Verzegelde cilindrische loodzuuraccu: hoe regenereer je het?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Smik.
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 31/12/14, 13:58

Verzegelde cilindrische loodzuuraccu: hoe regenereer je het?




par Smik. » 31/12/14, 14:54

Ik heb een verzegelde cilindrische loodbatterij zoals Hawker
Beeld

Het bestaat uit 3-eenheden, dwz in totaal 6,5V. Naar mijn mening vervangt de gel de vloeistof van een gewone loodbatterij. Ik gebruik het voor mijn (oude) computer.
Ik probeerde het op te laden in 6V of 12V, tevergeefs met een oude lader (jaren 80-90). Als ik de polariteit omkeer, gaat de batterijnaald meteen naar 4,5. Vervolgens heb ik de polariteiten correct teruggezet om hem op te laden. Ik koos 12V. De spanning daalt langzaam en stabiliseert zich vervolgens een moment op 2 en blijft vervolgens dalen.

Hoe kan ik deze batterij nieuw leven inblazen?
Bedankt voor uw hulp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/12/14, 15:12

"Opgerolde" loodzuuraccu's staan ​​bekend om hun duurzaamheid en uitzonderlijke betrouwbaarheid.

Dat gezegd hebbende, ik geloof niet dat ze "regenereerbaar" zijn, zoals wordt toegepast op batterijen met vloeibare elektrolyt ...
:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/12/14, 16:05

Als het enigszins mogelijk is, zou een van de voorwaarden moeten zijn om ervoor te zorgen dat het niet is gefosfateerd (omdat het in dit geval is verpest, nee ...).

Probleem, de batterij is verzegeld, we kunnen het vermoeden zonder er zeker van te zijn. En daar door het te openen, zullen we waarschijnlijk het onherstelbare plegen (als de batterij nog een beetje werkte ...) of ontdekken dat het geruïneerd is.

En hoe en waar dan nieuwe elektrolytische gel vinden?
0 x
Smik.
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 31/12/14, 13:58




par Smik. » 31/12/14, 18:21

In elk geval zie ik het fosfaat niet.

Hoe uit te leggen dat door de polariteiten tijdens het opladen om te keren, de naald van de lader in paniek raakt ??? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/12/14, 19:12

Smik. schreef:In elk geval zie ik het fosfaat niet.
Fosfaat of sulfaat. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/12/14, 19:32

Tssss sulfaat natuurlijk Beeld

Een gewone batterij kan worden ontzwaveld:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Batterie_a ... ulfatation

maar het resultaat is niet altijd gegarandeerd, en het hele proces - als je de scheikunde niet een beetje beheerst - maakt het beter om een ​​nieuwe te kopen (een koeien niet mogelijk, zwavelzuur, het eet alles op , de kleding, dan de huid als je het omvalt, de minste smaak in één oog kan je doen verliezen, enz.). En het blijft wegeten en actief zijn en / of sporen achterlaten voor jaren!
0 x
Smik.
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 31/12/14, 13:58




par Smik. » 31/12/14, 22:35

Obamot schreef:Tssss sulfaat natuurlijk Beeld

Een gewone batterij kan worden ontzwaveld:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Batterie_a ... ulfatation



Op deze site heb ik veel threads gelezen over regeneratie van loodbatterijen: bijv.: https://www.econologie.com/forums/recyclage- ... t2062.html

Maar in mijn geval is het een verzegelde cilinder en zeker met gel. Waarom niet dezelfde oplossingen gebruiken? (bijvoorbeeld gepulst signaal, enz.)

Waarom geeft de opladernaald 4,5 weer als ik de polariteiten omkeer? Heeft een gewone loodbatterij dezelfde symptomen?
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313




par Peter » 01/01/15, 20:09

Ik slaagde erin om twee 12V 7A-gelbatterijen te redden waarvan 4V en 6V bleven, de laadstroom was erg laag, maar ik liet ze enkele dagen opladen bij 13,6V en ze kwamen weer tot leven.

En op dit moment probeer ik een vloeibare elektrolytbatterij te reanimeren die een goede tijd is gebleven zonder te zijn opgeladen, 8V bleef op de terminals. Na het opladen met een commerciële automatische lader, door een gloeilamp aan te sluiten om te testen, zou de lamp alleen branden voor 30s.

Door het op te laden met mijn zelfgemaakte pulsgenerator, steeg de spanning heel snel boven de 15V, waardoor de elektrolyt aan het "koken" was (elektrolyse), dus heb ik een spanningsbegrenzer toegevoegd die de overtollige spanning in een lamp. En na een paar tests blijft de lamp nog 7 minuten branden na enkele dagen opladen bij 14,9 V (de lagere voltages hebben geen bevredigende resultaten opgeleverd).

We zijn nog ver verwijderd van het herstellen van de oorspronkelijke capaciteit (20Ah), maar er is enige vooruitgang :) Ik heb geen grote hoop om zelfs maar de helft van zijn capaciteit te herstellen, maar ik blijf de testen voor de wetenschap voortzetten!

Ik had DC-spanning moeten proberen voordat ik de pulsen probeerde om te zien of er een verschil is, maar nu is het te laat.
0 x
Smik.
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 31/12/14, 13:58




par Smik. » 06/01/15, 13:10

Petrus schreef:Ik slaagde erin om twee 12V 7A-gelbatterijen te redden waarvan 4V en 6V bleven, de laadstroom was erg laag, maar ik liet ze enkele dagen opladen bij 13,6V en ze kwamen weer tot leven.

Als je ze een beetje had laten laden bij 13V en vervolgens bij 12V, zou het niet beter zijn geweest?

Heeft u "slimme" laders, pulsaties of een Optimate gebruikt?
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313




par Peter » 06/01/15, 17:20

13,6V is de normale zwevende laadspanning voor deze batterijen.
De lader die ik heb gebruikt is in feite een gereguleerde voedingseenheid van 12V / 1A die ik heb aangepast om de 13,6V te verlaten. Het beste van een oplader : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten