Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 22/06/18, 12:45

fl78960 schreef:
nico239 schreef:Is het een Google Map-weergave of zoiets?


GoogleMaps: klik met de rechtermuisknop "meet een afstand" en klik op verschillende punten om de omtrek te definiëren en het gebied te verkrijgen.


Ok, in dit geval is het een weergave die niet noodzakelijkerwijs up-to-date hoeft te zijn...

Om op de hoogte te worden gehouden van updates

https://followyourworld.appspot.com/
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/06/18, 14:23

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:om te verduidelijken, als je geïnteresseerd bent, zou ik moeten plaatsen wat ik later wil ontwikkelen, om een ​​idee te geven van een mogelijke oriëntatie, om te laten zien wat de praktijk van fenocultuur voor mij heeft geopend als plantaardige afzetmogelijkheden in vergelijking met mijn oude praktijk


Ik ben in de ideeënfase... die nu op tafel ligt!

Ik zou, als ik daarheen ga, een "oproep tot deelname" lanceren, met "ingelijste" dingen: het formaat (hoeveel pagina's per site, foto's...), de verschillende besproken punten (situatie, eerdere ervaring, motivatie, prioriteit doelstellingen...), enz...

Voor mij zou dit betrekking hebben op het seizoen 2019. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid het jaar zijn waarin ik mijn "actieterrein" zal uitbreiden naar Frankrijk... Als alles goed gaat, natuurlijk [ik praat over mijn gezondheid] .

het zij verre van mij om mezelf op te dringen, maar laten we zeggen dat als je foto's wilt, we moeten nadenken over het maken van deze genoemde foto's, en als we een test beginnen, doe dan zoals je ons vaak uitlegt met en zonder, kortom dat je bent concreet, echte materie en diversiteit,
omdat ik net een e-mail vond, in mijn professionele box, "wie heeft er foto's van de open deuren van voorgaande jaren?" : Mrgreen: moest er al een paar hebben genomen en dan moest je ze hebben gehouden

misschien kan ik ook een post openen die specifiek is voor mijn PP, ik ga op vakantie, ik heb meer tijd : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 22/06/18, 19:55

fl78960 schreef:
Did67 schreef:De moestuin van de luiaard is groter dan ik dacht...

Verdorie, ik ben minder lui dan ik dacht!!!!!!!!!!!


De echte luie persoon meet zittend in zijn stoel :-)

Beeld

:schok: jeetje met deze techniek gaat mijn oude moestuin van 50m2 (oppervlakte die ik met mijn plan had ingeschat) naar 150m2! :schok: Wat onderschatten we onszelf!! Of anders moet ik terug naar school!!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/06/18, 20:10

voor mij is het makkelijk mijn moestuin is 8m lang, ik weet dat de oprit gemaakt is van 50cm borders de breedte was 2m aan het begin, maar de buxus niet echt gecontroleerd knip mijn 2m : Mrgreen:
dus 2 keer 16m2 onmogelijk te vergroten want de rest is het gazon en de siertuin ^^, maar ach ik knabbel een beetje, daar heb ik een grasveldje teruggenomen om mijn moerbeiboom te plaatsen, ik zal misschien een of twee bessenstruiken in de lusttuin zetten, noch gezien noch gekend : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/06/18, 20:14

Horror, mijn bonen bevroor!!!
Ik heb bonen gezaaid, en ik heb ze twee dagen geleden getransplanteerd, vandaag kwam de tuinman maaien, dus ik ga naar de tuin om het maaien te verspreiden, en daar, wat zie ik, enkele bonenplanten die alle tekenen van vorst hebben , en vanmorgen was het slechts 6.8°C rond 7 uur 's ochtends, dus het moet nog wat meer gedaald zijn en het hooi aan de oppervlakte niet genoeg opgewarmd, mijn bonen leden : Cry:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 22/06/18, 21:13

fl78960 schreef:
nico239 schreef:Is het een Google Map-weergave of zoiets?


GoogleMaps: klik met de rechtermuisknop "meet een afstand" en klik op verschillende punten om de omtrek te definiëren en het gebied te verkrijgen.


Geweldig. Ze namen de foto vorig jaar, laat in de zomer [laatste keer dat ik keek, was het een heel oude foto]. We zien de sporen van hooizwaden in het gedeelte "pleziertuin" rechts. Uit mijn geheugen was het in de tweede helft van augustus!


Screenshot 06-22-18 om 09.11:XNUMX Surface PP.PNG
Screenshot 06-22-18 om 09.11:873.25 uur Surface PP.PNG (1455 KiB) XNUMX keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 22/06/18, 21:17

Ik zal het annoteren. Op deze manier vindt u de verschillende punten die in de video's worden genoemd.
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/06/18, 21:43

Did67 schreef:Ik zal het annoteren. Op deze manier vindt u de verschillende punten die in de video's worden genoemd.

en vergroot een beetje ^^
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 22/06/18, 21:47

chafoin zijn schreef:
fl78960 schreef:
Did67 schreef:De moestuin van de luiaard is groter dan ik dacht...

Verdorie, ik ben minder lui dan ik dacht!!!!!!!!!!!


De echte luie persoon meet zittend in zijn stoel :-)

Beeld

:schok: jeetje met deze techniek gaat mijn oude moestuin van 50m2 (oppervlakte die ik met mijn plan had ingeschat) naar 150m2! :schok: Wat onderschatten we onszelf!! Of anders moet ik terug naar school!!


Probeer met Géofoncier, het is de site voor professionele landmeters, het kan (ik zei misschien) nauwkeuriger zijn.... Beeld

https://www.geofoncier.fr/
Dernière édition par Adrien (voormalig nico239) de 22 / 06 / 18, 21: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 22/06/18, 21:55

Moindreffor schreef:Horror, mijn bonen bevroor!!!
Ik heb bonen gezaaid, en ik heb ze twee dagen geleden getransplanteerd, vandaag kwam de tuinman maaien, dus ik ga naar de tuin om het maaien te verspreiden, en daar, wat zie ik, enkele bonenplanten die alle tekenen van vorst hebben , en vanmorgen was het slechts 6.8°C rond 7 uur 's ochtends, dus het moet nog wat meer gedaald zijn en het hooi aan de oppervlakte niet genoeg opgewarmd, mijn bonen leden : Cry:


Jeetje ....

In die tijd?

Jammer voor je...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten