Multi-hernieuwbaar energiesysteem

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

Multi-hernieuwbaar energiesysteem




par gentil33 » 27/01/12, 15:18

0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/01/12, 15:25

Om in ieder geval een deel, maar dan heel groot werk te realiseren om alles goed te optimaliseren, waarschijnlijk met een Stirling of turbine, verschillend en aangepast aan elke functie.
Het ontbreekt aan de recuperatie van de in de kelder opgeslagen calorieën om de kas tot 15°C te verwarmen of een huis tot 20°C in de winter en niet alleen Stirling, dat is veel complexer, want bij 200 tot 300°C zijn goede prestaties te behalen.
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

barensnood




par gentil33 » 27/01/12, 15:40

Ik weet dat het een enorm project is.

Mijn zorg is het efficiënte koppelingssysteem tussen de windgenerator en de roerinrichting voor de dynamo.

Van wat ik heb gelezen, kunnen we het ons veroorloven om de Stirling op lage temperatuur te laten werken, op voorwaarde dat we de lichtst mogelijke gas (waterstof) supervierkante cilinders (grote diameter, kleine slag) en een dubbel Stirling-effect gebruiken.

Ik zie dit systeem groot genoeg om bijvoorbeeld een dorp in een landelijke omgeving te bevoorraden.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/01/12, 17:30

Voor een dorp is het, gezien het vereiste grote vermogen, noodzakelijk om de functies te scheiden: de windturbine met zijn onafhankelijke alternator en die met warmte, die waarschijnlijk een turbine zal zijn met een beter rendement, enz...
Elk krachtig apparaat vertegenwoordigt veel ontwikkelingswerk en daarom is het beter om wat industrieel bestaat te gebruiken, in plaats van alles opnieuw uit te vinden, met vrijwel zekerheid van fouten.

Dus voor wat industrieel niet bestaat (warmteopslag), probeer het op kleine schaal om je geld niet te verspillen, voordat je het opvoert.
Het is noodzakelijk om een ​​nauwkeurig idee te hebben van de geologie van het terrein van dit dorp.

De Stirling is niet de enige oplossing voor kleine temperatuurverschillen, zo blijkt uit eerdere tests.

Voor 300°C, parabool of houtwarmte of biogas, de Stirling of de turbine zijn klaar en te koop, anders is het opnieuw uitvinden wat er bestaat, en dan is het raadzaam om een ​​hele goede ervaring op dit gebied te hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 27/01/12, 20:12

Het systeem is alleen geïnteresseerd in de elektriciteitsproductie. Maar de Stirling gebruikt niet alle geleverde warmte; het zou goed zijn om restwarmte terug te winnen om het huis of de kas te verwarmen.
Ik zou graag willen weten hoeveel elektriciteitsproductie er in Frankrijk nodig is, exclusief verwarming.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Betreft: werk




par chatelot16 » 28/01/12, 00:37

gentil33 schreef:Mijn zorg is het efficiënte koppelingssysteem tussen de windgenerator en de roerinrichting voor de dynamo.


Zoekt u een probleem dat er niet is?

een koppeling is perfect en presteert nooit slecht

wat zorgwekkender is, is dat je de problemen en de ernstigere ontwerpfouten niet ziet

lang geleden hebben we een fabriek gebouwd met een grote motor in een hoek en kleine transmissieassen om alle machines aan te drijven... sinds we ons realiseerden dat goed geplaatste elektromotoren goedkoper en minder ingewikkeld zijn dan mechanische transmissie

voor de dynamo is het hetzelfde: het is niet het duurste onderdeel: het heeft geen zin om dingen ingewikkeld te maken om verschillende motoren op dezelfde dynamo te plaatsen

elke motor, windturbine, Stirling en stoom moet zijn goed ontworpen dynamo hebben

dit is het hele punt van een elektrisch netwerk: het bundelen van alle energie

er zijn allerlei soorten machines te bedenken om bepaalde energie te exploiteren, maar het heeft geen zin om een ​​groot ingewikkeld project te maken: elke machine die elektriciteit kan maken, kan onafhankelijk van degenen die deze verbruiken worden ontwikkeld

de naïviteit van uw energieproject doet grote twijfels rijzen over de rest van de site
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten