Zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Pierre820
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 09/11/18, 17:39
x 1

Zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Pierre820 » 09/11/18, 18:05

Hallo allemaal. Ik ben hier nieuw voor forum maar de cursus regelmatig om veel interessante dingen te vinden! :P
Ik ben momenteel op een windturbineproject van fietswielmotor en gebouwd op het principe van de windmolen, windturbine. U vindt alles door soupl'éole in uw favoriete zoekmachine te typen.

Dus hier ga ik tweewielmotoren kopen in 36v maar ik ken hun vermogen nog niet. Minstens 250w elk. Ik wil de regelaar zelf maken.
Ik heb een batterij met batterijen en mijn converter in 12v.
Dus ik zou een regulator nodig hebben met een ingangsspanningsbereik rond 36v en uitgangsspanning in 12v. Kun je me helpen met het ontwerp van deze regulator?
Bij voorbaat dank aan iedereen die aan deze discussie zal deelnemen : Wink:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: zelfgebouwde windturbine met motor vae




par Christophe » 09/11/18, 18:38

En het geschenk van vrijdag is: je hoeft niets te bouwen.

Neem gewoon een regelaar met regeneratieve remfunctie en simuleer permanent remmen!

De zorg zal zijn om de kracht te beperken in geval van windvlagen of een te grote wind ... geschiedenis van niet alle grillen.

In uw plaats zou ik een regulator nemen die twee keer zoveel motorvermogen heeft als de generator of tenminste + 50%, geschiedenis om de marge te hebben.

Als je foto's hebt van de motoren, de windturbine en de informatieplaten kan dit helpen.

ps: waarom 2-motoren in plaats van één groter?
0 x
Pierre820
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 09/11/18, 17:39
x 1

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Pierre820 » 09/11/18, 21:34

Voor foto's heb ik de motoren nog niet en ontvang ik ze volgende week. Voor de windturbine zal ik je laten zien wat ik van plan ben te doen, maar ik heb de constructie nog niet aangevallen.
Twee motoren omdat ik dat goedkoper vond. En ik heb het idee om ze achter elkaar te monteren zoals de tegengesteld draaiende propellers van sommige helikopters. De site van soupl'éole is een goudmijn met informatie over het ontwerp van deze windturbine. Ik nodig u uit om een ​​kijkje te nemen als u de tijd heeft
Voor de regulator van elektrische fiets dacht ik erover na, maar vaak associeert het een batterij 36v met de motor 36v. En ik moet 12v verlaten.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par izentrop » 09/11/18, 22:08

Een motor zal geen goede generator zijn. :schok:
Er zijn permanente magneetgenerators voor windturbines die zeker efficiënter zullen zijn voor de functie : Wink:
0 x
Pierre820
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 09/11/18, 17:39
x 1

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Pierre820 » 10/11/18, 13:38

Izentrop bedankt, maar als ik fietsmotor gebruik is dat ik veel aan herstel werk en zelfs als de prestaties minder zijn dan een generator die voor dit doel is verstrekt, zijn de kosten ook duidelijk.
En als ik een kant-en-klare oplossing wilde, zou ik niet om hulp komen vragen op een forum :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par thibr » 10/11/18, 13:53

0 x
Pierre820
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 09/11/18, 17:39
x 1

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Pierre820 » 10/11/18, 14:53

Naar izentrop. Ik zag op een ander onderwerp dat je adviseerde om niet noodzakelijk de DC-DC-controller te gebruiken als de batterij een grote capaciteit heeft.
Maar om mijn energie op te slaan, gebruik ik een Fenwick elektrische loodbatterij. Een 24v-batterij van 375 Ah in tweeën gedeeld om 12v en 750Ah te hebben.
Dus kan ik de 36v-motor rechtstreeks aansluiten met een anti-retourdiode en een systeem om de windturbine te shunt wanneer de batterij is opgeladen?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par izentrop » 10/11/18, 16:36

Pierre820 schreef:Naar izentrop. Ik zag op een ander onderwerp dat je adviseerde om niet noodzakelijk de DC-DC-controller te gebruiken als de batterij een grote capaciteit heeft.
Maar om mijn energie op te slaan, gebruik ik een Fenwick elektrische loodbatterij. Een 24v-batterij van 375 Ah in tweeën gedeeld om 12v en 750Ah te hebben.
Dus kan ik de 36v-motor rechtstreeks aansluiten met een anti-retourdiode en een systeem om de windturbine te shunt wanneer de batterij is opgeladen?
In 24 V laden en gebruiken in 12 V?
De indeling in 2 is alleen al mogelijk als het 2 12 V-batterijen in serie zijn, anders is het nodig om een ​​DC-DC-converter te gebruiken.

Wat zijn de kenmerken van uw motor als generator? omdat het minder dan de helft stroom genereert http://reso-nance.org/wiki/projets/velo_energie/accueil

Voor minder dan 50 € vindt u een windgenerator van 100 W, aangepast aan lage snelheden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par Christophe » 10/11/18, 18:20

izentrop schreef:Een motor zal geen goede generator zijn. :schok:
Er zijn permanente magneetgenerators voor windturbines die zeker efficiënter zullen zijn voor de functie : Wink:


Ik geloof dat borstelloze motoren met een roterende kooiwielmotor (driefasig) perfect omkeerbaar zijn ...

Enige nadeel: de levensduur van generatieve stroom sterk omdat een VAE-motor niet is ontworpen om grondig te werken 24 / 24 ... (wat het geval zou zijn bij winderige installatie in een grote windperiode) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: zelfgebouwde windturbine met elektrische fietsmotor




par thibr » 10/11/18, 19:32

er zal wat lucht zijn om het te koelen : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten