Vraag: probleem van oversized gegranuleerde boiler?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
blogofiel
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 17/02/08, 12:34




par blogofiel » 29/02/08, 22:54

Bonjour à tous

Hier is het vervolg en het einde van de avonturen van Blogophil en zijn ketel.

Ik heb genoegen genomen met een fax die deze maandag om 8 uur is verzonden. Om 30 uur kreeg ik een telefoontje van de after-sales servicemanager van SB Thermique. Hij vertelt mij dat er een configuratieprobleem moet zijn en dat hij mij vrijdagochtend een technicus stuurt.

De technicus kwam en veranderde de door Dirk Pitt voorgestelde instellingen. Hij heeft feitelijk de ventilatorsnelheid tot een minimum beperkt en vooral de eerste kolom, die ook de hoeveelheid pellets aangeeft die moeten worden geïnjecteerd. Het lijkt erop dat ik een zeer calorische pellet heb. Ik mag dit jaar niet van leverancier veranderen

Hierdoor komt de rooktemperatuur ook bij volgas niet meer boven de 140°. De monteur wilde deze waarde ook niet al te veel verlagen vanwege mijn schoorsteenkanaal dat ongeveer 12 meter lang is om condensatieproblemen te voorkomen.

In plaats van 5 minuten te regelen, regelt hij nu 30 minuten met 5 minuten om te starten. De focus-T° stabiliseert rond 480-500° bij minimale regeling in plaats van meer dan 600° daarvoor. Bovendien is het buiten 15°, dus er is heel weinig vraag.

Ik kan de Automatische modus dus hergebruiken en dat is niet erg, want deze start maar om de twee uur op.

Wat mij betreft denk ik dat de zaak is opgelost. Het valt nog te bezien bij een lagere T°, maar dit zou alleen maar moeten helpen om de tijd tussen twee ontstekingen te verkorten en de bedrijfstijd iets te verlengen.

Ik maakte van de gelegenheid gebruik om met de technicus te praten. Over het geheel genomen hebben ze vorig jaar veel last gehad van problemen met bistres en de kwaliteit van pellets of versnipperd hout.

De fabrikant heeft een speciale Franse afzuigkap gemaakt (degene die ik heb). SB Thermique moest monsters van Franse pellets opsturen zodat Herz deze extractor kon ontwikkelen. In ieder geval bevestigde hij mij dat er een Frans-Frans probleem was met betrekking tot de kwaliteit van de pellets. Hij vertelde me horrorverhalen over fabrikanten die beschimmeld zaagsel gebruikten om hun pellets te maken en veel lijm toevoegden om ze te laten plakken...

Over het geheel genomen zou ik, gezien hun reactievermogen, HERZ-ketels blijven aanbevelen, terwijl ik ook adviseer om altijd het kleinere formaat te nemen dan aanbevolen...

Nogmaals bedankt aan iedereen voor jullie hulp. :D :D :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 29/02/08, 23:36

De fabrikant heeft een speciale Franse afzuigkap gemaakt (degene die ik heb). SB Thermique moest monsters van Franse pellets opsturen zodat Herz deze extractor kon ontwikkelen. In ieder geval bevestigde hij mij dat er een Frans-Frans probleem was met betrekking tot de kwaliteit van de pellets. Hij vertelde mij horrorverhalen over fabrikanten die dat deden gebruikten beschimmeld zaagsel om hun pellets te maken en voegden veel lijm toe om ze te laten plakken...


Goed gedaan!! Christophe BEVESTIGDE ons niettemin dat pellets vol lijm niet bestaan :schok:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 01/03/08, 08:43

laten we zeggen dat het niet zou moeten bestaan, en als je Din+ gecertificeerde pellets hebt, weet je zeker dat ze er vrij van zijn.
MAAR, als je het Din+ logo niet op de tas ziet staan, kun je jezelf vragen stellen, want we hebben het allemaal gezien: lijm, verf, spijkers, zand en zelfs stenen, enz.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/05/08, 16:22

Philippe Schutt schreef:...als je Din+ gecertificeerde pellets hebt, weet je zeker dat ze gratis zijn... want we hebben het allemaal gezien: lijm, verf, spijkers, zand en zelfs stenen etc...


Voor alle lezers: let op “Din+ gecertificeerd” en niet op “Din+ kwaliteit” (of andere vage term die waardeloos is). Alleen certificering gaat gepaard met controles door een externe instantie... En alleen de Din+ specificaties voorzien in onaangekondigde controles (geen Din certificering!).

Dat gezegd hebbende, zelfs met Din+ waren er problemen in Duitsland. De certificerende instantie is er niet elke dag en formeel zijn we ook niet veilig voor een belader die een stukje grond opraapt etc.

Dit is dus de maximale garantie, ook al is deze niet absoluut.

Ten slotte hebben een aantal Duitse fabrikanten, in ieder geval voor de Elzassers, een protocol ondertekend met hun vakbonds- en ketelfabrikanten, een protocol dat de regels definieert volgens welke de leverancier de pellets terugneemt als deze niet voldoen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/05/08, 16:27

blogophil schreef:Het lijkt erop dat ik een zeer calorische pellet heb. Ik mag dit jaar niet van leverancier veranderen

:D


Best mogelijk. Het is voldoende dat:

- de pellets zijn heel erg droog (minder dan 8%)

- gemaakt van zachthout (in tegenstelling tot wat veel mensen denken, hebben zachthoutpellets meer energie, omdat er alle harsen in zitten... Door de compressie zijn ze net zo dicht als die van hardhout).
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 22/05/08, 18:11

het is duidelijk dat de beste pellets worden gemaakt van zachthout en, indien mogelijk, van volledig geschorste bomen (minder as en lagere luchtvochtigheid)

Omdat ik een professional ben, kreeg ik een e-mail van een man die een bos heeft met veel wilgen en denkt dat hij mij zijn bomen kan verkopen om pellets van te maken. :schok: laten we het gebrek aan kennis van de man over het maken van pellets negeren, maar het aanbieden van deze onzin voor pellets is de wereld belachelijk maken

Ik heb aanbiedingen gehad van pellets uit Indonesië (berk of een mengsel daarvan, ik weet niet wat), veel uit Oosterse landen... Nou ja, we kunnen alles hebben en het is belangrijk om een ​​leverancier te hebben die zijn product, zijn materiaal en de oorsprong van het hout... En het is duidelijk dat ik niet werk met Franse leveranciers die vanuit commercieel en kwaliteitsoogpunt niets om de wereld geven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/05/08, 18:33

jc-tergal schreef:het is duidelijk dat de beste pellets worden gemaakt van zachthout en, indien mogelijk, van volledig geschorste bomen (minder as en lagere luchtvochtigheid)
...


Dus wij zijn het eens. Daarom sta ik erop, te veel mensen weten het niet! (ieders reflex is dat hardhout beter is - wat geldt voor houtblokken, omdat het hout dichter is, maar niet langer werkt voor pellets, die samengeperst zijn!)...

Dit is te herkennen aan het feit dat de pellets zeer helder zijn. En een beetje aan de geur (hars) en het zaagsel dat van de pellets afkomt.

Kortom, het ideaal zijn pellets vervaardigd door een grote zagerij die zachthout verwerkt (ze verwijderen de bast voordat ze worden gezaagd)... Vandaar de interesse om op de website van de fabrikant te surfen, als ze die hebben. !
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 22/05/08, 20:41

hello,
waar kunnen we de din+ standaard in het frans vinden?
Kan iemand mij dit in PM laten zien?
Ik heb niet de hele standaard nodig. Alleen de eisen aan de grondstof.

Bijvoorbeeld: hout dat afkomstig is van HT-behandelde pallets, is dat goed of niet?
dank je wel meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 22/05/08, 21:13

er is hier een tabel met de normen: www.alsapoeles.fr/pellets [Url] [/ url]
Voor zover ik weet zit er geen chemie in de pellets.
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 22/05/08, 21:29

dank je Philippe
houtverwerking voor export (pallets) zijn onderverdeeld in twee categorieën.
HT betekent hoge temperatuur, er is geen product. en DB chemische behandeling.
Op dit moment zeg ik tegen mezelf: ja, het is mogelijk, maar ik heb de norm niet gelezen en ik spreek geen Duits en ik spreek niet goed genoeg Engels. (en ik heb geen € 49,00 om rond te gooien om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen).
Ik zal de links naar je posten zodra ik ze gevonden heb.
http://www.boutique.afnor.org/NEL5Detai ... ts=6961607
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten