TIPE: Pantoneactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26

TIPE: Pantoneactor




par York3k2 » 30/03/06, 18:51

Hallo,
Ik ben student wiskunde Sup aan het Lycée Saint-Louis in Parijs en voor mijn TIPE was ik geïnteresseerd in de Pantone-reactor en de mogelijke effecten ervan op de prestaties van een motor. Mijn doel is om op mijn beurt een experimentele assemblage te maken en de variaties in verbruik, vermogen, output, enz. Te bestuderen. Na het lezen van alle informatie die beschikbaar is op de site (behalve die gereserveerd voor leden omdat mijn bevestigingsmail geen gebruikersnaam of wachtwoord bevat), evenals voorbeelden van montages gepresenteerd op www.quanthomme.org Ondanks dit alles, en ik denk dat een deel van wat ik zoek moet zijn in het einde van het studieproject van de heer Martz dat voor mij ontoegankelijk is, heb ik een paar vragen die ik u moet stellen.

De site lijkt al te handhaven dat de reforming die zou plaatsvinden in de reactor (als ik het goed begrijp) de brandstof afbreekt tot lichtere koolwaterstoffen die efficiënter zouden branden en dit vanwege hun lagere dichtheid. Dus kunnen we zeggen, als ik de redenering goed begrijp, dat methaan efficiënter verbrandt dan benzine? (tenminste onder de omstandigheden van P, T aangetroffen in de explosiekamer)

Zijn bovendien deze hervorming en de verdamping van de bijbehorende brandstof de enige bewezen (of veronderstelde) effecten van de reactor?

Ik wilde ook weten of u advies zou hebben met betrekking tot een Pantone-assemblage op een maaier, welke assemblage het meest adequaat en het meest effectief zou zijn (in assemblagetijd, middelen (die van een draadworm) en in resultaten) voor een tweetaktmotor (bubbler of niet, waterinjectie en andere methoden), advies (anders dan aangegeven op de site) voor alles wat de meting van het verbruik zou zijn, enz. (in het bijzonder hoe beoordeelt u de vermogen van een verbrandingsmotor?)

Ik wil u ook bedanken voor uw werk over dit onderwerp en beschikbaar gemaakt voor iedereen, ik geef toe dat uw site inderdaad de enige of ten minste een van de weinigen moet zijn die een volledige uitleg en rigoureuze werking van dit fenomeen. Ik denk dat ik zonder jouw site zeker zou zijn overgestapt op een ander onderwerp, sorry dat zo'n apparaat niet werkt.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden en voor het advies en de uitleg die je zult geven. Ik wil er terloops op wijzen dat als mijn onderzoek resulteert in een bestand dat de naam waardig is, ik graag mijn resultaten (positief of niet) met de site wil delen.

Met vriendelijke groet,
York3k2

PS Als iemand mij een kopie van het afstudeerproject van de heer Martz zou kunnen sturen, zou ik hem zeer dankbaar zijn.
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 30/03/06, 22:05

Trouwens, weet iemand wat het kraken (of hydrokraken, gezien de aanwezigheid van waterdamp) van benzine zou zijn en onder welke druk en temperatuuromstandigheden het zou plaatsvinden?

Alle informatie zou welkom zijn, bedankt

York3k2
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 31/03/06, 13:10

Hallo.
Ik kan je niet helpen met alles wat met de fysica van het systeem te maken heeft, maar neem voor wat betreft je studie over een eenvoudig te doen systeem bijvoorbeeld de basisassemblage in 100% Pantone.
Dat wil zeggen 1 bubbler water verwarmd tot 80 ° C, een andere bubbler of een carburateur voor benzine en het mengsel van de twee die door de reactor gaan.
Christophe Martz deed zijn studie op deze manier.
Ik denk dat toegang tot zijn studieproject je kan helpen, maar uiteindelijk is het niet erger om helemaal opnieuw te beginnen en dan te vergelijken als je allebei tot dezelfde conclusies komt.
Het is een beetje zoals wanneer je inspiratie haalt uit studentenprojecten van voorgaande jaren. U kopieert het formulier, maar niet de inhoud.

Ik denk eigenlijk dat we door het gebruik van een benzinebubbler de motor alleen het beste van benzine laten verbruiken en dat de rest op de bodem van de bubbler wordt afgezet.
Voor waterdoping riskeer je daar te veel tijd door te brengen en daarom geen analyse te kunnen doen. Sommige studenten mechanica hebben het moeilijk gevonden om iets goed te krijgen.
Het systeem is in principe eenvoudiger, maar niet 100% betrouwbaar in termen van resultaten.
Hoewel de 100% Pantone beter werkt, vereist het echter las- en ander aanpassingswerk, niet noodzakelijkerwijs binnen het bereik van een student.
Op mijn minifiets had ik geen moeite om het systeem te reproduceren dat identiek is aan dat gepresenteerd op Quanthomme.
De moeilijkheden begonnen toen ik een vereenvoudigde pantone waterdoping wilde doen.
Bekijk mijn site door op www te klikken onderaan het bericht.
Bon moed
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 02/04/06, 14:51

Bedankt voor uw reactie Pitmix, weet u of er een verschil is tussen een tweetakt- en viertaktmotor? A priori zou onze assemblage plaatsvinden op een tweetaktmotor.

dank u
York3k2
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 02/04/06, 16:35

York3k2 schreef:Trouwens, weet iemand wat het kraken (of hydrokraken, gezien de aanwezigheid van waterdamp) van benzine zou zijn en onder welke druk en temperatuuromstandigheden het zou plaatsvinden?

Alle informatie zou welkom zijn, bedankt


Elementen van reactie hier: https://www.econologie.com/articles.php?lng=fr&pg=93 (neem alleen de tijd om te lezen ...)

Pkoi zeg je dat het ontoegankelijk is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/04/06, 17:25

Ik volgde de post op de 2-takt niet echt, maar persoonlijk zou ik de 100% pantone op een 2-takt onmiddellijk vergeten.
Het is ook geschreven op Quanthomme.
Bij een gewone tweetakt is het de brandstof die als smeermiddel fungeert, omdat we alleen benzinedampen consumeren met een bubbler, je kunt je het resultaat voorstellen ...
Eindelijk is mijn mening ... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 03/04/06, 09:47

Kon een tweetakt niet werken met een Pantone-reactor
- als de motor een aparte smering heeft (de olie gaat niet door de reactor, de smering blijft gewaarborgd)
- als het werkt met een mengsel van benzine en olie, door het eenvoudig uit te rusten met waterdoping?
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 03/04/06, 21:17

Hallo allemaal en nogmaals bedankt voor je antwoorden.

Voor Cristophe zei ik dat het ontoegankelijk was omdat de gebruikersnaam en het wachtwoord alleen worden vermeld in de nieuwsbrief en niet in de e-mail die bevestigt dat we zijn geregistreerd bij de site. Het feit blijft dat ik nu het wachtwoord en de gebruikersnaam van de nieuwsbrief van gisteren heb ontvangen en dat het downloaden van uw rapport bezig is.
Wat betreft de link die u mij heeft voorgesteld, wil ik u eraan herinneren dat ik alles met passie heb gelezen, maar dat toen ik mijn bericht plaatste, ik nog geen toegang had tot het rapport (noch alles wat gereserveerd was) aan leden) die ik later deze week zal aanvallen.

Voor Pitmix heb ik nog niet in detail gekeken, maar het leek me dat ik assemblages op maaiers op de site van Quanthomme had gezien, zouden ze niet zijn uitgerust met tweetaktmotoren?
Zo nee, wat voor een betaalbare viertaktmotor zou u aanbevelen?

Dank u bij voorbaat : Mrgreen: ,
York3k2
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/04/06, 21:53

welkom
Alle motoren op de site van Quanthomme zijn viertaktmotoren.
Er zijn 2- en 4-takt maaiers.
Voor afzonderlijke smering op mijn 125cm3 tweetakt motorfiets-bylette, wordt de olie-injectie gedaan bij de carburateur (ik heb het niet over die op mijn site).
Omdat op een 100% Pantone we de brandstof verwijderen, is er meer smering.
Bij een tweetakt baden de carters niet in olie zoals bij een 4-takt, dus mijn mening is dat het niet goed is.
Maar er kunnen 2-taktmotoren zijn met aparte smering die rechtstreeks in de motor wordt geïnjecteerd. Maar dat valt niet meer binnen mijn bevoegdheid.
Voor een goedkope 4-takt motor ga je de vlooienmarkten af, je moet oude 4-takt maaiers vinden om aan te sleutelen.
Ik zag het zelfs op de stoepen in de prullenbak.
Meestal zijn de motoren niet dood.
Als je het aantal mob wist dat ik herstelde door monsters te maken toen ik een tiener was. : Lol:
Een nieuwe couroie, een brandstofreiniging, 2 luchtkamers en het is weg mijn kiki. : Cheesy:
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 17/04/06, 22:40

Hallo allemaal,
Ik had net een vraag voor Cristophe: heb je een idee van entaanvallen in octaan in een plasmavrije omgeving? Zou je anders weten waar ik een indicatie zou kunnen vinden?

Bij voorbaat dank.
York3k2
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten