijn gewoon huisdierengeiten.
Zoals wat we zogenaamde boerderijdieren kunnen hebben zonder ze te eten of uit te buiten

ondeugende_geiten_3.jpg
chevres_espiègles_3.jpg (82 KB) 3102 keer bekeken


ondeugende_geiten_2.jpg
chevres_espiègles_2.jpg (83.92 KB) 3102 keer bekeken


ondeugende_geiten_1.jpg
chevres_espiègles_1.jpg (240.67 KB) 3102 keer bekeken



Maar goed gerust, ik wens hem veel succes met heel mijn hart.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13722
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par izentrop » 10/07/20, 10:25

Ik twijfel er niet aan dat je maguettes gelukkig zijn als vissen in het water, maar dat is niet de vraag.
Ik vind dit project technisch interessant en jij, het enige dat in je opkomt is spot en oordeel.

Greenpeace beweert "71% van de Europese landbouwgrond wordt gebruikt om vee te voeren"is het interessant om te kunnen bewijzen dat men planten kan produceren zonder inbreng van dieren en zonder verlies van bodemvruchtbaarheid, zelfs door het negeren van biologische en veganistische ideologieën.

Bios willen alleen "natuurlijke" pesticiden, veganisten willen geen uitbuiting van dieren voor hun voedsel. Benoît houdt hier zonder taboes rekening mee.
Maar het is duidelijk dat het beoogde systeem op lange termijn tekortkomingen vertoont en zelfs de inname van menselijke urine zou dit kunnen compenseren. Dit is het laatste woord van de video.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Adrien (voormalig nico239) » 10/07/20, 10:56

izentrop schreef:Ik twijfel er niet aan dat je maguettes gelukkig zijn als vissen in het water, maar dat is niet de vraag.
Ik vind dit project technisch interessant en jij, het enige dat in je opkomt is spot en oordeel.

Greenpeace beweert "71% van de Europese landbouwgrond wordt gebruikt om vee te voeren"is het interessant om te kunnen bewijzen dat men planten kan produceren zonder inbreng van dieren en zonder verlies van bodemvruchtbaarheid, zelfs door het negeren van biologische en veganistische ideologieën.

Bios willen alleen "natuurlijke" pesticiden, veganisten willen geen uitbuiting van dieren voor hun voedsel. Benoît houdt hier zonder taboes rekening mee.
Maar het is duidelijk dat het beoogde systeem op lange termijn tekortkomingen vertoont en zelfs de inname van menselijke urine zou dit kunnen compenseren. Dit is het laatste woord van de video.


Absoluut wat het onderwerp je ook niet kunt lezen ....

Ik vertelde je dat het project min of meer dicht bij Didier lag ... (tenminste op papier ... dan te zien in de feiten)

Dus geen spot op agronomisch niveau wat duidelijk het essentiële recht is?

Voor de rest is het duidelijk dat hij geen ingewikkelde en min of meer tegenstrijdige rechtvaardigingen nodig heeft om Didier te maken.

Didier hoeft niet te beweren veganistisch te zijn om eerst uit te vinden en vervolgens fenologie te verspreiden.

Zoals ik al eerder zei, is het merkwaardig dat hij Didier niet elders citeerde omdat dat zo was het is interessant om te kunnen bewijzen dat men planten kan produceren zonder dierlijke inbreng en zonder verlies van bodemvruchtbaarheid, zelfs door het negeren van biologische en veganistische ideologieën. het lijkt duivels op de luie moestuin

En dus is het duivels spannend en zelfs meer zonder "snuisterijen" naar mijn mening schadelijker dan winstgevend.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Moindreffor » 10/07/20, 16:02

Ik denk dat we op het niveau van passieve thermische fennage zitten en net als Adrien betreur ik dit
de titel is groenteteelt en hij spreekt vanaf het begin over veganistische landbouw
het is een mix van genres voor mij, waarom zou ik me verplicht voelen om deze veganistische kleurstof toe te voegen? heeft zijn doel het echt nodig? Ik zou in de verleiding komen te denken dat hij moet twijfelen om zich daartoe verplicht te voelen en het is zonde om aan een mooie vrouw te twijfelen en haar zo te corrumperen ...

de luie moestuin had als titel de veganistische moestuin kunnen hebben en meer dan biologisch
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten