De toekomst zal u doorgeven met biomassa?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14978
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par GuyGadeboisTheBack » 21/06/23, 20:14

Ahmed schreef:(ik dacht naïef het tegenovergestelde)...

Dacht u dat het geruimde vee de krabkwekerijen (maaltijden) zou gaan voeren? : Mrgreen: : Oops:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par Ahmed » 21/06/23, 21:09

Hoe heb je het geraden, Kerel? Is dat niet de circulaire economie? : Oops:

Sicetaitsimple, Je schrijft:
Het is waar dat het verbouwen van koolzaad voor het voederen van boerderijdieren en het "wegwerken" van dit lastige bijproduct, olie, nog steeds een opmerkelijke stap voorwaarts is...

Een opmerkelijke vooruitgang in de "communicatie" en de rook van de ecologische transitie!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14978
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par GuyGadeboisTheBack » 21/06/23, 21:16

Hij raadt dingen, want achter sommige dingen gaan andere dingen schuil... : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par Ahmed » 22/06/23, 10:01

De samenzweringstheorieën die tegenwoordig floreren, weerspiegelen een diepe wanorde en een steeds groter wordend wantrouwen jegens de bestuursorganen. Dit wantrouwen zelf is het gevolg van de irrationaliteit van het gevoerde beleid, dat ernaar streeft fundamentele tegenstellingen op te lossen door middel van slimme formele regelingen, maar puur illusoir en ondersteund door Orwelliaanse vertogen. Bertrand Méheust had deze evolutie goed geïdentificeerd door te spreken van "De politiek van de oxymoron".
De vergroenende aanpak van Reunion op de energietransitie is daar een goed voorbeeld van.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9844
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: De toekomst zal u doorgeven met biomassa?




par sicetaitsimple » 10/11/23, 16:19

Een paar pagina's hierboven hebben we uitgebreid gesproken over de houtgestookte elektriciteitscentrale van Gardanne.
Schorsing van de exploitatievergunning voor 12 maanden, impactstudie wordt hervat...
Ik wist een beetje van de lokale sociale context, zelfs zonder brandhout kon het heet worden!

https://www.actu-environnement.com/ae/n ... 41462.php4
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten