wind trechters

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 06/01/06, 16:05

Je hebt gelijk NLC, de tweede animatie is vals of er is iets revolutionair.

Maar naar mijn mening heeft hij de trechter nooit alleen geprobeerd, en stel je daarom voor wat er op de as gebeurt (ervan uitgaande dat het in de tegenovergestelde richting van de intuïtie draait, maar dat betekent niet lijkt niet onmogelijk).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/01/06, 16:10

Profmeca heeft me net verteld dat het wat op de markt heeft gezien.

Blijkbaar is een zeer hoge opbrengst maar ook erg duur ...

Ik blijf sceptisch, maar ik heb de uitvinder van de betreffende pagina uitgenodigd om naar de forum... we zullen zijn argumenten goed zien ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 06/01/06, 16:12

:schok:

Ik moet dat zien.
Ik heb een kleine doe-het-zelf in zicht voor de kinderen, het zal hen houden
neemt qq minuten in beslag. Dat is altijd aan het winnen. :P
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 06/01/06, 19:53

Het kan niet werken omdat het principe dat hij probeert te exploiteren gebrekkig is.

HET KAN ALLEEN IN HET ANDERE GEVOEL DRAAIEN:

Ik geef de drukverschillen op de vlakken van de kegels door die de neiging hebben om zonder discussie de bazaar in de andere richting te draaien.

De man beweert het reactieprincipe te gebruiken door de lucht aan de punt van de kegel te versnellen. Als hij echter iets meer in de natuurkunde was geweest, zou hij weten dat de reactie niet is gebaseerd op de snelheid van de vloeistof, maar meer precies op de hoeveelheid massa die gedurende een bepaalde periode wordt uitgestoten.

Nu is de luchtmassa die gedurende een bepaalde tijd uit het kleine gat in de kegel wordt uitgestoten duidelijk exact dezelfde als de luchtmassa die gedurende dezelfde tijd de kegel door het grote gat binnenkomt (en daarom de tegenovergestelde reactiekracht). Er gebeurt dus niets omdat de reactiekrachten elkaar opheffen.

De drukverschillen zorgen voor de rest zodat het de andere kant op draait. In dit geval hebben we een domme anemometer.

Het is niet nodig om werktuigbouwkunde te hebben gestudeerd om te zien dat het absoluut onmogelijk is. Terminal Niveau S.

Remmen La Rochefort Chris : Wink: : Lol:

Ik stel voor het onderwerp te sluiten gezien de steriliteit van de gadget.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/01/06, 20:48

Rulian schreef:Remmen La Rochefort Chris : Wink: : Lol:


Nou, ik had dezelfde mening als jij en de meesten van jullie zagen toen ik het ding in het begin zag, maar zoals Olivier (Zx) het zeker in de uitverkoop heeft gezien en dat hij doet alsof de opbrengst blijkbaar beter is dan conventionele windturbines, nou ik begon te twijfelen ... Toen herinnerde ik me de kaars / trechterervaring van mijn jeugd en ik twijfelde zelfs meer ... nu is er te weinig informatie over de site om te beoordelen en mijn aerodynamische vaardigheden zijn hoe dan ook vrij beperkt om me een duidelijke mening te geven ...

Dus voorlopig moet het nog worden opgelost ... in de hoop dat de uitvinder hier langs komt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 06/01/06, 20:52

Is er niet gewoon verwarring met verticale aswindturbines, die werkt volgens het anemometer-principe?
Omdat ja, deze bestaan ​​en ik geloof dat ze een beter rendement hebben. En door hun vorm kunnen ze bijvoorbeeld op de daken van gebouwen worden geplaatst.
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 06/01/06, 22:19

Als je plezier wilt hebben (het voortouw nemen?), Zie het principe van Darrieus windturbines.

Voor zover ik begrijp, is de luchtsnelheid op een vleugelvormig profiel voldoende om het (de vleugel) te versnellen. Dit is het verschil tussen heffen en slepen, denk ik?
Volgens dit principe draaien 2 of 3 vleugels uit elkaar op een verticale as en in de wind geplaatst om te draaien.

En daar is het veel minder duidelijk dan de anemometer!
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 06/01/06, 22:42

werkt het, ik denk dat de vraag niet eens opkomt!
al om te beginnen zou ik zeggen dat we eindigen met een emmerwindturbine met een daling van de opbrengst, voornamelijk vanwege het feit dat de emmers fuyart zijn.
Van mijn kant zou ik zeggen dat als we een trechter plaatsen aan het einde van een pijp waarin lucht passeert, de lucht uit het kleine gaatje zal versnellen, om te zeggen dat het hetzelfde is zonder de pipe ??? naar mijn mening passeert de lucht met dezelfde snelheid door de trechter, daarom wordt de lucht vanwege de verkleining van de diameter geremd en komt dus alleen de hoeveelheid lucht binnen die eruit kan ontsnappen.

In veel eenvoudiger zou ik zeggen dat 4 trechters, een wiel, er al foto's op de site zouden moeten staan.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 06/01/06, 22:51

Ik denk inderdaad dat Olivier windturbines zag die een gezicht van een windmeter moeten hebben gehad. Dus hetzelfde, maar die in de tegenovergestelde richting draait. De "normale" betekenis in feite.

Voor krissg28, de windturbine waarover je spreekt, denk ik ongeveer halverwege de rotor van de helikopter en het zeil van de boot. In beide gevallen creëert de beweging van lucht rond het profiel een overdruk onder (het profiel) en vooral een depressie boven (het profiel altijd). Dit alles creëert lift, kracht loodrecht op het vlak van de vleugel / het mes ... Dit fenomeen wordt gebruikt door zeilboten, afhankelijk van de windas en de gevolgde richting.

Verwar de weerstand niet die te wijten is aan de weerstand tegen luchtstroming op het profiel / vleugel / blad ... Een sterke lift gaat meestal gepaard met een sterke weerstand, en omgekeerd. Drag is wat een vliegtuig verhindert om vooruit te gaan (of de motoren ...) terwijl lift het is wat het omhoog trekt. Maar ik zal niet ingaan op de theorie van diefstal.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/01/06, 18:31

Post ontvangen van "de uitvinder"

Hallo,

U hebt een ratelwiel nodig zodat het niet als emmers draait en als een primer dienen door de druk in de trechter te laten toenemen.

Dat gezegd hebbende, het is niet per se interessant als een terugkeer.

Het maakt niet uit, het heeft me niets gekost.

(tatata ... we gaan op pad!)

begroetingen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten