KENDERV-motor: motor met gesloten circuit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 25/09/08, 12:04

Hallo MyCousin en Kenderv,

Ik hoop dat u goede vooruitgang zult boeken met uw industriële steun.

Jouw ‘energie-extractiebron’ lijkt mij niets meer dan een koudebron die relatief dicht bij het absolute nulpunt ligt. Uw warmwaterbron wordt eenvoudigweg de atmosfeer.

Hoe het ook zij, het valt nog te bezien of het in stand houden van deze winningsbron niet meer energie kost dan de mechanische arbeid die het kost.

Ik wens je dit en met al mijn aanmoediging 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 25/09/08, 12:19

Ik herhaal, het lijkt op de Sirius van Gas en Warmte
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 25/09/08, 12:19

mijnCousin schreef:Hallo,

Ik kom hierop terug forum om alvast iedereen te bedanken die op één of andere manier heeft bijgedragen aan het bekend maken van het project van mijn vader, Jean Cousin (pseudo: kenderv)...

Ik realiseer me dat ik niet veel heb gespecificeerd door dit onderwerp te maken, om zijn werk bekend te maken. Het doel voor ons is om Inpi te dwingen het project niet te onderdrukken. Dat werkte echt: omdat het ervoor zorgde dat mijn vader gecontacteerd kon worden door investeerders... En vandaag wachten we op het prototype: we zullen je onmiddellijk de resultaten laten weten, definitief of niet...

Het patent kon ook worden gepubliceerd: http://fr.espacenet.com/publicationDetails/biblio?CC=FR&NR=2913467A1&KC=A1&DB=fr.espacenet.com&locale=fr_FR

omdat mijn vader erin slaagde de Inpi ervan te overtuigen dat zijn uitvinding inderdaad het tweede principe respecteerde, maar op voorwaarde dat dit tweede principe werd gemoderniseerd, hoop ik dat dit je zal hebben overtuigd... zo niet, dan beloof ik je zo snel mogelijk een video van de tests omdat 'ze zullen worden verwezenlijkt.

Wat de PV-tabel betreft, mijn vader wilde deze niet distribueren voordat het patent internationaal werd beschermd, maar aangezien het klaar is, is het hier:

Beeld

Bedankt en tot snel !

Bedankt voor de info.

Als het werkt, kan dit systeem echt interessant zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 28/09/08, 17:31

renaud67 schreef:Ik herhaal, het lijkt op de Sirius van Gas en Warmte

Toutafé, afgezien van een paar technische details die ik niet ken, lijkt het principe van het maken van een ultrakoude bron om de atmosfeer als hete bron te gebruiken gemeenschappelijk voor beide "technieken". Maar het verkrijgen van deze bron is niet "gratis"...
0 x
Beeld
mijn nicht
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 22/01/08, 09:09




par mijn nicht » 29/09/08, 10:49

Remundo schreef:
renaud67 schreef:Ik herhaal, het lijkt op de Sirius van Gas en Warmte

Toutafé, afgezien van een paar technische details die ik niet ken, lijkt het principe van het maken van een ultrakoude bron om de atmosfeer als hete bron te gebruiken gemeenschappelijk voor beide "technieken". Maar het verkrijgen van deze bron is niet "gratis"...


Ja inderdaad, het "siriusproject" lijkt erg op elkaar.

Het grote verschil tussen de twee is dat "Gas en warmte" spreekt over het gebruik van perslucht in plaats van waterstof... en waar het niet over spreekt, is hoe het uitlegt hoe zijn systeem, dat, net als dat van mijn vader, lijkt te werken gecompromitteerd door de tweede wet van de thermodynamica... maar om deze wet te omzeilen gebruikt mijn vader de resterende energie (zie PV-diagram) om een ​​tweede turbine aan te drijven die het gas aanzuigt/versnelt na expansie in de eerste turbine.

En de keuze voor waterstof maakt het verschil, aangezien de vloeibaarmakingstemperatuur ons in staat stelt naar het absolute nulpunt te evolueren, wat ons een betere efficiëntie mogelijk maakt en daarmee de mogelijkheid om deze restenergie te gebruiken die niet kan worden gebruikt in het Sirius-systeem.

Wat betreft wie van de twee als eerste aan dit soort energie dacht, lees maar eens een rapport van Lanvar (nu Oséo) dat dateert uit de jaren 2, over het onderzoek van mijn vader op dit gebied... voor het Sirius-project kan ik er geen vinden spoor ervan vóór 80.

En voor de goede orde: mijn vader moest zijn onderzoek 20 jaar geleden stopzetten, juist vanwege dit tweede principe van de thermodynamica... vandaag omzeilt hij het, of herdefinieert het zelfs... Bovendien heeft een bepaalde persoon uit Lanvar het zelfs geprobeerd om hem in te halen... maar dat is hem waarschijnlijk niet gelukt: dat zou bekend zijn!!

Conclusie: een motor die werkt zonder enige andere energie-input dan omgevingslucht is niet langer science fiction, hij komt binnenkort...

Nou, ik kruis mijn vingers voor half oktober, maar de ingenieurs die daar werken, zien niet in hoe het niet zou kunnen werken... Ik denk dat we in dit geval het recht hebben om nogal optimistisch te zijn : Cheesy:

@ +++
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 29/09/08, 11:42

Hallo,
mijn opmerking over de sirius wordt alleen in een technisch kader geplaatst om te benadrukken dat twee mensen die geen eerdere connectie hadden, tot soortgelijke conclusies kwamen (wat mij betreft maakt het mij niet uit wie eerst, ook al weet ik dat dit belangrijk is in termen van van €)

PS: het lijkt mij dat Gaz et Chaleur ook het gebruik van H2 had overwogen...
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Madagaskar-
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/06/09, 11:57

kenderv-motor




par Madagaskar- » 20/06/09, 12:03

het project lijkt vooruitgang te hebben geboekt, uiteindelijk zal het systeem helium gebruiken.
er lijkt een wereldwijde patentaanvraag te zijn geweest, het bedrijf is bezig met kapitalisatie...
de motor wordt nu beter uitgelegd op de site en er is een video van gepubliceerd.
Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar als het oplichterij is, kom je echt een heel eind....
Info of inx??
de site: http://www.kendersolar.com/
de video van het prototype: http://www.youtube.com/v/o5iNxZP_k6k&hl=fr&fs=1
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 20/06/09, 12:53

Hallo iedereen,

Ik heb al gezegd: deze machine kan werken... Het enige dat overblijft is het verbruik ervan af te trekken om cryogene koeling te garanderen. En daar dreigt het rendement laag te zijn.

Vertaald in eenvoudig Frans: de koude lente bij -250°C is niet gratis. : Idee:
0 x
Beeld
Madagaskar-
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/06/09, 11:57

kenderv-motor




par Madagaskar- » 20/06/09, 13:37

zelfs als de opbrengst waarschijnlijk laag is, zou het verbluffend zijn om meer elektriciteit op te wekken dan het verbruikt (on-line montage).
op de site praten ze over grote opbrengsten, de motor kan een huis aandrijven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 20/06/09, 14:51

Oh ja, maar is het mogelijk om meer elektriciteit te produceren dan we verbruiken? ja als de Chinezen beginnen te trappen : Cheesy:
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 216 gasten