Stirling Pistons Rotary Ringvormige TriLobic (SPRATL)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dubbelzinnig
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/01/09, 10:38




par dubbelzinnig » 12/01/09, 10:49

Als we een olie/hout/...-ketel installeren, zorgen we er logischerwijs voor dat deze voldoende produceert om te verwarmen wat wij moeten verwarmen!

Gebruik het overschot dus om elektriciteit te leveren voor een warmtepomp, het wordt een gasfabriek!

Als u een warmtepomp wilt, kunt u beter elektriciteit rechtstreeks van EDF betrekken.

Wat je vergeet is dat de Stirling 3 of 4 kW thermisch omzet in 1 kW elektrisch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/01/09, 11:08

bingoly schreef:Als u een warmtepomp wilt, kunt u beter elektriciteit rechtstreeks van EDF betrekken. Wat je vergeet is dat de Stirling 3 of 4 kW thermisch omzet in 1 kW elektrisch.

Vanaf het moment dat we de door de Stirling geproduceerde elektriciteit gebruiken om een ​​verwarmingssysteem met een warmtepomp aan te drijven, bereiken we feitelijk een mate van complexiteit die het geheel onaantrekkelijk maakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16316
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5296




par Remundo » 12/01/09, 11:15

Hallo vrienden,

Ik ben helemaal niets vergeten, alles staat op de FAQ-pagina van mijn site.

Het is geen gasfabriek als je het EDF-netwerk gebruikt.

Het is niets meer en niets minder dan een houtketel ondersteund door een warmtepomp...

Ik ken sommigen hier die een boiler hebben die wordt ondersteund door een cumuluswolk en die het water in de zon verwarmt met behulp van een thermisch zonnepaneel...

Als we de calorische waarde van de brandstof met 2 vermenigvuldigen, is het de moeite waard/kosten waard. Als u uw hout met de hand splijt, zult u zien dat uw rug beter af is... :D

Maar er zal altijd een ontevreden persoon zijn die zal zeggen dat hij er de voorkeur aan geeft een elektrische radiator aan te sluiten: het is waar dat het conceptueel gezien veel toegankelijker is... : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/01/09, 11:32

Ik vind het zonde om de door een Stirling geproduceerde elektriciteit te gebruiken om de efficiëntie van de verwarming te verhogen. Is het niet beter om deze kostbare energie te gebruiken om onafhankelijk te zijn van EDF?
Warmte is een gedegradeerde energie die gemakkelijk te verkrijgen is (verbranding van biomassa, zonnecollectoren, geothermische energie), terwijl elektrische energie zeer geavanceerd is en voor allerlei technische doeleinden kan worden gebruikt. Ik denk dat het gebruik ervan voor verwarming, ook al is het heel efficiënt via een warmtepomp, hetzelfde is als jam aan varkens geven.
Dernière édition par Cuicui de 12 / 01 / 09, 12: 04, 3 keer bewerkt.
0 x
dubbelzinnig
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/01/09, 10:38




par dubbelzinnig » 12/01/09, 11:43

Het is inderdaad mogelijk, maar ik denk niet dat dit het meest winstgevend is, meer niet.

Als je moet betalen voor de Stirling + de warmtepomp, mogelijk de externe leidingen als het geothermisch is, en radiatoren moet toevoegen misschien voor de lage temperatuur, begint het een goed budget te opleveren, en degenen die zichzelf verwarmen met een broodrooster lopen niet het risico om te vallen .

Persoonlijk zag ik Stirling meer als een alternatief voor fotovoltaïsche zonne-energie, en ik begreep dat SPRATL dit zou hebben toegestaan ​​omdat ze gemakkelijker kleine temperatuurdelta's zouden accepteren... Ik droom nog steeds :(

en zoals Cuicui zegt: onafhankelijkheid van het EDF zou interessanter zijn, of wederverkoop
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16316
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5296




par Remundo » 12/01/09, 15:07

Hallo weer vrienden!
Cuicui schreef:Ik vind het zonde om de door een Stirling geproduceerde elektriciteit te gebruiken om de efficiëntie van de verwarming te verhogen. Is het niet beter om deze kostbare energie te gebruiken om onafhankelijk te zijn van EDF?
Warmte is een gedegradeerde energie die gemakkelijk te verkrijgen is (verbranding van biomassa, zonnecollectoren, geothermische energie), terwijl elektrische energie zeer geavanceerd is en voor allerlei technische doeleinden kan worden gebruikt. Ik denk dat het gebruik ervan voor verwarming, ook al is het heel efficiënt via een warmtepomp, hetzelfde is als jam aan varkens geven.

Het is een keuze en zelfs hier een filosofie... want dit zijn de twee keuzes:

1. Elektrische onafhankelijkheid en thermische zelfvoorziening
door warmtekrachtkoppeling: verbranden wat nodig is om de warmte voor het huis te behouden en de elektriciteit in EDF injecteren, terwijl er zo min mogelijk elektriciteit wordt verbruikt.

2. Verbrand 2 tot 3 keer minder brandstof dan een traditionele ketel, maar wees afhankelijk van elektriciteit.
door de PAC/COgén-koppeling, dat wil zeggen dat er 4 keer zoveel energie wordt verkregen als de elektriciteit die door de Stirlingmotor wordt geleverd (brandstofwarmte + PAC komt overeen met minstens 2 keer de verbrande brandstof, dat is niet niets. ..)

Tussen die twee zwaait mijn hart, wetende dat we kunnen hybridiseren: in de winter maken we bijvoorbeeld gebruik van het EDF-netwerk om naast de ketel ook de warmtepomp te laten draaien. De rest van de tijd blijven we in warmtekrachtkoppeling en zetten we alle elektriciteit op het netwerk.

Etc .. : Idee:
Dernière édition par Remundo de 12 / 01 / 09, 15: 42, 2 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16316
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5296




par Remundo » 12/01/09, 15:15

bingoly schreef:Het is inderdaad mogelijk, maar ik denk niet dat dit het meest winstgevend is, meer niet.

Als je moet betalen voor de Stirling + de warmtepomp, mogelijk de externe leidingen als het geothermisch is, en radiatoren moet toevoegen misschien voor de lage temperatuur, begint het een goed budget te opleveren, en degenen die zichzelf verwarmen met een broodrooster lopen niet het risico om te vallen .

Persoonlijk zag ik Stirling meer als een alternatief voor fotovoltaïsche zonne-energie, en ik begreep dat SPRATL dit zou hebben toegestaan ​​omdat ze gemakkelijker kleine temperatuurdelta's zouden accepteren... Ik droom nog steeds :(

en zoals Cuicui zegt: onafhankelijkheid van het EDF zou interessanter zijn, of wederverkoop

O, de meest winstgevende...

Versnipperd hout uit het plaatselijke bos (of gereconditioneerde droge materialen uit stedelijk organisch afval) + automatische voedingsketel + warmtekrachtkoppeling.

Maar het is nog niet klaar om te gebeuren; we moeten de extra kosten van het EPR en de opslag van het afval op ons nemen : Lol:

Voor installatieproblemen zijn er klemmen die nieuwbouw bouwen voor 1000 € per m² in Parijs of Lyon, maar die aarzelen om 20 euro uit te geven aan een passiefhuis (dat terugverdiend wordt, en zelfs meer...), terwijl hun budget groter is dan 000 of 3 euro...

Dat we niet komen huilen omdat het 5000 euro te veel kost om te kopen :P

Daarnaast moet je weten dat een warmtepomp met horizontale sensor heel weinig kost omdat we over het algemeen niet weten wat we met de aarde van de grondwerken moeten doen... dus maar over de leidingen duwen...

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16316
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5296




par Remundo » 12/01/09, 15:20

Ah, ik vergat Bingouly...

Een toekomstige toepassing van SPRATL zou het omzetten van warmte van daken met thermische zonnepanelen in de zomer in elektriciteit kunnen zijn...

De opbrengst zal laag zijn vanwege de lage deltaT (minder dan 100°C), maar we compenseren dit met een groot oppervlak en een zeer overvloedige en vrije zonnestroom. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

SPRATL WARMTEPOMPKOPPELING




par Pascal HA PHAM » 12/01/09, 16:54

uh.....dat om geweldig te zijn, het is geweldig!
: Lol:
maar ik ben bang dat ik niet alles begrijp :?
Hoe kunnen we meer calorieën teruggeven dan we consumeren?
we zouden uitgaan van een SPRATL die mechanisch vermogen en calorieën zou genereren...?

en daarna raken de potloden een beetje vermengd in mijn Tryphon ciboulot?

...een beetje meer basisuitleg zou welkom zijn!

haar op de kin.

A+

vriendschappelijk

zonnebloem
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16316
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5296




par Remundo » 12/01/09, 17:00

Hoi Pascal, leuk je hier te lezen :D

Ik zal proberen beknopt te zijn. Het principe is als volgt:

KOPPELING Warmtepomp (PAC) + Stirlingmotor (MS)

Een CAP is:
1 mechanische ingang
1 verse thermische input (grond, lucht)
1 lauwwarme thermische uitlaat (60°C, verwarming en sanitair water)

De huidige PAC's komen ongeveer uit:
400 W lauw voor 100 W mechanisch
(vanwege hun "COP4" prestatiecoëfficiënt 4)

Een Stirlingmotor is:
1 hoge temperatuur warme ingang (de brander, 1000°C)
1 warme uitlaat (koeling, 60°C)
1 mechanische uitgang

Laten we zeggen dat het MS voor 100% hoge T°C het volgende oplevert:
40% mecha, dus 60% lauw.

NU :

Ik verbrand 100 W brandstof: de MS geeft mij:
40 W mechanische en 60 W lauwwarme verwarming.

Ik neem de 40 W-mechanica en gooi ze in de warmtepomp:
160 W warme verwarming.

Accumulatie dus met de vorige lauwe 60 W afkomstig van de MS,
60+160=220 W warme verwarming.

Dus 2,2 keer minder brandstof vergeleken met directe verbranding (traditionele ketel) voor hetzelfde thermische effect in huis

[directe verbranding waarbij alle warmte van de brandstof het huis direct zou hebben verwarmd.]


Ben ik duidelijk? Ik ben in ieder geval geweldig en bescheiden : Lol:

Wauw, mijn enkels zijn ineens strak...
Dernière édition par Remundo de 13 / 01 / 09, 11: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten