TIPE: Pantoneactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79473
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098




par Christophe » 17/04/06, 23:23

York3k2 schreef:Hallo allemaal,
Ik had net een vraag voor Cristophe: heb je een idee van entaanvallen in octaan in een plasmavrije omgeving? Zou je anders weten waar ik een indicatie zou kunnen vinden?

Bij voorbaat dank.
York3k2


In een omgeving onder plasma nee (wat betekent dat eerst? :D omdat elke HC in een plasma wordt gekraakt)... maar tijdens mijn project lijkt het mij dat ik de enthalpie van kraken (thermisch) voor benzine had berekend... maar het was erg eenvoudig.

Het probleem is dat om nauwkeurige gegevens te hebben, we het industriële geheim zijn aangegaan (raffinage) ... zie defensiegeheim (koeling van de bovenbouw van toekomstige supersonische vliegtuigen (> Mach3) door brandstofkraken ... zie werk van ONERA)
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 25/04/06, 22:53

Hallo allemaal,
Ik wilde je alleen vertellen dat ik mijn viertaktmotor (maaier) had gevonden

Wat betreft leidingen en solderen, zullen koperen leidingen en zilversoldeer (met een zuurstof-ethyleentoorts) volgens u genoeg zijn om de tijd van een paar tests en experimenten door te komen?

Elk ander advies over motoraanpassingen wordt niet geweigerd

nogmaals bedankt

York3k2
0 x
JLS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/04/06, 14:32




par JLS » 26/04/06, 11:45

Hallo York3K2,

U plant een "wetenschappelijke" studie van het Pantonne-proces en ik feliciteer u ermee omdat er veel praktische toepassingen zijn, maar weinig betrouwbare cijfers.

Ik ben misschien een beetje een spelbreker, maar het lijkt me dat de warmtemotor al te complex is om een ​​experiment over dit onderwerp te starten.

Inderdaad, naast de essentiële motorinstellingen die min of meer zijn aangepast op een min of meer versleten molen, zul je een hele reeks instrumenten voor vermogensmeting, koppelmeter, verbruiksmeter, enz. moeten opzetten omdat het niet genoeg is niet alleen dat de motor draait, je moet ook weten wat er meer is aan het gebruik van de Pantone-reactor.

Persoonlijk is een ervaring die basaal en opbeurend lijkt in termen van reactorprestaties, kraken van koolwaterstoffen, gemakkelijk te kwantificeren en in staat om een ​​"lab" te integreren gezien zijn grootte, het is de oliebrander van M.David ( Zie Quantomme-website, M.David, pagina 8)

Met bijna niets transformeer je een gele en rokende "stookolie" vlam in een "witte vlam" fakkel die een stalen mes kan smelten rond 1400 ° !!!

Als deze ervaring reproduceerbaar is (ik denk niet dat er sprake is van bedrog), dan is het om je kapot te slaan!!!

Eerlijk gezegd zal de man die in staat zal zijn om wetenschappelijk te onderzoeken wat er gebeurt tussen binnenkomst en vertrek lof krijgen van pantonisten van alle overtuigingen.

Veel succes, wat je ook doet, het is goed.

A+

J-Luc
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 26/04/06, 12:03

hallo york3k2

zijn koperen leidingen en zilversoldeer (met een zuurstof-ethyleentoorts


voor reactorinlaat en -uitlaat geen probleem, maar niet de reactor, noch zijn staaf die in staal of roestvrij staal moet blijven

voor modellen of ideeën laat u inspireren door de pagina's op Quanthomme

veel succes en hou ons op de hoogte
0 x
JLS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/04/06, 14:32




par JLS » 26/04/06, 12:04

PS

Kijk ook naar P15 waar M.David de calorische krachten van verschillende bekende gassen opsomt, in vergelijking met wat hij in zijn brander verkreeg!!!

Het is verbluffend, nietwaar?

A+
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 26/05/06, 10:21

Groetjes allemaal, het begon lang te duren maar de klus in voorbereiding dwingt...

Ik wilde weten of Christophe nog details had over de vorming van plasma door de reactor. Ik vroeg me gewoon af of er nog andere correcties waren aangebracht in het rapport van de ingenieur, aangezien dit aspect niet erg gedetailleerd is. Anders jammer, ik zou hetzelfde doen voor de TIPE.

Dank u allen.
York3k2

PS: helaas, de tijd dringt en ik zal mijn begin van montage moeten laten vallen...... :(
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79473
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098




par Christophe » 26/05/06, 10:27

Ja, ik zal een verduidelijking hebben: Ik heb nooit gezegd dat er plasma in de reactor zat. dus NEE, ik loop geen risico om dit aspect te ontwikkelen! Tenzij je natuurlijk bedenkt dat een heet en geïoniseerd gas een plasma is...(wat waar is...maar hey...)

Als het doel van je leraren en om het ding in diskrediet te brengen (wat ik denk in bepaalde gevallen) het heel normaal is dat ze op dit punt aandringen...
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 26/05/06, 11:38

hallo
Wat zijn alle mogelijke definities van "plasma" :?

bout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79473
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098




par Christophe » 26/05/06, 13:10

Deze pagina is echt niet slecht voor het hebben van de basis:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Physique_des_plasmas

Vooral deze foto:
Beeld

En ja, een vlam, zelfs van een aansteker, is een plasma, zoals elke verbranding trouwens... en verbrandingsmotoren zouden heel goed interne plasmamotoren kunnen worden genoemd : Cheesy:
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 28/05/06, 17:58

Hallo allemaal
Nog een vraag voor Christophe (dsl :)): op pagina 37 wordt bepaald dat de enthalpie van de waterreformreactie de wet 0,0033*T^2 + 10,96*T+284946 volgt. Wat me zorgen baart, is dat deze formule niet lijkt te werken bij 25 graden Celsius, waar ik ontdekte dat het 288 kj / mol nodig had, terwijl het in theorie 345 kj / mol kost (vormingsenthalpie). Waarom is er zo'n verschil? Is het omdat we de ref-druk hebben ingesteld op iets anders dan 1 bar? Is het waar dat om een ​​molecuul te kraken, je het zijn vormingsenthalpie moet geven? Of zijn de theoretische waarden gewoon indicatief en geven ze alleen een orde van grootte aan?

Dank u voor uw reactie.

York3k2
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten