Het was 1992

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 30/03/09, 14:38

Ja, ik ben het grotendeels met je eens...

Zou het, afgezien van de materialen, niet andersom zijn? Hoe lager ze zijn, hoe groter de economische crisis?

Heeft u sinds september 2008 gekeken naar de curven voor materialen, in het bijzonder metalen?

Hier is een voorbeeld met de koperprijscurve:

Beeld

Denkt u werkelijk dat zowel de leveranciers- als de publieke koperprijzen zo sterk zijn gedaald?

Ik noem het verdomd neer... Maar dat is een andere discussie: https://www.econologie.com/forums/baisse-du- ... tml#117345
0 x
vertderage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/02/09, 15:27




par vertderage » 30/03/09, 15:39

Hallo...
Ja, vandaag de dag dalen olie, koper en nog veel meer: ​​crisis, dalende consumptie, dus dalende vraag, en dus dalende prijzen. Vraag en aanbod, dat is alles!
Maar wees voorzichtig, bij het minste teken van herstel zal alles stijgen! Daarom is het absurd om de benzine- of gasprijzen te laten dalen: een automatische belasting moet de daling compenseren en de gegenereerde winst moet worden herverdeeld om de energiebesparingen te ondersteunen . We moeten ook de bonus voor auto's afschaffen en de boete verhogen! Het is absurd om iemand die zelden in een oude auto rijdt, aan te moedigen een nieuwe auto te kopen, hoe vervuilend deze ook is, omdat het vervaardigen van een nieuwe energie kost! En laten we het niet hebben over lcd-tv's of mobiele telefoons...
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten