testcampagne met elektriciteitsverbruik PM230

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 15/09/06, 20:46

Ik heb snel mijn 19" LCD-scherm Samsung 913 N getest, aangekondigd geheugen voor 38W, verbruikt ongeveer 26 W!!! ;)
Parcontre verbruikt bijna 10 W (als ik het me goed herinner) wanneer het zou moeten zijn uitgeschakeld na het indrukken van de uitschakelknop! ;(

Anders heb ik een 19" RTC (buis) scherm getest, een LITEON e1996PNST, deze verbruikt ongeveer 70 W na één minuut verwarmen.
Het verbruikt echter alleen als er een afbeelding wordt weergegeven!!!
Als ik op de Power OFF-knop druk, daalt het verbruik naar 0 en als de pc opstart en de videokaart nog niet is ingeschakeld, verbruikt deze ook 0!!!

Waarom hebben ze niet hetzelfde systeem op het LCD-scherm verprutst!! :(


Anders begreep ik niet hoe de PM230 de Kwh berekent, ik deed een test op een vriezer, deze toonde me ongeveer 0,02 Kwh na 10 minuten, daarna 0,04 Kwh na 30 minuten en uiteindelijk 0,05 Kwh na 40 minuten... Wat mij zorgen baart is dat de vriezers zijn vrij goedkoop voor een verbruik van ongeveer 200 kWh...

Welnu, ik ga wat nauwkeurigere en completere tests uitvoeren op al mijn elektrische apparaten...

Oké, ik begreep dat het niet Kw/h is, maar Kwh. Het verbruik wordt cumulatief weergegeven...
Het geeft me ongeveer een uur lang 0.07 kWh. wat mij 613,2 kWh per jaar oplevert! Oeps !! Dat is veel vergeleken met de diepvriezers die ze nu maken, toch? Oeps, ik had niet opgepast, de potentiometer om het vermogen van de koelkast aan te passen staat boven normaal :( Ik zal het repareren en de verbruikstesten opnieuw doen...

Kan iemand anders mijn mecha-lessen opfrissen en mij de waarde van de ideale Phi cos geven? het moet iets van 0.85 zijn, toch?

SixK
Dernière édition par SixK de 15 / 09 / 06, 21: 15, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 15/09/06, 20:57

SixK schreef:Ik heb snel mijn 19" LCD-scherm Samsung 913 N getest, aangekondigd geheugen voor 38W, verbruikt ongeveer 26 W!!! ;)
Parcontre verbruikt bijna 10 W (als ik het me goed herinner) wanneer het zou moeten zijn uitgeschakeld na het indrukken van de uitschakelknop! ;(

Anders heb ik een 19" RTC (buis) scherm getest, een LITEON e1996PNST, deze verbruikt ongeveer 70 W na één minuut verwarmen.
Het verbruikt echter alleen als er een afbeelding wordt weergegeven!!!
Als ik op de Power OFF-knop druk, daalt het verbruik naar 0 en als de pc opstart en de videokaart nog niet is ingeschakeld, verbruikt deze ook 0!!!

Waarom hebben ze niet hetzelfde systeem op het LCD-scherm verprutst!! :(


Anders begreep ik niet hoe de PM230 de Kwh berekent, ik deed een test op een vriezer, deze toonde me ongeveer 0,02 Kwh na 10 minuten, daarna 0,04 Kwh na 30 minuten en uiteindelijk 0,05 Kwh na 40 minuten... Wat mij zorgen baart is dat de vriezers zijn vrij goedkoop voor een verbruik van ongeveer 200 kWh...

Welnu, ik ga wat nauwkeurigere en completere tests uitvoeren op al mijn elektrische apparaten...

SixK


Ja 200 kW of zelfs 250 kW, maar per jaar, niet per uur.
Een goede vriezer verbruikt 0.7 kW per dag of 0.03 kW/uur en dat ben jij, met 0.05 kWh in het gemiddelde vriezerverbruik.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
innuend0
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 27/09/06, 21:57
Plaats: Elzas




par innuend0 » 27/09/06, 23:00

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op de site, dus hier vindt u een korte introductie over mij ginder.

Haha! De PM230 accumuleert alleen de tijd die een apparaat verbruikt, dus in het geval van de koelkast die slechts ongeveer één minuut per 5 minuten werkt, is de berekening van Kwh over een jaar die ik heb gemaakt op basis van de tijd en het cumulatieve verbruik onjuist.

Welnu, om een ​​goede inschatting te hebben van het verbruik over een jaar moet je de stopwatch eruit halen


Kan iemand bevestigen?
Is dit het geval?

Ik heb zojuist de PM230 vermogensmeter gekocht, ik kan niet wachten om mijn resultaten met jullie te delen. Ik kan ze afronden zodra ik mijn antwoord heb.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 28/09/06, 12:44

SixK schreef:dus in het geval van de koelkast, die grofweg maar één minuut per 5 minuten werkt, klopt de berekening van de Kwh over een jaar die ik heb gemaakt op basis van de tijd en het cumulatieve verbruik niet.


Je opmerking klopt niet....de PM berekent uiteraard alleen wanneer het apparaat verbruikt (hoe zou je het anders willen)...

Dan heb je een minimum aan wetenschappelijk gezond verstand nodig: als je een meting doet op het moment dat je apparaat in werking is, krijg je uiteraard niet het werkelijke verbruik over het jaar (tenzij het apparaat tegelijkertijd 24/24 draait). macht uiteraard)...Hoe wil je dat hij het raadt?

Vertel ons anders in detail uw redenering en berekeningen...omdat ik misschien niet heb begrepen wat u bedoelt...

Als je een realistische schatting wilt van het jaarverbruik van een apparaat dat af en toe werkt, moet je de PM230 zo lang mogelijk aangesloten laten...minimaal 2 tot 3 weken bij "normaal" gebruik...hoe langer deze periode, hoe nauwkeuriger de schatting zal zijn...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 28/09/06, 16:24

De originaliteit van de pm ligt niet in het meten van eenmalig verbruik, maar in het produceren van statistieken over de lengte bij daadwerkelijk gebruik. Het is veel concreter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
innuend0
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 27/09/06, 21:57
Plaats: Elzas




par innuend0 » 29/09/06, 22:03

Hallo allemaal,
Hallo Christopher,

Kunnen we allereerst de balans opmaken van de precisie van de PM230? In de handleiding staat hier en daar informatie, maar het lijkt mij anders...

Ik begreep heel goed de berekening van het precisievenster dat ongeveer minimaal 2,2 watt bedraagt. (230 x 0,01 x 1 = 2,3)

Aan het eind van de handleiding staat echter:
Wattage: +/- 5% van de gemeten waarde +/- 10 W!! :? !!
Moet deze foutmarge worden toegevoegd aan het precisievenster? of is het hetzelfde? Kortom, ik kan het niet vinden. :|


Als ik het goed heb begrepen, is de enige manier om dit gebrek aan nauwkeurigheid te overwinnen het uitvoeren van een meting over een lange periode, klopt dat?

Omdat de accumulatie in kWh plaatsvindt, kan deze periode behoorlijk lang worden als we het verbruik van een apparaat van minder dan 10 watt willen meten. (Is het eigenlijk nodig om minimaal 20 uur het verbruik van een apparaat van 10 watt te meten om de nauwkeurigheid op 0,5 watt te brengen?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 30/09/06, 00:35

Hallo innuend0

innuend0 schreef:Hallo allemaal,
Hallo Christopher,

Kunnen we allereerst de balans opmaken van de precisie van de PM230? In de handleiding staat hier en daar informatie, maar het lijkt mij anders...

Ik begreep heel goed de berekening van het precisievenster dat ongeveer minimaal 2,2 watt bedraagt. (230 x 0,01 x 1 = 2,3)

Aan het eind van de handleiding staat echter:
Wattage: +/- 5% van de gemeten waarde +/- 10 W!! :? !!
Moet deze foutmarge worden toegevoegd aan het precisievenster? of is het hetzelfde? Kortom, ik kan het niet vinden. :|

Het venster is strikt wiskundig, de weergavestap is 0.01A en u kent de rest.

Wat betreft de nauwkeurigheid die in de handleiding wordt gegeven, was ik, misschien ten onrechte, van mening dat dit het bereik is waarin de PM230 moet worden gevonden.
Om het eenvoudiger te maken: de mijne heeft de neiging om het "Wattage" op te blazen en te zeggen dat de jouwe het tegenovergestelde is: bij dezelfde meting zouden we een verschil van maximaal 10% hebben.
Bijvoorbeeld een lamp van 40 W: de mijne zou 42 W geven, de jouwe zou 38 W geven.
Om te bepalen waar uw PM230 zich bevindt, moet u deze vergelijken met 1 of beter 2 multimeters op de spanning en stroomsterkte.

Als ik het goed heb begrepen, is de enige manier om dit gebrek aan nauwkeurigheid te overwinnen het uitvoeren van een meting over een lange periode, klopt dat?
Omdat de accumulatie in kWh plaatsvindt, kan deze periode behoorlijk lang worden als we het verbruik van een apparaat van minder dan 10 watt willen meten. (Is het eigenlijk nodig om minimaal 20 uur het verbruik van een apparaat van 10 watt te meten om de nauwkeurigheid op 0,5 watt te brengen?)

