Mijn bio-klimatisch huis

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Mijn bio-klimatisch huis




par jean63 » 01/02/06, 16:32

Ik zal je voorstellen aan mijn bio-klimatische huis:

- In houten frame / houten bekleding in Red Cedar (rotbestendig) hout dat groeit in British Columbia in het westen van Canada (in het land van André).

- Isolatie: 15 cm steenwol in de muren + 20 cm in het dak.

- Garage en stookruimte op het noorden (thermische buffer)

- Veranda op het zuiden die via een grote schuifpui in verbinding staat met de woonkamer.

- Grote schuif erker op het westen om de warmte vast te houden

- Oregon grenen rolluiken op alle ramen (gemotoriseerd op grote erkers.

Vandaag is het erg mooi en koud weer (-7°C vanavond) (+4°C in het noorden in de schaduw om 15 uur). De erker tussen de woonkamer en de veranda staat de hele middag open en laat de warmte binnen.
Ook via de erker aan de westzijde komt de warmte naar binnen.

Verwarming wordt verzorgd door een leidingnet in de begane grond op de begane grond en lage temperatuur Acova-radiatoren op de bovenverdieping.

De warmte wordt momenteel geleverd door een stadsgasketel.

Ik ben van plan om ooit zonnecollectoren te plaatsen voor verwarming en sanitair warm water (kosten- en subsidieproblemen, maar dat komt nog).

We moeten wachten op het juiste balanspunt.

ik zal foto's erin zetten www.image-dream.com : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/02/06, 18:37

Dag
de isolatie van mijn huis is 6 centimeter in de muren en 16 centimeter op zolder met een ventilatiesysteem, de sneeuw moet op het dak blijven liggen anders is het huis slecht geïsoleerd.
het is hier ook -8 en -5 en het is een milde temperatuur en dat is abnormaal voor ons. we hebben nog nooit zoveel regenachtige dagen gehad in de winter, voorheen konden we de hekken in de velden niet zien, lagen er sneeuwranden langs de wegen, nu zijn de sloten niet meer gevuld en kunnen we de rivieren niet meer oversteken met de auto, de ijs is te dun, het is alsof het weer omver wordt geworpen, wij zijn warmer en jij bent kouder!
Ik heb ook een volledig glazen overkapping achterin, die verwarmt het huis ook in de winter zodra er zonneschijn is.
Wat ik het meest waardeer is mijn aardwarmtesysteem met water uit de aarde, verwarming is airconditioning
Het lijkt misschien duur om te installeren, maar over een lange periode is het interessant, denk na over dit systeem bij uw keuzes.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/02/06, 19:00

Dakisolatie is belangrijk. Ik ben bijna klaar met het verdubbelen van de steenwolisolatie van het dak, bevestigd tussen de spanten, met een meerlaagse isolatie (volgens de instructies specificeren ze dat dit gelijk is aan 20 cm steenwol).

Ik heb nog 1/8e van het dak te doen, maar ik voel de voordelen al, het akelige gevoel van kou dat van de vloer naar beneden komt is verdwenen! Daarna zal ik een laag polystyreen van 2 mm (waarmee zwevende vloeren worden gelegd) aanbrengen om een ​​laag tussen het aluminium en het hout van de afwerkpanelen te laten.

Anders heb ik ook de schuifdeur van de garage geïsoleerd en de deur van de wasruimte overbeglaasd. Ook daar direct 3°C ​​winst in deze onverwarmde ruimte op het noordoosten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 01/02/06, 21:47

Dag
Ken je deze website?
http://www.eco-logis.com
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 01/02/06, 23:38

Andre schreef:het is hier ook -8 en -5 en het is een milde temperatuur en dat is abnormaal voor ons. we hebben nog nooit zoveel regenachtige dagen gehad in de winter, voorheen konden we de hekken in de velden niet zien, lagen er sneeuwranden langs de wegen, nu zijn de sloten niet meer gevuld en kunnen we de rivieren niet meer oversteken met de auto, de ijs is te dun, het is alsof het weer omver wordt geworpen, wij zijn warmer en jij bent kouder!
Andre


Kouder... makkelijk gezegd!
Afgezien van 3 dagen met zware en kleverige sneeuw gevolgd door een stevige oostenwind en daarna regen, hebben we deze dagen 15 tot 16°c op de top van de dag en in de vroege ochtend -1 tot -2°c om te breken! Geen uitzonderlijke winter hier in het zuiden, behalve misschien nog laat (maart met zwarte vorst) zoals vorig jaar.
Een opvallend feit over het hele grondgebied: een watertekort!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

geothermisch




par jean63 » 02/02/06, 09:05

Andre :pijl:

Hallo,

Haalt uw geothermische verwarming water uit grote diepten? (wat me zou verbazen voor een particulier .... het wordt gedaan in Ile de France - Parijse buitenwijken - voor gebouwen) of liever buizen die 80 cm diep in uw land zijn begraven met een water-water-warmtepomp + vloerverwarming?

Met welke temperatuur verlaat het water het veld - warmtepomp inlaat en met welke temperatuur retour -> veld?

Bedankt voor al je info.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 02/02/06, 09:10

lau schreef:Kouder... makkelijk gezegd!
Afgezien van 3 dagen met zware en kleverige sneeuw gevolgd door een stevige oostenwind en daarna regen, hebben we deze dagen 15 tot 16°c op de top van de dag en in de vroege ochtend -1 tot -2°c om te breken! Geen uitzonderlijke winter hier in het zuiden, behalve misschien nog laat (maart met zwarte vorst) zoals vorig jaar.

Wel in het oosten is het elke ochtend -5 met sneeuw. Ik weet niet of het bijzonder koud is, aangezien het mijn eerste winter daar is. Maar aan de kant van mijn Normandië weet ik dat de winter nogal "eervol" is in vergelijking met normaal (het is daar meestal nooit erg koud).
lau schreef:Een opvallend feit over het hele grondgebied: een watertekort!

Daar is duidelijk dat er een heilig gebrek aan vloot is!! U zult zien dat ze nog tot juli zullen wachten om waterbeperkingen in te stellen wanneer de grondwaterstanden al vlak zullen zijn... kans om ergens voor gebruikt te worden...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen

Re: Mijn bio-klimatologische huis




par Rulian » 02/02/06, 09:16

jean63 schreef:Ik zal je voorstellen aan mijn bio-klimatische huis:
- In houten frame / houten bekleding in Red Cedar (rotbestendig) hout dat groeit in British Columbia in het westen van Canada (in het land van André).
...
- Oregon grenen rolluiken op alle ramen (gemotoriseerd op grote erkers.
...
-Verwarming geschiedt middels een leidingnet in de begane grond op de begane grond en lage temperatuur Acova radiatoren boven.


Bedankt voor deze interessante kleine getuigenis.

Ik heb dus 3 vragen:

- Uw bossen komen uit British Columbia en Oregon. Zou het mogelijk zijn om ze te vervangen door soorten die massaal beschikbaar zijn in Frankrijk of West-Europa om lokale bevoorradingsbronnen te hebben?

- Wat zijn ACOVA radiatoren??

- Heb je geprobeerd te zien wat het nivo CO2 gaf met de Kyot'Home-spreadsheet?? : Mrgreen:

Bedankt voor deze reacties!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

oorsprong van hout




par jean63 » 02/02/06, 10:11

Hallo,

Wat betreft het bos:

1 - het frame + frame + vloer zijn gemaakt lokaal hout uit de regio Noirétable (hout geborgen na een storm in 1983); het is normaal gesproken rotvrije douglasspar.

2 - destijds adviseerde de architect me over Red Cedar, dat een prachtige kleur heeft als het net is geïnstalleerd, maar het voordeel heeft dat het niet rot kan worden (dus ik heb dit hout niet behandeld met iets dat het is...vlek... enz., het is op sommige plaatsen grijs of zelfs zwart geworden). Ik had lariks kunnen gebruiken dat veel in alpenhutten wordt gebruikt en ook rotbestendig is, maar dat wist ik toen nog niet.
Ik maak de aangetaste gevels van tijd tot tijd schoon naar de karcher door de druk te moduleren. Ik denk dat deze zwartachtige aanslag het gevolg is van vervuiling door olie/hout en kolenverwarming in de winter en zeker bij mistig weer zoals tegenwoordig kunnen er ook wat schimmels zijn?

3 - Oregon pine voor de rolluiken is dat ik geen aluminium of PVC wilde (esthetiek en ecologie), dus heb ik hout gebruikt. Fabrikanten gebruiken Oregon pine vanwege zijn structuur: om lamellen voor rolluiken te maken, heb je hout nodig dat bestand is tegen temperatuurschommelingen. Ze kregen 3 lagen beits voor installatie en sindsdien breng ik elke 5 jaar een onderhoudslaag aan (afhankelijk van de blootstelling).

Ik zal foto's laten zien uit de jaren 80 (recente gevelbeplating) en nu in 2006.
De andere vraag was ik vergeten...
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

acova wandelaars




par jean63 » 02/02/06, 10:17

Acova-radiatoren (het is een fabrikant); in feite hebben ze een groot warmteverspreidingsoppervlak, hebben ze een lage traagheid omdat ze van staal zijn gemaakt en niet van gietijzer zoals de oude (wat een nadeel kan zijn... maar het is ontworpen om eerder bij lage temperaturen als vloer te werken).

U kunt maat en vorm + kleur op maat bestellen (voorgelakt).

Ik zal een foto maken als ik even tijd heb

Er zijn vast nog andere merken die dit type radiator maken.

Ik heb de CO2-tester nog niet gebruikt.....die komt nog wel.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 172 gasten