Prestaties Schatting van een magnetron

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 10/11/06, 19:35

Christophe schreef:Net als licht zijn dit elektromagnetische golven, maar dan met een lagere frequentie: 2450 Mhz.

Het doet me denken aan een vraag (misschien stom maar hey...) die niemand me ooit precies heeft kunnen beantwoorden... kom op, ik ga beginnen (maar we moeten een nieuw onderwerp aanmaken...):

Pkoi tussen 2 zeer precieze frequenties (zichtbaar licht) de EM-golven hebben een corpusculair en golfgedrag... terwijl ze anders alleen een golfgedrag hebben...

En toevallig komen deze 2 limieten overeen met het precieze spectrum van het menselijk oog...

Het is dit soort waarneming dat me doet geloven dat we niet "voor niets" in het universum zijn...



is dat een goed antwoord?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 10/11/06, 19:47

elephant schreef:kan een spoor zijn:

De beschermende anodisatie van de mat is een relatief isolerend aluminiumzout.
We bevinden ons in een maritieme atmosfeer en uw mast is meestal nat door regen, nevel, condensatie
Het is helemaal niet uitgesloten dat er onder invloed van de µgolven een elektrolytisch koppel ontstaat tussen het aluminium en zijn beschermende oxide, wat zeker een potentiaalverschil moet genereren


welkom

ok op de bodem, hoewel het normaal gesproken de anodisatie is die anode moet maken en eten (niet de mast). De hoofdmast verliest op veel plaatsen zijn anodisatie (hij is 40 jaar oud, waarvan 30 jaar intensief gebruikt), maar de structuur is vrijwel intact.
Op de 2 bezaankoppen die we op de mond namen, was het uiterlijk normaal, maar op de knikbreuk leek het aluminium op een half versleten anode, terwijl het er 30 cm hoger en lager normaal uitzag.

Maar waar speelt de magnetron???? het beweegt niet eens het aluminium in de schaal van mendeliev :onheil:

@+

PS: er is geen saplek op de radar!
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55




par ange » 10/11/06, 20:10

Magnetron - persoonlijk gebruik ik niet meer:
Het is niet goed voor de gezondheid: :onheil:
http://www.onnouscachetout.com/themes/a ... lantes.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/11/06, 21:15

engel schreef:Magnetron - persoonlijk gebruik ik niet meer:
Het is niet goed voor de gezondheid: :onheil:
http://www.onnouscachetout.com/themes/a ... lantes.php
Wouaaaahhh : Lol:

Geweldig, het wetenschappelijke artikel ... : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Spongebob
x 17

magnetrons zijn een genot




par Spongebob » 14/11/06, 00:02

Nou, ik ben nieuw, ik zit in de voorbereiding en magnetrons zijn van cruciaal belang: dit is het onderwerp van mijn type om te presenteren op wedstrijden.

Allereerst twee of drie kleine ontwikkelingen: MO's wekken dipoolmoleculen aan, maar alleen water heeft een viscositeit die laag genoeg is om zijn moleculen goed te laten bewegen en warmte te produceren. De olie heeft in theorie een te hoge viscositeit (en veel te grote moleculen) om op te warmen. De resultaten van je ervaringen lijken me vreemd, ik denk dat ik het aan mijn kant zal testen.

Dus voor mijn tipe probeer ik theoretisch de toename van de temperatuur van een bepaald volume water gedurende een bepaalde tijd te voorspellen (vergelijkingen van elektromagnetisme...), en dan moet ik dit door middel van experimenten verifiëren. Het experiment en de modellering ervan leveren niet al te veel problemen op, het is eerder op het niveau van de amplitude van de golven dat ik blokkeer. Waar kan ik deze gegevens vinden? Bovendien komen de golven uit de bovenkant van de oven, maar kunnen we ze gelijkstellen aan vlakke golven?

En als al zijn overwegingen je voorbijgaan, kun je me altijd ideeën geven over grappige ervaringen (of niet) met verwarming door MO om indruk te maken op de jury !!!

Alvast bedankt allemaal!
0 x
Spongebob
x 17




par Spongebob » 14/11/06, 00:05

Even een verduidelijking voor mijn bericht hierboven: dit onderwerp is uit eigen vrije wil gekozen, het overkoepelende thema is "tijd"
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes

Re: magnetrons zijn leuk




par nlc » 14/11/06, 00:53

bobléponge schreef:
En als al zijn overwegingen je voorbijgaan, kun je me altijd ideeën geven over grappige ervaringen (of niet) met verwarming door MO om indruk te maken op de jury !!!

Alvast bedankt allemaal!


Ja ik ken er een!
Je ontkurkt een fles champagne, je maakt de kurk een beetje nat en je zet hem tussen de 30 en 60 seconden in de MO.

Het keert terug naar zijn oorspronkelijke vorm en het is behoorlijk indrukwekkend.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 14/11/06, 01:05

Houthakker schreef:
engel schreef:Magnetron - persoonlijk gebruik ik niet meer:
Het is niet goed voor de gezondheid: :onheil:
http://www.onnouscachetout.com/themes/a ... lantes.php
Wouaaaahhh : Lol:

Geweldig, het wetenschappelijke artikel ... : Mrgreen:


Het is eigenlijk niet erg wetenschappelijk, maar ik denk dat het interessant zou zijn om de ervaring te verdiepen! Omdat een plant zijn hulpbronnen haalt uit water (mineralen etc.). Maar misschien kan een bombardement van MO deze elementen wijzigen of vernietigen, wie weet?

Ik geloof dat een serieus experiment interessant zou kunnen zijn: iemand kookt 2 potten met de 2 verschillende methoden, en een ander gebruikt deze 2 wateren om verschillende planten water te geven (2 is naar mijn mening onvoldoende).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 14/11/06, 07:07

delnoram schreef:Maar voor de bogen van metalen voorwerpen in een MO-oven heb ik het "ervaren".


+1 en raad eens: met een pot nutella!! (Ik was een fan van Nutella-snacks toen ik jong was)...

Als dat zo is... je weet dat de beschermfolie (er zat nog een klein stukje op de rand) metalen bevat...

De MO stierf een paar dagen later... had het iets met elkaar te maken?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 14/11/06, 07:09

Houthakker schreef:[Creationistische modus] Nou, wat denk je? God deed zijn werk goed... 8) [/Creationistische modus]


Ik weet niet of je een grapje maakt met deze [modus], maar dat is eigenlijk wat ik bedoelde... anders gezegd :D
0 x

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten