Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 05/08/20, 20:48

Doris schreef:... onmiddellijke reactie: "ons hele leven hebben we ons leven dan voor niets gecompliceerd, en deze smaak is fantastisch". Bedankt hooi, bedankt bodemorganismen, en bedankt Didier, want zonder je video's, boeken en dit draadje had ik dit allemaal nooit meegemaakt


Uitstekend !!! De smaak, ik vind het lekker - want inderdaad, het is het meest opvallend en helaas niet te fotograferen!

[PS: ik weet waarom ik het moeilijk heb! Ook al is het soms saai - tegenwoordig willen mensen op bezoek komen, maar als ik bied wat naar de één gaat, gaat het niet naar de anderen, enz...]
2 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Doris » 05/08/20, 21:36

Did67 schreef:
Uitstekend !!! De smaak, ik vind het lekker - want inderdaad, het is het meest opvallend en helaas niet te fotograferen!



Het is waar, en mijn man en ik werden teruggestuurd naar onze eerste proeverijen van veldsla, salade, spinazie gekweekt in hooi. De eerste paar keer dat we als kinderen waren, raakten we een beetje gewend aan deze goede smaak, maar de vrienden van vandaag waren als kinderen. Overigens heb ik iets geleerd: een paar dagen geleden plaatste ik een eerste beoordeling van een perceel aardappelen, dat was 3 kg/m2. Ik, alles gaat goed met mij, ik doe geen wedstrijden, ik weet niet of het een beetje of veel is. Maar hier in zandgrond rekenen mijn vrienden maximaal 2,5kg/per m2, prima maximum, dus kwantitatief zit ik grotendeels in de spijkers, en kwalitatief, tja daar praat ik niet eens over
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9843
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 05/08/20, 21:40

sicetaitsimple schreef:Hier ben ik gerust! : Lol:


Dat gezegd hebbende, zelfs zonder confit, kleine "grenailles" aardappelen (of iets grotere in tweeën gesneden) gebruind in eendenvet, waaraan op het einde 'al dente' gekookte sperziebonen in water worden toegevoegd, een paar tomatenblokjes waarvan de water is eruit gehaald, en een teentje gehakte knoflook, ongeveer 2 minuten koken op vol vuur, dat is niet erg!
Nou, het is niet veganistisch, er is eendenvet.... Maar zonder dat is het nog steeds veel minder lekker. : Lol:

Ok, ik stop ermee, Didier zal vragen om mijn verbanning niet, maar in ieder geval om een ​​specifieke thread te openen!
.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 05/08/20, 21:47

Nee nee ! Wat heeft het voor zin om "een smaak te produceren om te doden" en niet te praten over koken???!!!

Ik ben geen veganist, tarian of iets dergelijks. Een van mijn "beste" recepten is gek, maar om voor te sterven: je breekt een gekonfijte eendenbout en bakt hem met nieuwe aardappelen (die ik een beetje voorkook met stoom)... tot hij goudbruin is... Niets meer . Niets minder.

Ah ja, een glas rood (ik heb een "meer dan biologische" Costière - zonder toegevoegde sulfieten, nog een killer)...

[Nou, dat doe ik zelden. Voor een feest. Vrienden. De cheque van de uitgever...]

[Bon zou heel erg worden gemist dat we met alle moeite die we erin hebben gestoken, het niet waardig konden vieren!]
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 05/08/20, 21:49

Doris schreef:... een paar dagen geleden plaatste ik een eerste beoordeling van een perceel aardappelen, dat was 3 kg/m2. Ik, alles gaat goed met mij, ik doe geen wedstrijden, ik weet niet of het een beetje of veel is. Maar hier in zandgrond rekenen mijn vrienden maximaal 2,5kg/per m2, prima maximum, dus kwantitatief zit ik grotendeels in de spijkers, en kwalitatief, tja daar praat ik niet eens over


U controleert mijn motto: "werk minder om meer te verzamelen!"
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9843
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 05/08/20, 21:52

Did67 schreef:Nee nee ! Wat heeft het voor zin om "een smaak te produceren om te doden" en niet te praten over koken???!!!


Oh, ik twijfelde niet aan je reactie! Ik ben gewoon een beetje aan het rommelen!
In de Elzas wordt er ook vetgemeste eend geproduceerd, geloof ik?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 05/08/20, 21:58

Dit stoort mijn vrouw altijd: de Elzas is het land van oorsprong van foie gras in Frankrijk (we hebben het gestolen uit oosterse landen)...

https://lefoiegras.fr/le-foie-gras/origines
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 05/08/20, 21:59

sicetaitsimple schreef:
sicetaitsimple schreef:Hier ben ik gerust! : Lol:


Dat gezegd hebbende, zelfs zonder confit, kleine "grenailles" aardappelen (of iets grotere in tweeën gesneden) gebruind in eendenvet, waaraan op het einde 'al dente' gekookte sperziebonen in water worden toegevoegd, een paar tomatenblokjes waarvan de water is eruit gehaald, en een teentje gehakte knoflook, ongeveer 2 minuten koken op vol vuur, dat is niet erg!
Nou, het is niet veganistisch, er is eendenvet.... Maar zonder dat is het nog steeds veel minder lekker. : Lol:

Ok, ik stop ermee, Didier zal vragen om mijn verbanning niet, maar in ieder geval om een ​​specifieke thread te openen!
.

om te zeggen dat er sommigen zijn die mij de verse room en het spek verwijten, en we balanceren de confit en het eendenvet : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 05/08/20, 22:02

Did67 schreef:Dit stoort mijn vrouw altijd: de Elzas is het land van oorsprong van foie gras in Frankrijk (we hebben het gestolen uit oosterse landen)...

https://lefoiegras.fr/le-foie-gras/origines

zoals wat in het Zuiden niets anders is dan dieven, ze stelen onze foie gras, en onze pain au chocolat en om onopgemerkt te blijven noemen ze het chocolatine, dieven!!!!
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9843
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 05/08/20, 22:16

Moindreffor schreef:om te zeggen dat er sommigen zijn die mij de verse room en het spek verwijten, en we balanceren de confit en het eendenvet : Mrgreen:

De vier (en andere) dienen met mate te worden geconsumeerd : Lol: ! Maar het is zo lekker, of beter gezegd het geeft zoveel meer aan gerechten die voornamelijk uit groenten bestaan ​​(of pasta, zetmeel, peulvruchten,...).
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten