TIPE: Pantoneactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26

TIPE: Pantoneactor




par York3k2 » 30/03/06, 18:51

Hallo,
Ik ben student wiskunde Sup aan het Lycée Saint-Louis in Parijs en voor mijn TIPE was ik geïnteresseerd in de Pantone-reactor en de mogelijke effecten ervan op de prestaties van een motor. Mijn doel is om op mijn beurt een experimentele assemblage te maken en de variaties in verbruik, vermogen, output, enz. Te bestuderen. Na het lezen van alle informatie die beschikbaar is op de site (behalve die gereserveerd voor leden omdat mijn bevestigingsmail geen gebruikersnaam of wachtwoord bevat), evenals voorbeelden van montages gepresenteerd op www.quanthomme.org Ondanks dit alles, en ik denk dat een deel van wat ik zoek moet zijn in het einde van het studieproject van de heer Martz dat voor mij ontoegankelijk is, heb ik een paar vragen die ik u moet stellen.

De site lijkt al te handhaven dat de reforming die zou plaatsvinden in de reactor (als ik het goed begrijp) de brandstof afbreekt tot lichtere koolwaterstoffen die efficiënter zouden branden en dit vanwege hun lagere dichtheid. Dus kunnen we zeggen, als ik de redenering goed begrijp, dat methaan efficiënter verbrandt dan benzine? (tenminste onder de omstandigheden van P, T aangetroffen in de explosiekamer)

Zijn bovendien deze hervorming en de verdamping van de bijbehorende brandstof de enige bewezen (of veronderstelde) effecten van de reactor?