CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par Ahmed » 28/11/23, 11:17

Echt vechten tegen RC is onverenigbaar met het functioneren van de industriële samenleving, alleen een enscenering die ‘ecologische transitie’ wordt genoemd, maar in werkelijkheid streeft de economische transitie ernaar om dit duurzaam te maken, dankzij deze aanpassingen.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Pacian-
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 23/02/23, 13:51
x 28

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par Pacian- » 28/11/23, 17:47

Het is niet voor niets dat ik het CO2-onderwerp mijd, het gaat alle kanten op! Het heeft geen zin om CO2 traceerbaar of opneembaar te maken voor planten. Vóór de industriële ontwikkeling bestond er een wisselend natuurlijk klimaat.
Ongeacht het belang van antropogene factoren is het natuurlijke klimaat momenteel grotendeels dominant, ook al belooft het IPCC dat dit ooit zal veranderen. Het is het antropogene dat parallel loopt met het natuurlijke klimaat, en niet het tegenovergestelde!
Het is de natuurlijke component, die het IPCC graag zou willen vergeten, die mij interesseert. Het antropische is een bron van eindeloze steriele speculaties en vooroordelen, maar als je er gelukkig van wordt...
0 x
Mijn voorkeur : klimaatvariabiliteit.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par izentrop » 28/11/23, 21:00

Ahmed schreef:Echt vechten tegen RC is onverenigbaar met het functioneren van de industriële samenleving, alleen een enscenering die ‘ecologische transitie’ wordt genoemd, maar in werkelijkheid streeft de economische transitie ernaar om dit duurzaam te maken, dankzij deze aanpassingen.
Met deze vooroordelen voel ik me een volger van "helemaal verrot", hier sluit je je aan bij Guy die je plus zijde bent. : Twisted: : Twisted:
Pacien schreef:Het is niet voor niets dat ik het CO2-onderwerp mijd, het gaat alle kanten op!
Blijf dit vermijden, in plaats van klimaatsceptische onzin te spuien : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par Ahmed » 28/11/23, 21:40

Een dergelijke beschuldiging (allemaal rot) is niet nodig, omdat het eerder gaat om een ​​traject dat al te gevorderd is om in twijfel te kunnen worden getrokken zonder ernstige gevolgen voor het model dat ons ondersteunt... Ga naar 'één paradigma' naar een ander is objectief gezien erg ingewikkeld, vandaar deze strategieën van ontwijking en schijn.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par izentrop » 29/11/23, 03:59

Ahmed schreef:Een dergelijke beschuldiging (allemaal rot) is niet nodig, omdat het eerder gaat om een ​​traject dat al te gevorderd is om in twijfel te kunnen worden getrokken zonder ernstige gevolgen voor het model dat ons ondersteunt... Ga naar 'één paradigma' naar een ander is objectief gezien erg ingewikkeld, vandaar deze strategieën van ontwijking en schijn.
Daar ben ik het mee eens.
Sinds de mens als samenleving georganiseerd was, is zijn economie gebaseerd op groei, met hulpbronnen die tot dan toe ‘oneindig’ leken. Het tijdperk van de Verlichting was van korte duur, met destijds onvoorstelbare gevolgen.
Ook al heeft de technologie van het industriële tijdperk het mogelijk gemaakt om de vernietiging van het milieu te vertienvoudigen, toch was de vroege mens al begonnen met het bijdragen aan de verdwijning van megafauna.

Sinds de "Club van Rome" weten we dat dit niet langer het geval is en je hebt gelijk, alle pogingen om het "probleem" op te lossen zijn mislukt... Hoe langer we uitstellen, hoe onoplosbaarder de oplossing lijkt en we ons richten op ieder voor zich, met de verwoestende oorlogen die volgen...

Eindige hulpbronnen + CO2 en de gevolgen daarvan betekenen dat de problemen exponentieel dreigen te groeien...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par sicetaitsimple » 29/11/23, 16:31

Ahmed schreef:Een dergelijke beschuldiging (allemaal rot) is niet nodig, omdat het eerder gaat om een ​​traject dat al te gevorderd is om in twijfel te kunnen worden getrokken zonder ernstige gevolgen voor het model dat ons ondersteunt... Ga naar 'één paradigma' naar een ander is objectief gezien erg ingewikkeld, vandaar deze strategieën van ontwijking en schijn.


Je hebt waarschijnlijk gelijk, erg ingewikkeld.
Zijn er echter tussen de huidige situatie en het ‘volle glas’ dat u graag zou willen zien, niet min of meer volle glazen die nog bevredigender zouden zijn, zonder dat er sprake is van uitvluchten of pretenties?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par Ahmed » 29/11/23, 18:28

Elke vooruitgang zou welkom zijn, aangezien het in ieder geval volkomen illusoir zou zijn om te hopen op een perfecte wereld die zou ontstaan ​​uit wie weet waar (het zou dodelijk saai zijn!), maar ontwijkingen en voorwendsels zijn niet aan de orde. om de parameters aan te passen om een ​​verouderd en dodelijk model in stand te houden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par sicetaitsimple » 29/11/23, 18:47

Ahmed schreef:maar de ontwijkingen en pretenties gaan niet in de goede richting en zijn alleen bedoeld om de parameters aan te passen en een verouderd en dodelijk model in stand te houden.

We wachten dus op de "grote nacht", dan?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par Ahmed » 30/11/23, 19:42

Het is folklore! Ik geloof in kleine stapjes, maar niet de stappen die nu gezet worden...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Betreft: CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit




par plasmanu » 30/11/23, 19:57

Het is net als het conflict tussen het milieuvriendelijke platteland en het milieuvriendelijke stedelijk gebied.
Volgens mij zal er maar één overleven. Want in de stad is geen toekomst mogelijk. Maar het wordt gezien vanuit de velden, dus ik ben in een slechte positie om erover te praten
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten