asynchrone motor reparatie: blokken en zekering triggers

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 20/07/15, 16:16

Ja Macro, ik denk dat ik meer voor deze oplossing ga dan voor het maken van een delicate koppeling (de 2 lagers bevinden zich uiteraard aan de motorzijde)...misschien hetzelfde tweedehands model vinden...om reserveonderdelen te hebben. Maar daar moet je geluk voor hebben...

Gaston schreef:Voor mij werd de condensator te lang buiten gebruik gelaten en kortgesloten toen de stroom weer werd ingeschakeld.


Ja mogelijk...maar wees voorzichtig, de foto van de stator die ik je hierboven liet zien dateert van vóór deze nieuwe bekrachtiging...dus de hulp had a priori al eerder geleden, ik deed het pas 'toen klaar?'
0 x
Avatar de l'utilisateur
labobine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 20/09/09, 22:09
Plaats: Midi-Pyreneeën




par labobine » 21/07/15, 14:56

Hallo,
Opgemerkt moet echter worden dat ik dit model op dat moment al had teruggespoeld, maar tegen de prijs dat nu terugspoelen wordt toegepast, ik niet eens over het terugspoelen van deze motor heb gesproken.
0 x
vriendschappelijk
DE SPOEL
__________________________________
Een goed gedefinieerde vraag zal een goed gedetailleerd antwoord hebben.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 22/07/15, 10:37

Ja labobine, ik vermoedde al een beetje dat dit economisch niet mogelijk zou zijn... :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/08/15, 11:31

Gisteren vond ik op een rommelmarkt een oude pomp van 25/60 pk (ik zou zeggen uit de jaren 3) voor € 4...deze zal deze HS-pomp vervangen.

Het is een tandwielpomp.

Foto's volgen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/08/15, 17:11

Hier zijn foto's van de oude dame, RENSON-pomp met ELNOR 3/4 PK continubedrijfsmotor (dus duurzame uitrusting) geïnstalleerd op een bluspomp, blijkbaar sinds dubbele uitlaat en drukschakelaar geïnstalleerd...

Beeld

Beeld

Hij is in beslag genomen, zie de merktekens op het plaatje, het wiel is blijkbaar van messing. Ik hoop dat er niet (te veel) lekkages zijn...

Beeld

Beeld

Hij is zwaar: hij weegt minstens 15 kg...

In termen van hydraulische prestaties/efficiëntie weet ik niet echt wat hij waard is... het is een pomp die kan worden geclassificeerd tussen centrifugaal en positieve verplaatsing, dus "a priori" zouden de prestaties beter moeten zijn dan die van een centrifugaalpomp (?) ...maar ik denk niet dat het zelfaanzuigend is?

Ik heb veel moeite met het vinden van informatie over dit type pomp op internet (tandwielpomp ja maar niet met een tandwiel als deze) en mijn pomplessen zijn erg ver weg...(en ik weet niet eens zeker of we we hadden het over dit soort pomp)

Als u informatie heeft over dit type pomp, ben ik geïnteresseerd...

Ah...de motor draait! Denk je dat het controleren van de condensator een goed idee is (je wilt hem niet verbranden zoals de andere!)?

Ik ga wat hydraulische tests doen. Wordt vervolgd...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/08/15, 20:55

Eerste hydraulische tests uitgevoerd: hij zuigt niet meer dan 1 meter...zelfs als de zuigleiding vol is...

Ik heb een test gedaan op het zwembad van de kleine, daar werkt het (zuighoogte = -0.5 m)

In deze modus (H<0, Q=max) verbruikt de pomp slechts 350 W in plaats van de verwachte 220 * 4.5 * 0.7 = 700 W.

Macro had zich echter herinnerd dat een pomp tijdens deze bedrijfsmodus het meeste verbruikte (dit betrof misschien alleen centrifugaalpompen?)

Kortom, ik denk dat ik momenteel geen geluk heb met pompen... :|

Enige suggesties vrienden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 04/08/15, 09:20

De motor van uw pomp is niet gegeven voor 700W maar voor 3/4 pk dus 552W (daarboven staat aangegeven boven 0.5KW). Dat is de motor...Als deze is gekoppeld aan een pomp met laag vermogen, verbruikt deze alleen wat er van nodig is (ik heb bijvoorbeeld een motor van 800 W op een brandstofbranderpomp, deze verbruikt slechts 1 A, d.w.z. 220 W) ... De coëfficiënt van beschikbaar vermogen voor de motor/vermogen verbruikt door de pomp van 1.5 lijkt mij redelijk om een ​​goed beveiligde continue service te kunnen garanderen om werking te verkrijgen zonder oververhitting... Maar continue service is verre van veiliger, zwaarder uitgevoerd (met veel starts per uur is veel restrictiever voor een asynchrone motor) De 4.5A is het maximale verbruik (bijvoorbeeld bij het opstarten of in het geval dat hij zand begint te pompen), ze kan ze maar een paar seconden vasthouden...

Dit type pomp is vrij eenvoudig en bevindt zich tussen de centrifugaal- en de "schotten"-pomp. Over het algemeen worden ze gebruikt voor het overbrengen van licht viskeuze producten (lichte dieselolie) in plaats van voor water, zoals ik al zei. niet "liftend". Het is meer een stroomversneller, vergelijkbaar met een verwarmingscirculator...

De sporen van vastlopen op de flens (en die moet hetzelfde hebben aan de onderkant van het lichaam) zullen de prestaties op geen enkele manier verbeteren. Een purist zou je vertellen dat de onderkant van het lichaam aan beide zijden van de rotorturbine moet worden gecorrigeerd en de flens. Het grootste probleem met dit type pomp is dat ze slechts een beetje speling tolereren tussen het lichaam en de turbine, omdat ze hun dichtheid tussen aanzuiging en afvoer verliezen. Dit alles hangt af van wat je ermee gaat doen... Maar als het voor een zwembad is, lijken de materialen mij niet zo geschikt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 04/08/15, 13:06

Oké voor deze macrodetails, ik ben het helemaal met je eens...

Ik had al een (nieuwe) 350W tandwielpomp getest onder dezelfde omstandigheden en deze werkte maar de drukhoogte was iets onvoldoende...dus ik hoopte dat een 550W pomp beter zou werken...slijtage uiteraard niet hulp is belangrijk.

Ja, voor het corrigeren van de plaat, maar ik weet niet of dat de zaken veel zou veranderen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 04/08/15, 13:42

Wat wil je met je pomp doen?
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 04/08/15, 14:48

Je kunt die bovenaan dit onderwerp vervangen om een ​​beekje in te pompen (1.5 bar uitlaatdruk zou voldoende zijn geweest)... maar daar wordt het slecht overschreden denk ik.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 80-gasten