Hoe biogas 1 m3 afval, althans, geen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/10/11, 12:50

De zon onder geïsoleerd loodrecht glas warmt op tot 90°C!!!

tomatenplanten of ander tuinafval pletten

perfect drogen in een paar uur bij 40°C en meer in de zomer in de zon en een paar cm goed drogen in een paar uur als de dikte minder dan een cm is en de lucht circuleert!!
De mm is niet verplicht!!
In een goed geventileerde stapel zoals hooi (droge lucht circuleert goed naar binnen, met scheidingsafstandhouders) droogt het heel goed, net als badhanddoeken.
Als er geen lucht binnendringt, gaat het rotten!!
En dit alles verspilt geen energie!!

Het drogen van schrijnwerkhout is bijzonder, omdat het niet mag barsten en gebeurt in een oven met een zeer gecontroleerde luchtvochtigheid die geleidelijk verandert en gezien de prijs maakt het ons niets uit wat de energie kost, zolang het maar onberispelijk is zonder scheuren!!
2 uur voor latten minder dan XNUMX cm dik!!

Je moet de fysica van het drogen een beetje begrijpen en respecteren:
Zeer droge lucht die overal circuleert!!
verkregen met typische niet droge lucht van 20°C door deze te verwarmen tot meer dan 40°C bijvoorbeeld met zonnecollectoren!
!
diffusieafstand zoals het kwadraat van de tijd!!
zeer langzaam in vaste stoffen!!
sneldrogend als de lucht erg droog is en beperkt wordt door de diffusietijd in het te drogen ding!!
alles droogt, zelfs gewoon tuinafval!!
De mm is niet verplicht, de cm een ​​paar uur (zeer droge lucht, vaak niet het geval zonder dat je het weet!), de dm dagen en maanden, jaren voor houtblokken met nooit erg droge lucht die 's nachts de luchtvochtigheid herstelt zonder het te beseffen !!!
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 29/10/11, 12:57

Nou, ik ben niet op zoek naar controverse, de auteur van het onderwerp ging over methanisering.
Maar uiteindelijk zeg je één cm in een paar uur, waardoor een tomatenplant een grotere omtrek heeft en bovendien, als hij niet geopend is, minder snel droogt.
Ik heb dus productievere dingen te doen dan de tomatenstengel in de lengte door te snijden, vooral omdat er niet maar één is en niet alleen dat.
En mijn regenwormen en anderen gingen in staking wegens gebrek aan voedsel.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/10/11, 13:13

We hebben de keuze tussen het maken van voedzame grond door de regenwormen te voeden of energie voor verwarming met wat dan ook, zoals in dit onderwerp!!
Het optimale ligt tussen de twee!!
Methanisatie levert niet de beste opbrengst op, de bacteriën helpen zichzelf eerst!!
Het drogen op zonne-energie van elk organisch materiaal heeft een betere opbrengst met een beetje meer manipulatie, ook automatiseerbaar!!

Het splitsen van de tomatenplanten of ze door een breker halen is niet moeilijk, minder dan ze eruit trekken of de tomaten oogsten!!!

eindelijk om te drogen, wat telt is niet de omtrek van de tomatenplant, maar de maximale dikte die van binnen naar buiten kan gaan door zeer langzame diffusie, en daarom zal de goed afgeplatte tomatenbasis sneller drogen bij een constante omtrek!!

Het is precies hetzelfde als een opgebolde handdoek droogt veel langzamer dan een platte handdoek gericht naar de zon!!!
0 x
Tchelovek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/05/11, 09:19




par Tchelovek » 29/10/11, 13:51

Dag

Ik denk meer aan tuinafval, oude groenten, tomatenplanten...ect. Ik stop ze momenteel in een 'composter' en vroeg me af wat methanisering inhoudt, voorlopig is het meer een experiment.

Hartelijk dank aan Renaud67, voor de link naar Jean Pain, ik kwam hier terecht forum met dank aan Jean-Luc Perrier: https://www.econologie.com/jean-luc-perr ... -2564.html

Dit is hoe ik de dingen zie:

De moestuin laten rusten: start van het opzetten van de methanisator.
Opslag op een beschermde plaats.
Methanisering. Gasopslag.

Ivan
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 29/10/11, 14:13

Hallo Chelovek,
Het belangrijkste in al deze wirwar aan antwoorden is dat je een antwoord op je vraag vindt, en anders zegt dat een zaadje is ontkiemd, kijk wat het zal geven.
Voor dedeleco: heeft u de zonne-oven gekocht of is deze zelfgemaakt, en als u in dit geval foto's van de plannen heeft, kan dit mij of anderen interesseren.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/10/11, 14:34

Hallo Chelovek,
Heeft u met de opbrengstgegevens de hoeveelheid warmte berekend die met deze m3 wordt verkregen na een paar maanden methaniseren?
Ongeveer de warmte die een kilo droog verbrand hout geeft!!!
Veel werk voor weinig naar mijn mening!!!
Je kunt net zo goed in de zon gedroogde takjes verbranden!!

Anders bestudeerde de droger zorgvuldig en met basisplannen:
https://www.econologie.info/share/partag ... NoUHhX.pdf
die ik hierboven gaf!!!

Een rudimentaire versie kan in de zomer voldoende zijn met een raam in de zon!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/10/11, 14:52

clasou schreef:Hallo,
Ben het eens met dedeleco, maar waar het hout is,
in het geval van Chelovek spreekt hij van plantaardig afval, dus ik vermoed dat overblijfselen van plantaardige planten kreupelhout hebben overschreden.
Ik weet niet of het geldig is om 1-vergister te maken, omdat voordat het wordt gevuld.
Door nadelen, dit jaar heb ik sorghum gemaakt en stokken zijn meer dan twee meter, dus ik heb het zaadje bewaard dat kan worden gegeten als rijst het lijkt.
En de stokken grond ik ze voor brf, maar volgend jaar zal ik meer doen, en delen tussen brf en kan worden verpletterd of kleine stukjes maken om de schoorsteen aan te steken, gedroogd in de zon.
a + claude


Zonder alles te willen herhalen:

- we moeten onderscheid maken tussen natte, celluloseachtige "groene" biomassa en houtachtige biomassa (hout)...

- uw sorghumstokken zijn een uitstekende "brandstof" voor een biovergister: het is geen BRF omdat er heel weinig lignine ("hout") is...

Dat gezegd hebbende, zal dit je bodem verrijken als organisch materiaal dat deels zal afbreken (en terugkeert in de vorm van CO² in de lucht) en deels zal humeren, dat wil zeggen transformeren in stabiele humus, vanuit de cel)...

- een biovergister is niets anders dan grofweg een "herkauwer" van een herkauwer: organisch materiaal, inclusief cellulose, wordt door de bacteriële flora verteerd en onder anaërobe omstandigheden omgezet in CH4; lignine en moneralen worden aangetroffen in het digestaat, dat nog steeds dient als organische meststof/supplement; hiervoor is het noodzakelijk om in de vloeibare fase te blijven (of zelfs te verdunnen!)

- deze natte methode heeft de voorkeur voor groene planten, zeer fermenteerbaar, zeer laag in lignine, zoals gemaaid gras, of vanggewassen zoals sorgho... Maar ook vermalen voedselresten worden verteerd (afval van kantines, afvalslachthuizen, vet, veren , enz.).

- de droge methode is geschikter voor planten die rijk zijn aan lignine (hout), waardoor de vergister rommelig wordt; daar is het beter om te drogen en te verbranden...
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 29/10/11, 16:14

Hallo did67.
Ja, ik heb een taalmisbruiktrend, de organische stof van brf
Door tegens als je me kunt verlichten, wordt er gezegd dat de plant de co2 lucht vastlegt om te groeien, en dat we ook het koolstofhoudende materiaal noemen.
Maar in uw uitleg, heb ik de indruk dat zodra de aarde is verteerd door de grond, dus getransformeerd in humus, al de co2 zou zijn afgewezen.
Alles of een deel.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/10/11, 16:36

complex probleem:
eenmaal verteerd door de bodem en dus omgezet in humus, zou alle co2 zijn afgewezen.

omdat het afhankelijk is van de bodemgesteldheid en er dus een vrij klein deel koolstof C overblijft dat met enkele procenten in evenwicht komt in de levende bodems en vervolgens wordt alles gerecycled met behoud van deze bodem.
zie terra preta op google waar we de vruchtbaarheid van de bodem verbeteren met houtskool die in de bodem achterblijft!!!
Veengebieden slaan koolstof goed op zonder het te recyclen!!!
Het hele probleem is dat van de opslag van CO2 in de grond, met veel onderzoeken die bij het lezen van samenvattingen grote moeite hebben om te weten hoeveel er precies wordt opgeslagen en hoeveel er terug in de atmosfeer terechtkomt!!
Zie op Google CO2 vastlegging
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 29/10/11, 16:57

Sorry, ik begrijp het niet. Of misschien ontbreken de interpunctie.
omdat het afhankelijk is van de bodemgesteldheid en er dus een vrij klein deel koolstof C overblijft dat met een paar procent in evenwicht komt in de levende bodems en vervolgens wordt alles gerecycled met behoud van deze bodem

Anders is het wel heel compleet, goed wat erop staat is dat mijn land veel verbeterd is (levend)
a + claude
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google [Bot] en 168 gasten