Als je mij een lijm vraagt, zou ik normaal gesproken nee zeggen, omdat de toevoeging van de Watts de fouten moet toevoegen.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 30/09/06, 09:52

Als ik het goed heb begrepen, is de enige manier om dit gebrek aan nauwkeurigheid te overwinnen het uitvoeren van een meting over een lange periode, klopt dat?
Omdat de accumulatie in kWh plaatsvindt, kan deze periode behoorlijk lang worden als we het verbruik van een apparaat van minder dan 10 watt willen meten. (is het eigenlijk nodig om het verbruik van een apparaat van 20 watt gedurende minimaal 10 uur te meten om de nauwkeurigheid op 0,5 watt te brengen?)

Als je mij een lijm vraagt, zou ik normaal gesproken nee zeggen, omdat de toevoeging van de Watts de fouten moet toevoegen.


Ik heb me aan het nauwkeurigheidspercentage gehouden, maar ik ben het weergavevenster (2.3 W) vergeten, dat in feite wordt gedeeld door het aantal uren (en ook door het aantal identieke apparaten bij elkaar gemeten, maar er kunnen andere variaties optreden.)

Spanningsvariaties zijn het meest delicate punt bij het meten
aangezien de PM230 de spanning niet tegelijkertijd heeft met het verbruik in Watt, de tijd om van modus te veranderen, kunnen we een verschil van 2 of 3 volt hebben.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/07, 08:14

Hallo iedereen,,

Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben geïnteresseerd in dit PM230-apparaat, maar ik ben niet erg diep in het onderwerp verdiept. Dus zoals Bucheron zou zeggen: denk na voordat je handelt, het is natuurlijk van toepassing op de adviseur/lesgever in de eerste plaats!!

Oké, laten we serieus praten: Eigenlijk staat het hier verkeerd, ik ga een apart onderwerp aanmaken

Toen ik mijn elektriciteitsnetwerk bouwde en installeerde, wist ik niet dat:

- het hinderlijk is voor bewoners (straling), vooral in slaapkamers tijdens het slapen (het lichaam is niet in staat zich te verdedigen tegen aanvallen).

- dat er afgeschermde bundels bestaan ​​die deze straling kunnen onderdrukken (destijds misschien nog niet?).

Ook om deze ongemakken te voorkomen: er is een apparaat dat ik heb besteld en in mijn afstandsschakelpaneel heb geïnstalleerd.

het heet "automatisch fase-uitschakelrelais"of veldschakelaar of biofaserelais. Alstublieft.

Dankzij dit apparaat verdwijnen de elektrische velden die uw gezondheid schaden en verstoren, zodra de laatste lamp of het laatste elektrische apparaat op het beveiligde netwerk wordt uitgeschakeld.

Dit product werd mij verkocht door een elektricien in "biotische elektriciteit" (het is een Duits product), ik kocht het en installeerde het in februari 1990.

Het principe: wanneer de laatste lamp of elektrisch apparaat wordt uitgeschakeld, schakelt het netwerk onder controle van dit apparaat over naar 6 volt (in plaats van 220 volt). Straling wordt NIL.

MAAR het is noodzakelijk om de keukenapparatuur die een digitale tijdweergave heeft (oven) + koelkast en vriezer (permanente werking) te scheiden.

Dat heb ik op het bord gedaan.

Dan mag er geen apparaat zijn, zelfs niet als het uitgeschakeld is, dat een transformator van stroom voorziet. Ik heb bijvoorbeeld laagspanningshalogeenlampen die worden gevoed door een transformator, de schakelaar zit vóór de transformator. Bij een bureaulamp met geïntegreerde transformator onderbreekt over het algemeen de schakelaar die zich erboven bevindt de stroom na de transformator (transformator permanent meegeleverd). Daarom heb ik een schakelaar op de stroomdraad gezet VOOR de voeding van de lamp: hierdoor krijgt de transformator geen stroom als de lamp uit is.

Geen wekkerradio met digitaal display in de kamers uiteraard!!!

Geen enkel apparaat op dit circuit mag op stand-by blijven staan.

Zodra deze voorzorgsmaatregelen zijn genomen, werkt het heel goed:
2 voordelen:

1 - we zijn er zeker van dat geen enkel apparaat 's nachts op stand-by staat,

2 - geen schadelijke straling in slaapkamers tijdens de slaap.

Als u vriendelijk en geïnteresseerd bent, zal ik kopieën van de documenten voor u maken.

In 1990 kostte het nog 2000 frank of 300 euro.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 02/02/07, 10:47

hello,
Ik zou graag willen weten welke batterijen er nodig zijn om in de PM230 te plaatsen?

merci
a+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 45-gasten