Beter dan conservering, regeneratieve landbouw

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par Janic » 01/06/19, 09:00

Deze site gebruikt de uitdrukking "regeneratieve landbouw", maar erachter zit voornamelijk biodynamica.
Dus biodynamiek, het zijn veel magische drankjes,
Het is bijna ongelofelijk, behalve dat het gebruikelijk is geworden, om te bedenken dat wat niet wordt begrepen, magie wordt genoemd. [*]
en nogal misleidende verklaringen.
Voor misleidende verklaringen (in verband met wat?) Het ligt in de menselijke natuur wil alles uitleggen, in plaats van alleen noot als deze of die actie effectief is of niet.
Voor mij is het een beetje een andere keer. Ik zeg niet dat het niet werkt,
En hoe kunnen we weten of iets werkt of niet? Door de praktijk alleen de implementatie voldoende tijd te geven om de effecten op een gemiddelde te beheersen.
Ik zeg vooral dat het wetenschappelijk beter moet worden bestudeerd.
Je hebt gelijk, voor een deel! Maar vaak ontbreken de middelen om een ​​fenomeen wetenschappelijk te bestuderen, omdat het enerzijds materiële en ook adequate financiële middelen vereist. Maar welk onafhankelijk orgaan kan het doen?
Op dit moment zijn het voor de biodynamiek bijvoorbeeld de meerdere boeren die deze vorm van landbouw beoefenen die kan getuigen, niet de externe waarnemers die er niets van weten.

[*] hoewel de labs alleen deze toverdrankjes maken, maar gepresenteerd als wetenschappers. :(
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par chafoin zijn » 01/06/19, 11:13

VetusLignum schreef:Resten van dekkingsteelten voorkomen dat vuilnis groeit.
Het "vuilnis", ik stel me voor dat het het onkruid ("onkruid") is ..?
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par VetusLignum » 01/06/19, 14:04

chafoin zijn schreef:
VetusLignum schreef:Resten van dekkingsteelten voorkomen dat vuilnis groeit.
Het "vuilnis", ik stel me voor dat het het onkruid ("onkruid") is ..?

Je stelt je je goed voor.
Ik moet zijn vergeten dat ik in het Frans aan het vertalen was, niet in "chti".
http://www.chblog.com/post/2008/08/28/1096-ordure-chti
Merk op dat deze referentie ook interessant is op cultureel vlak: "er is afval ... het is net als op de stortplaats ... jammer ... dus je moet graven ..."
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par izentrop » 01/06/19, 18:59

VetusLignum schreef:Het toepassen van een herbicide heeft minder nadelige gevolgen voor de grond dan mechanisch werk. Maar hij vermijdt glyfosaat omdat hij te veel doodt (hij citeert echter niet de herbiciden die hij gebruikt). Hij voelt er heel dicht bij om organisch te zijn.
Net als in de landbouw. :)
Ik begrijp dat hij de voorkeur geeft aan meer selectieve herbiciden, maar glyfosaat is het minst schadelijk en het minst persistent van allemaal. De goedkoopste ook.

Hij verkiest zijn gewas liever te verliezen dan glyfosaat te gebruiken ??? Mijn oog : Wink: ... of zo, het is de wens van de auteur van het artikel om dit detail te verbergen. : Mrgreen:
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par VetusLignum » 01/06/19, 21:17

izentrop schreef:
VetusLignum schreef:Het toepassen van een herbicide heeft minder nadelige gevolgen voor de grond dan mechanisch werk. Maar hij vermijdt glyfosaat omdat hij te veel doodt (hij citeert echter niet de herbiciden die hij gebruikt). Hij voelt er heel dicht bij om organisch te zijn.
Net als in de landbouw. :)
Ik begrijp dat hij de voorkeur geeft aan meer selectieve herbiciden, maar glyfosaat is het minst schadelijk en het minst persistent van allemaal. De goedkoopste ook.

Hij verkiest zijn gewas liever te verliezen dan glyfosaat te gebruiken ??? Mijn oog : Wink: ... of zo, het is de wens van de auteur van het artikel om dit detail te verbergen. : Mrgreen:

Wat hij beoefent, is een geavanceerde vorm van conserveringslandbouw.
Hij verwijt glyfosaat dat hij te veel heeft gedood (misschien is het mycorrhiza) en hij gebruikt een ander herbicide, maar hij geeft niet aan welke.
Het is ook afhankelijk van luifelresten om te voorkomen dat onkruid groeit.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par izentrop » 01/06/19, 23:19

Glyfosaat is een systemisch bladachtig totaal herbicide. Misschien is dat het ding dat hem lastig valt? is niet schadelijk voor de levensduur van de bodem.

Dit is een brandweerman herbicide AC, in de zin dat overdekte gemist als gevolg van slecht weer en onkruid zal worden ontwikkeld tot het punt van de volgende oogst, een Glypho shots (1.5 l / ha) in gevaar te brengen zal schoon het land en zaai onmiddellijk daarna. Wat hij niet met een andere herbicide zal doen.
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par VetusLignum » 02/06/19, 00:27

izentrop schreef:Glyfosaat is een systemisch bladachtig totaal herbicide. Misschien is dat het ding dat hem lastig valt? is niet schadelijk voor de levensduur van de bodem.

Dit is een brandweerman herbicide AC, in de zin dat overdekte gemist als gevolg van slecht weer en onkruid zal worden ontwikkeld tot het punt van de volgende oogst, een Glypho shots (1.5 l / ha) in gevaar te brengen zal schoon het land en zaai onmiddellijk daarna. Wat hij niet met een andere herbicide zal doen.


Glyphosate heeft veel eigenschappen, maar ik denk dat wat Ann Brown ergert, het negatieve effect op mycorrhiza is.
https://www.researchgate.net/publicatio ... pplication

Zijn systeem is sterk afhankelijk van mycorrhiza, die zich ontwikkelde toen hij synthetische meststoffen stopte.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par izentrop » 02/06/19, 07:59

VetusLignum schreef:Glyphosate heeft veel eigenschappen, maar ik denk dat wat Ann Brown ergert, het negatieve effect op mycorrhiza is.
https://www.researchgate.net/publicatio ... pplication

Zijn systeem is sterk afhankelijk van mycorrhiza, die zich ontwikkelde toen hij synthetische meststoffen stopte.
"synthetische meststoffen" : Mrgreen:
Ja, met recht zeggen de studies waar men alleen toegang heeft tot de samenvatting niet de voorwaarden van de experimenten, die toch cruciaal zijn.

Een andere studie op ons land en 6 jaar, zei stikstofhoudende meststoffen en ploegen gevolgen mycorrhizae, terwijl glyfosaat alleen toegepast bij normale doses van het gebruik heeft geen invloed op de mycorization wortels en verhoogt de C / N van de grond. https://agriculture-de-conservation.com ... herche.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par Did67 » 02/06/19, 16:32

Ik anticipeer, maar je loopt het risico om te worden teruggestuurd dat de onderzoekers door Monsanto zijn betaald!

Het is onmogelijk om een ​​rustig debat over glyfosaat te voeren. Waarvan ik vele malen heb geschreven dat, op voorwaarde dat de beweringen dat het een hormoonontregelaar zou kunnen zijn, niet worden bevestigd, het een tamelijk onschadelijk molecuul was (ik schreef niet zonder negatieve effecten!) Vergeleken met andere waar we niet over praten of die we vergelijken met andere praktijken (inclusief intensieve grondbewerking inclusief sommige "biologische"!).

Maar dat gezegd hebbende, het heeft natuurlijk niet zijn plaats in de Potager du Sloth, waar ik veel eenvoudiger en natuurlijker ben in het bestrijden van onkruid, tijdens het bemesten, zonder grondbewerking, enz ... Ah, en zonder buttes!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Beter dan behoud, regeneratieve landbouw




par Did67 » 02/06/19, 18:48

Ter verdediging: hier is een veel gevaarlijker item dat wordt verwijderd (tot slot wordt bekendgemaakt dat het is verwijderd, maar fabrikanten hebben een periode van 12 maanden om de voorraad te verkopen).

https://www.bfmtv.com/economie/pesticid ... 00792.html

[Het is een van de meest voorkomende fungiciden, waarvan sporen bijna onvermijdelijk zullen worden gevonden op "niet-biologische" rietjes, die veel worden gebruikt in de permacultuur ... Een van de redenen waarom ik neigde naar hooi van "natuurlijke weiden" "]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten