Vaillant gasboilers en warm (of zelfs koud) water.

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Tienou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/11, 12:12

Vaillant gasboilers en warm (of zelfs koud) water.




par Tienou » 15/11/11, 16:17

Hallo,

En hier is mijn tweede post: ik heb veel hardware die niet zo goed werkt, ik weet het ... maar ik probeer te verbeteren : Cheesy:

Ik heb een Vaillant Geyser-type boiler (u spreekt!) Turbo Mag 350/9 - met zuignap - zonder waakvlam.

Het heeft nooit erg heet water geproduceerd (wisselaar is tweemaal vervangen, zonder echte verbetering) en elk jaar daalt de watertemperatuur totdat het ontkalken wordt uitgevoerd. Dan wordt de temperatuur weer acceptabel.

Deze keer heb ik niet alleen het hele apparaat ontkalkt, maar ook het membraan, de witte plastic ondersteuning en de glijbaan die zich boven het membraan bevindt, vervangen.

Bij de eerste herstart had ik de gebruikelijke "na-ontkalking" -temperatuur, (dus acceptabel), en daarna lager en lager. De boiler gaat nu pas aan als er twee kranen tegelijk open staan ​​en het water niet eens lauw is.

Als iemand een idee heeft van het volgende dat ik moet bekijken, ben ik gretig geïnteresseerd ...

(Ter info: de bediening van de gasopening, bediend door de schuif, lijkt me erg moeilijk: om hem met de hand in te drukken, moet ik een druk van enkele kilo's uitoefenen. Maar ik kan niet vergelijken met een functionele boiler om te zien of dit normaal is)

Merci.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/11/11, 16:54

Blijkbaar is dit apparaat bij het lezen een ideale huur voor loodgieter en onderhoudspersoneel, berekend voor schaalvergroting en hyperversnelde wiggen !!!
Uw water is ook hyper-kalksteen, dat wil zeggen door een pan water te koken, oogsten we stenen ???
Als het waar is, blokkeert dat alles, in een oververhitte pijp, verander het gebied voor zeer zuiver water !!
Of reduceer de gasinlaatklep tot minder oververhitting zonder het gas toch te laten exploderen ???????????

Persoonlijk heb ik dit soort machine, boiler of boiler nooit kunnen voelen, met watermembraan en ingewikkeld in een echte gasfabriek !!
25 jaar geleden veranderd, voor een ultra eenvoudige ketel, ik heb er geen spijt van, totale rust !!

Dit soort machine is als: waarom zou je het simpel maken als je het ingewikkeld kunt maken, en het is al meer dan 65 jaar verkocht, bijna ongewijzigd, net de piloot verwijderd!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 15/11/11, 17:04

Het lijkt mij erg snel als "schaalvergroting", er zijn duizenden liters nodig voor een wisselaar om zijn uitwisselingsopbrengst te verminderen !!

Het probleem zou niet ergens anders vandaan komen (regulering, druk of gasstroom?). Ik heb een paar maanden geleden een Vaillant gedemonteerd (ketel van de caravan van de buren die was bevroren), het membraan reguleert de gasstroom ...

Ook tijdens een tweede storing werd het gasfilter (of mondstuk herinnert me duidelijker) geblokkeerd ...
0 x
Tienou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/11, 12:12




par Tienou » 15/11/11, 17:09

Ja, het oosten is erg kalksteen. Het is in Elsene (Brussel).

Maar het apparaat is nu goed ontkalkt en het membraan is nieuw.

Bovendien heb ik niet voldoende vlam om het water te verwarmen (het debiet aan de kraan is normaal): als ik het gas verminder, heb ik nog minder vlam, toch?

En inderdaad, dit zijn klootzakken ... van apparaten ...

Merci.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/11/11, 17:16

Als het water in de verwarmde buis niet het geluid maakt van oververhit water dat kookt (dampbellen die ontstaan ​​en verdwijnen, zeer effectief om kalksteen te laten neerslaan), zie ik niet wat ik moet doen, behalve de wisselaar opnieuw ontwerpen en het systeem om kalk te weerstaan.
Probeer een antikalkapparaat, magneet enz. Om te proberen neer te slaan voor de boiler, maar onwaarschijnlijk.
0 x
Tienou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/11, 12:12




par Tienou » 15/11/11, 17:17

Christophe schreef:Het lijkt mij erg snel als "schaalvergroting", er zijn duizenden liters nodig voor een wisselaar om zijn uitwisselingsopbrengst te verminderen !!

Het probleem zou niet ergens anders vandaan komen (regulering, druk of gasstroom?). Ik heb een paar maanden geleden een Vaillant gedemonteerd (ketel van de caravan van de buren die was bevroren), het membraan reguleert de gasstroom ...

Ook tijdens een tweede storing werd het gasfilter (of mondstuk herinnert me duidelijker) geblokkeerd ...


Hallo,

Een jaar van afwas, baden en douches levert al snel enkele duizenden liters op. En het water in de buurt is heel erg kalkrijk: alle apparaten hebben er last van, maar niemand heeft ons ooit gedaan wat dit zuignapapparaat met ons doet.

Ik ga zoeken aan de zijkant van de gasstroom, vooral aan de zijkant van de zuiger en de glijbaan: weet iemand of het net zo hard moet zijn?

dank u
0 x
Tienou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/11, 12:12




par Tienou » 15/11/11, 17:18

dedeleco schreef:Als het water in de verwarmde buis niet het geluid maakt van oververhit water dat kookt (dampbellen die ontstaan ​​en verdwijnen, zeer effectief om kalksteen te laten neerslaan), zie ik niet wat ik moet doen, behalve de wisselaar opnieuw ontwerpen en het systeem om kalk te weerstaan.
Probeer een antikalkapparaat, magneet enz. Om te proberen neer te slaan voor de boiler, maar onwaarschijnlijk.


Hallo,

Het apparaat is volledig en correct ontkalkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 15/11/11, 17:42

ik schreef:Een jaar van afwas, baden en douches levert al snel enkele duizenden liters op. En het water in de buurt is heel erg kalkrijk: alle apparaten hebben er last van, maar niemand heeft ons ooit gedaan wat dit zuignapapparaat met ons doet.


Nou, dat is niet wat je hier zei ... het lijkt me niet dat je daar een jaar vertraging hebt, nietwaar?

Bij de eerste herstart had ik de gebruikelijke 'na-ontkalking'-temperatuur (dus acceptabel), en dan lager en lager. De boiler start nu pas als je twee kranen tegelijk openzet en het water is zelfs niet meer lauw.


ik schreef:Ik ga zoeken aan de zijkant van de gasstroom, vooral aan de zijkant van de zuiger en de glijbaan: weet iemand of het net zo hard moet zijn?


Je hebt de handleiding nodig om dit te weten, als je die niet hebt, heb je de exacte referentie nodig en ... google :)

Begin met het controleren van het mondstuk en het filter ...

Als de boiler dan niet start tot een bepaald debiet, is dit natuurlijk een probleem met de regelkalibratie! (het membraan mag niet genoeg bewegen).

Een pro (bekwaam) had dit probleem binnen een paar seconden moeten opmerken !!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/11/11, 18:00

Bedreigde soorten:
Een pro (bekwaam) had dit probleem binnen een paar seconden moeten opmerken !!!

op gecompliceerde machines met plezier, dat de professional, als hij competent is, maar één wens heeft zoals ik, om het eenvoudig opnieuw op te bouwen !!
Anders pechmachine !!!
0 x
Tienou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 18/10/11, 12:12




par Tienou » 15/11/11, 18:11

Hallo,

Sorry, ik heb het verkeerd uitgesproken: de boiler is nu twee dagen volledig ontkalkt. Het membraan en de zuiger met schuif zijn twee dagen geleden ook vervangen.
En sindsdien moet u twee kranen tegelijkertijd openen om de boiler te starten en water te leveren dat nog steeds als koud kan worden omschreven.

Ik ga morgen het sprinkler-examen aanvallen.

Merci.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 133 gasten