Mijn bio-klimatisch huis

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 02/02/06, 11:17

Heel erg bedankt voor al deze antwoorden! Zoveel details had ik niet verwacht! Leuke verrassing :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 02/02/06, 15:32

Niet wat ......... Ik heb veel informatie over passieve zonneconstructietechnieken.

Als ik geen sensoren in de constructie heb gestopt, is dat een kostenprobleem.

Er is ook de mogelijkheid om fotovoltaïsche celsensoren te plaatsen om elektriciteit te produceren en een deel ervan door te verkopen aan EDF, maar het is momenteel niet afschrijfbaar (in Duitsland wel).

Er is een stad in Duitsland die volledig op zonne-energie draait, inclusief openbare gebouwen, maar ik ben de naam vergeten.....ik heb het ergens opgeschreven
Kijkend naar een kaart van Duitsland zal ik vinden. Thuis betalen ze bcp + dure stroom geleverd door particulieren.

In Frankrijk is er een "zonneschijnoperatie" gelanceerd door Greenpeace, waar ik me bij aansluit.
: Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/02/06, 15:37

jean63 schreef:Er is een stad in Duitsland die volledig op zonne-energie draait, inclusief openbare gebouwen, maar ik ben de naam vergeten.....ik heb het ergens opgeschreven
Kijkend naar een kaart van Duitsland zal ik vinden. Thuis betalen ze bcp + dure stroom geleverd door particulieren.


Het is Fribourg aan de Franse grens 20 km van Colmar (Haut Rhin)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 02/02/06, 18:03

Dat klopt, Fribourg...........bravo....het is uitzonderlijk groen. Ze moeten een zeer lage CO2-balans hebben.

Lang leve ze. : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/02/06, 18:06

Ja, maar hey... laten we niet vergeten dat Duitsland waarschijnlijk zijn nucleaire vloot gaat vervangen door "schone" kolencentrales. : Cheesy: (zie andere lopende topic :p)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/06, 01:04

de 1e foto =>

http://www.image-dream.com/image.php?im ... udo=jl6315

OK het werkt, binnenkort het volgende. Daar is hij dan de week voor kerst onder de sneeuw, binnen zitten we heerlijk. Het buitenhout (red cedar) is van nature rotbestendig, dus geen behandeling nodig (geen schadelijke chemicaliën), maar het wordt na verloop van tijd donkerder, een karcher-slag (niet die van Sarko) en alles wordt weer bijna nieuw (de patina is ook een deel van de charme). Daar is de gevelbeplating al 20 jaar op zijn plaats ... niet slecht ... het heeft veel (slechte) taal in het gebied tot zwijgen gebracht ... het houdt ze bezig.
Binnenkort uitleg over het ontwerp + realisatie: het is een groot huis om in te wonen (4 kinderen zijn er opgegroeid) + veranda + terras, maar we kunnen het veel kleiner maken en het is nog net zo comfortabel. Het idee was mij gegeven door mijn beauf die architect is in Duitsland en al 30 jaar alleen houten huizen maakt. In 1983, toen ik begon, dacht ik dat ik gek was, we waren met heel weinigen in de regio om te beginnen. De bouwer OSSABOIS begon zijn eerste houten huizen na een verblijf in Noorwegen of Zweden, vandaag heeft hij een winkelpand in Clermont-Ferrand.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/06, 01:19

de 2e foto (vergeten) :pijl:

http://www.image-dream.com/image.php?im ... udo=jl6315

Zuidwestgevel met veranda om zonne-energie op te slaan. Het hout is op sommige plaatsen zwartgeblakerd door de dampen van de stadsverwarming + mist in de winter.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Handboek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/02/06, 12:34
Plaats: AGEN

MOB




par Handboek » 10/02/06, 06:56

Ik heb een mob gemaakt, de verwarming wordt verzorgd door een zonne-/houtproductie met lage temperatuur warmteverspreiding door verwarmde muren aan de buitenmuren (vervanging van een koude muur door een warme muur = comfort en geen temperatuurverschil tussen buitenmuren en scheidingswand = nee luchtbeweging). Dit systeem zorgt ook voor de productie van SWW.

Foto beschikbaar op http://www.energitec.fr/230
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/06, 12:20

Handboek :pijl:

Goed gedaan, super.

Ik zag de leidingen (verknoopt polyethyleen gegarandeerd voor 50 jaar?) in de muren: ik kende dit systeem niet. Wat leg je ernaast om ze te bedekken zodat ze er warmte doorheen kunnen uitstralen in de kamer?

Thuis heb ik hetzelfde maar ingebed in de betonnen vloer + tegels bij lage temperatuur (28°C max) en heel dicht bij elkaar verdeeld naar de muren en ramen toe en minder in het midden.

Ik zie geen "gasinstallatie" noch "recup-insert" de foto's worden niet weergegeven. Ik veronderstel dat er een gasboiler is die warm water produceert (ik zie geen zonnecollectoren) en een houthaard die ook op deze verwarming is aangesloten?

Wat is deze grote "stortbak" op de eerste foto?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 10/02/06, 18:36

U moet accenten en speciale tekens vermijden in de namen van de foto's die u host, omdat dit problemen veroorzaakt in de adressen van de afbeeldingen...
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten