Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par VetusLignum » 06/10/21, 19:23

Did67 schreef:Het genotype van valse meeldauw, ik kan het niet geloven: gedurende een eeuw dat het wordt gebruikt, heeft valse meeldauw nooit de sleutel "gekraakt". In feite is het een zogenaamde "multisite"-actie: de koperionen werken op veel mechanismen in; plotseling, wanneer meeldauw een sleutel voor één vindt, struikelt hij over de anderen ...

Het bewijs van een echte weerstand tegen koper zou een "sensatie" zijn ...

Ik ken geen enkel serieus document dat wijst op resistentie van meeldauw tegen koper (maar ik weet niet alles!).

Daarom neig ik naar het protocol.

Een studie, vooral in het lab, is een beetje als een pixel in de complexiteit van een vraag ... Het is natuurlijk niet "nul". Ik heb het niet opgeschreven. Het is een element, dat in een geheel moet worden geplaatst. Voor mij is het feit dat ik de effectiviteit niet "vind" toch een groot vraagteken over de relevantie van de resultaten die in het laboratorium zijn verkregen met betrekking tot hun praktische toepassingen ... Zelfs als al het andere vrij consistent is: de Effectieve synthetische fungiciden , wat minder "chemische" min of meer effectieve producten, en veel "perlimpinpin-poeders" (ik gebruik deze term een ​​beetje slecht; ik maak er graag grappen over) zonder enig meetbaar effect ...


Er is resistentie tegen sommige fungiciden, maar er is geen resistentie tegen koper bekend.
Maar het moet gezegd dat koper niet meer wordt gebruikt, behalve in organisch; daarom wordt niet noodzakelijkerwijs voldaan aan de voorwaarden voor het ontwikkelen van resistentie.
En om te zeggen dat weerstand tegen koper niet mogelijk is, zou ik niet durven zeggen.
Toch ben ik het meestal met je eens dat het probleem waarschijnlijk op het niveau van het protocol zit, zonder dat ik precies kan zeggen waar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 06/10/21, 22:00

Ik heb niet geschreven dat die er nooit zal zijn.

Ik schreef aan de ene kant dat er tot nu toe, voor zover ik weet, geen is.

Ik schreef ook dat het werkingsmechanisme van koperionen "multisite" is (dat wil zeggen dat het op verschillende mechanismen tegelijk inwerkt), wanneer meeldauw een sleutel vindt voor een van de mechanismen, struikelde hij over de andere. Ik had moeten specificeren: de kans dat verschillende weerstandsmechanismen tegelijkertijd worden "gekraakt", is laag. Hetzelfde geldt voor resistentiegenen. Een ras met een gen is erg achterhaald. Met twee duurt het ... Met drie (dit bestaat momenteel niet op de markt), zou het zeer onwaarschijnlijk zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 06/10/21, 22:03

Adrien (ex-nico239) schreef:
Afgezien van de bonen bij 0.3 zijn ze niet dood ...



Thuis zijn er over het algemeen bij een "rijm" en grondtemperaturen van - 1 ° of - 2 ° plekken van "koude brandwonden" ... Lager, het is gaar!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Boris70
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 13/12/20, 19:03
Plaats: Vogezen saônoises - 380m
x 22

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Boris70 » 06/10/21, 22:48

Did67 schreef:
Ik had een paar rupsen! Uit zichzelf verdwenen! September (heet, droog - thuis) was gunstig voor hen. Te laat!


Ik had een grote aanval op een boerenkool die niet in bloei stond. In het begin vertrouwde ik op de hulptroepen, maar die kwamen niet en de rupsen waren uitgehongerd, dus ik moest ingrijpen!

Een Japanse mosterdstengel bedekt met piéride-eieren. Ik vraag me af wat deze rupsen eten zonder de moestuin, want wilde kruisbloemigen zijn klein en hebben een korte levensduur: weidekaartamine, herderstasje en ruige cardamine.
0 x
Herladen op heilige plaatsen http://www.lokahita.fr
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 06/10/21, 22:54

Did67 schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
Afgezien van de bonen bij 0.3 zijn ze niet dood ...



Thuis zijn er over het algemeen bij een "rijm" en grondtemperaturen van - 1 ° of - 2 ° plekken van "koude brandwonden" ... Lager, het is gaar!


Ok, aangezien dit de eerste keer is dat we ze tot het einde kunnen vasthouden, hebben we niet de ervaring.

Daar is het al 0.4 dus het is elke keer voor vanavond.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 06/10/21, 23:00

Nog een onderwerp en nog een vraagstelling: het ontkiemen van veldsla

Het is bekend dat veldsla bij vrij lage temperaturen ontkiemt en in ieder geval niet in de zomer....

Behalve dat ik veel veldsla tot zaad heb laten gaan, dus ik verwachtte het begin van ontkieming in september oktober maar helemaal niet, het begon in augustus in volle hitte en niet klein maar met een mooie overdaad op de plekken waar ik had gemaakt zeker dat het opnieuw is ingezaaid.
Oké onder de kruiden in de kisten en met een lichte maar bijna dagelijks vochtige outfit is het koeler dan in de volle zon maar toch
Toen ik dit plotseling zag, zaaide ik (ook direct zaaien) zaden uit zakken die in de handel worden verkocht, nee, die zijn nu pas ontkiemd.

Zou er een verschil zijn tussen de zaden van de plant die op de grond vallen en die van de zakjes op dit plan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Doris » 07/10/21, 08:28

Adrien (ex-nico239) schreef:Nog een onderwerp en nog een vraagstelling: het ontkiemen van veldsla

Het is bekend dat veldsla bij vrij lage temperaturen ontkiemt

: Mrgreen: het grote mysterie van de moestuin voor mij: 2021, opeenvolgende hittegolven tot oktober, spontane opkomst van veldsla vanaf begin augustus, al mijn zaaipogingen zijn mislukt. 2022, kooltijd in de Landes, behalve in augustus, mijn veldslazaailingen zijn allemaal succesvol, maar geen spontane opkomst, maar geen hint van één.
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 07/10/21, 08:32

Er kunnen er twee zijn! Of drie.

1) nadat ze een heel seizoen op de grond hebben doorgebracht, zijn ze goed "doorweekt"; thuis ben ik ervan overtuigd dat herfstcondensaties een van de triggers zijn voor kieming, zonder water te geven (als dit niet lukt, beslaan + eventueel afdekken met een sluier)

2) en goed in contact met de grond - dit is essentieel voor veldsla; Ik "slaag" mijn zaaien op de volgende manier: nadat ik bijvoorbeeld de aardappelen heb geoogst, zaai ik zonder meerwerk (ik krabde om niet te veel pot in de grond te laten) en daar vertrap ik overvloedig, door te "wrijven" mijn schoenen op de grond ... En dat is het. En het tilt op "zoals de haren van een hond"

3) Het kan ook zijn dat het op bepaalde plaatsen stijgt, meer aangegeven: vaak onder dekking van andere planten, aan de rand van kolen, tussen prei, enz ... Dus plaatsen waar we zelden zaaien ... Als je bedekt met kleine twijgen, je zult zien dat het beter ontkiemt (bij toeval ontdekt toen ik stengels bleekselderij in zaadjes zette op een plek waar ik "in de open lucht" had gezaaid; zoals vaak thuis slepen de dingen; ze hebben gesleept en wat zie ik Onder de stelen, kauwt in een puinhoop ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 07/10/21, 08:34

Doris schreef: : Mrgreen: het grote mysterie van de moestuin voor mij: 2021, opeenvolgende hittegolven tot oktober, spontane opkomst van veldsla vanaf begin augustus, al mijn zaaipogingen zijn mislukt. 2022, kooltijd in de Landes, behalve in augustus, mijn veldslazaailingen zijn allemaal succesvol, maar geen spontane opkomst, maar geen hint van één.


Heeft u de variëteit "Contrariété" ??? (humor) [Of, meer expliciet: "ellefaitchiercelle-là"]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Doris » 07/10/21, 09:29

Did67 schreef:
Heeft u de variëteit "Contrariété" ??? (humor) [Of, meer expliciet: "ellefaitchiercelle-là"]


Het is precies dat! En toch had ik in het voorjaar veel veldsla oplopend tot zaadjes, in de schaduw, in halfschaduw, zonnig, .... maar nee, ik zal misschien om de twee jaar moeten zaaien ???
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten