Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 18/11/17, 18:13

phil12 schreef:Hallo tuinliefhebbers,

Ik heb een houtkachel (eiken)

Ik denk erover om mijn as in de beschutting van de regen (vuilnisbakken) op te slaan om in het voorjaar te verbeteren;

Is het een goede zaak om de as op de mulch te leggen?


het zit vol met minerale zouten, maar het zal de grond alkaliseren, als het de neiging heeft te zuur te zijn, is het prima, maar gebruik het dan met een lepel in plaats van met een pollepel

maar ik denk dat het, net als elke bijdrage van dit type, de neiging zal hebben om uitgewassen te worden, dus om er meerdere kleine keren in te doen, in plaats van een grote
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 18/11/17, 18:18

Dat is juist.

Ik heb buren die een omheinde tuin te huur hebben.
wij vinden het niet mooi.
dus plaatsten ze fortex helemaal.
voordat ze groenten uit de tuin hadden gestolen.
nu zijn de "leners" tevreden met bonen die uitkomen op een pad.
iedereen is blij
0 x
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 18/11/17, 18:23

Moindreffor schreef:maar ik denk dat het, net als elke bijdrage van dit type, de neiging zal hebben om uitgewassen te worden, dus om er meerdere kleine keren in te doen, in plaats van een grote


Ik denk dat er met hooi niet al te veel uitspoeling is, maar als je het onderweg toevoegt, hoef je het niet meer op te bergen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par phil12 » 18/11/17, 18:28

paysan.bio schreef:
Moindreffor schreef:maar door het te plaatsen terwijl u bezig bent, vermijdt u het gedoe om het op te bergen.


De as moet in het voorjaar worden gedaan om uitloging effectief te voorkomen en dus op het juiste moment te gebruiken, vandaar de opslag.

Nou ok dan op de mulch.

Voor info:
Alkalische resten van houtverbranding, houtas is rijk aan potas. Ze bestaan ​​voor 25 tot 50% uit kalk, voor 13% uit potas en voor in totaal 9% uit oxiden zoals: magnesiumoxide (magnesia), ijzeroxide, mangaanoxide. Daarnaast zijn er nog andere stoffen aanwezig maar in lage dosering zoals zwavel, chloor, ijzer en natrium.
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 18/11/17, 18:40

MixieerX56 schreef:
Den54 schreef:NB: en om van te watertanden - kenners - 8) , vanmiddag op het menu: stamppot van groene krulkool uit de tuin, met aardappel uit de tuin, pork cotis (ripchen ^^) varkenswangennootjes, en ossenstaart (niet uit de tuin) Miammi : Cheesy:
Chuss.


Dankjewel Den voor het fijne gastronomische menu, ik ben fan van ossenstaart, zoals wangnoten, dun gesneden gegrilde braadstuk, hangersteak, rokje, .......... .aan de andere kant de ripchen ???


Hihi Mixieer ^^ in feite rippchen en niet ripchen, is de term die wordt gebruikt in het Germaanse Moezeldialect, we zeggen ook "platt" of "Francique Moselle, om te praten over de cotis van het varkensvlees (ik had het tussen haakjes gezet) of door varkensvlees voor de VS Laten we niet vergeten dat de Elzas en de Moezel (departement Lotharingen) twee keer zijn geannexeerd door onze Duitse vrienden als ik het me goed herinner.En ik kom oorspronkelijk uit de Moezel, met restjes platt.
Ik geef de voorkeur aan de varkensstaart, maar ik had er geen bij de hand (ik ga er vanavond heen) : Cheesy:

@ hierboven, voor de as heb ik er ook wat "met een lepel" in gedaan. Ik denk dat ik een nogal zure grond heb (varens aanwezig, brandnetels), en als ik me niet vergis, is het niet "vol met zouten mineralen" wat erin zit vraag, maar vooral calcium, toch?
Doei
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 18/11/17, 18:41

paysan.bio schreef:
Moindreffor schreef:maar ik denk dat het, net als elke bijdrage van dit type, de neiging zal hebben om uitgewassen te worden, dus om er meerdere kleine keren in te doen, in plaats van een grote


Ik denk dat er met hooi niet al te veel uitspoeling is, maar als je het onderweg toevoegt, hoef je het niet meer op te bergen.


Ik dacht meer aan een opeenhoping in de grond dan aan uitspoeling, het zou niet de neiging moeten hebben om de grond na verloop van tijd alkalisch te maken

Ik zal het hooi opdoen, de regen zal ze op de grond doen vallen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 18/11/17, 18:43

Den54 schreef:
MixieerX56 schreef:
Den54 schreef:NB: en om van te watertanden - kenners - 8) , vanmiddag op het menu: stamppot van groene krulkool uit de tuin, met aardappel uit de tuin, pork cotis (ripchen ^^) varkenswangennootjes, en ossenstaart (niet uit de tuin) Miammi : Cheesy:
Chuss.


Dankjewel Den voor het fijne gastronomische menu, ik ben fan van ossenstaart, zoals wangnoten, dun gesneden gegrilde braadstuk, hangersteak, rokje, .......... .aan de andere kant de ripchen ???


Hihi Mixieer ^^ in feite rippchen en niet ripchen, is de term die wordt gebruikt in het Germaanse Moezeldialect, we zeggen ook "platt" of "Francique Moselle, om te praten over de cotis van het varkensvlees (ik had het tussen haakjes gezet) of door varkensvlees voor de VS Laten we niet vergeten dat de Elzas en de Moezel (departement Lotharingen) twee keer zijn geannexeerd door onze Duitse vrienden als ik het me goed herinner.En ik kom oorspronkelijk uit de Moezel, met restjes platt.
Ik geef de voorkeur aan de varkensstaart, maar ik had er geen bij de hand (ik ga er vanavond heen) : Cheesy:

@ hierboven, voor de as heb ik er ook wat "met een lepel" in gedaan. Ik denk dat ik een nogal zure grond heb (varens aanwezig, brandnetels), en als ik me niet vergis, is het niet "vol met zouten mineralen" wat erin zit vraag, maar vooral calcium, toch?
Doei

calcium is een mineraal zout : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 18/11/17, 19:08

Julienmos schreef:voor Rubikscube: Ik denk dat de antwoorden op deze vragen al gevonden zijn, verspreid over dit lange onderwerp, het is waar dat dit alles opnieuw in detail leest, het kost tijd, ik nam de moeite, ik nam notities zonder alles nog in detail te hebben gelezen, maar over bepaalde belangrijke onderwerpen, meesterlijk behandeld door Did, schreef ik de pagina's op om er later op terug te komen.

Trouwens, ik zag dat belangrijke vragen werden voorgesteld als FAQ ... het zou goed zijn om dat allemaal ergens te groeperen, onder een FAQ-sectie ???


Nou daar ga je, pagina 177, ik kon het niet laten voorbijgaan zonder te reageren. Bravo Julienmos. Ik heb ook alles gelezen, behalve dat ik hier erg achter sta ^^ (818 pagina's) En als ik aan het einde kom ( waarschijnlijk 1000 waarschijnlijk tegen die tijd) Ik zal tegen mezelf zeggen "shit, ik zal moeten wachten op het vervolg, zoals voor een serie, of anime-manga (ik ben een fan 8) )
Het was gewoon verliefdheid ♥
ahhh +++ +
0 x
Den54
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 11/11/17, 11:18
Plaats: Meurthe en de Moezel
x 17

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Den54 » 18/11/17, 19:09

Moindreffor schreef:
Den54 schreef:
MixieerX56 schreef:
Dankjewel Den voor het fijne gastronomische menu, ik ben fan van ossenstaart, zoals wangnoten, dun gesneden gegrilde braadstuk, hangersteak, rokje, .......... .aan de andere kant de ripchen ???


Hihi Mixieer ^^ in feite rippchen en niet ripchen, is de term die wordt gebruikt in het Germaanse Moezeldialect, we zeggen ook "platt" of "Francique Moselle, om te praten over de cotis van het varkensvlees (ik had het tussen haakjes gezet) of door varkensvlees voor de VS Laten we niet vergeten dat de Elzas en de Moezel (departement Lotharingen) twee keer zijn geannexeerd door onze Duitse vrienden als ik het me goed herinner.En ik kom oorspronkelijk uit de Moezel, met restjes platt.
Ik geef de voorkeur aan de varkensstaart, maar ik had er geen bij de hand (ik ga er vanavond heen) : Cheesy:

@ hierboven, voor de as heb ik er ook wat "met een lepel" in gedaan. Ik denk dat ik een nogal zure grond heb (varens aanwezig, brandnetels), en als ik me niet vergis, is het niet "vol met zouten mineralen" wat erin zit vraag, maar vooral calcium, toch?
Doei

calcium is een mineraal zout : Mrgreen:


minste moeite ik haat je : Lol:
0 x
paysan.bio
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 07/03/17, 08:50
x 197

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par paysan.bio » 18/11/17, 19:12

Ik wilde mijn favoriet van het moment met jullie delen.
dit is het korte programma "mijn land voor morgen" dat te zien is op frankrijk 0
op YouTube heet het MPTOD S2

Ik weet niet hoe ik de links met mijn tablet moet plaatsen.
misschien kan iemand me helpen om het te doen.

er is een aflevering over leren voor schoolkinderen van permacultuurheuvels om zich te beschermen tegen de verwoestende effecten van chloordecon, wat ik erg ontroerend vond
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten