wind controle zonder batterij

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Fredkymco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/03/11, 12:36
Plaats: België

wind controle zonder batterij




par Fredkymco » 09/03/11, 16:17

hallo allemaal, hier is mijn probleem, ik heb een windturbine van 1 kw geïnstalleerd
onder 48 volt werd de regeling aan mij verstrekt, maar werkend op accu (windturbine laadt de accu's op en de omvormer pompt in de accu's) maar als ik de accu's verwijder neemt mijn prestatie af en bijna nul;
dus ik had deze regeling graag vervangen, kunt u mij helpen
merci d'avance
Vrede
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/03/11, 17:27

Hallo,

Allereerst: waar gebruik je de elektriciteit die de windturbine voor opwekt voor?

Batterijen zijn een opslagmiddel om het verbruik aan de productie aan te passen.

Als je geen batterijen hebt, moet je dus je stroom verbruiken naarmate de productie vordert.
Bijvoorbeeld:
- pomp water
- een gebouw verwarmen
- ...

Het te gebruiken type regeling (of zelfs helemaal geen regeling) hangt dan af van het type belasting dat u aansluit (pompmotor, verwarmingsweerstand, enz.)

Als je door een omvormer moet, kan het moeilijk zijn om helemaal zonder batterijen te doen...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/03/11, 18:08

Ik ben het eens met de opmerking van gaston, een windturbine is erg onstabiel qua productie, hij kan slechts 50 watt produceren en bij een windvlaag het maximale vermogen produceren, de batterijen maken het mogelijk om het overschot op te slaan en terug te sturen als nodig hebt, zult u geen regelaar vinden waarmee u zonder batterijen kunt!

De omvormer heeft een beveiliging op de geleverde spanning, waardoor deze meestal niet werkt!

Wat is het vermogen van de omvormer en wat wil je gaan voeden?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Fredkymco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/03/11, 12:36
Plaats: België




par Fredkymco » 09/03/11, 19:13

bedankt voor je antwoord, voorlopig gebruik ik de regeling die bij de windturbine is geleverd, ik heb de batterijen verwijderd en een 48 volt voeding geplaatst om de omvormer draaiende te houden, maar de omvormer neemt de ladingen niet vrij snel op en de regeling schakelt naar de belastingsweerstand zodat ik nooit op vollast kom
maximaal 12 A bij 48 volt
Ik gebruik een SMA 1100 Lv-omvormer en injecteer opnieuw in het netwerk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 09/03/11, 21:24

Omvormer gewoon niet geschikt.
Je moet een speciale omvormer voor netinjectie van windturbines nemen en de windturbineregeling uitschakelen (het is de taak van de omvormer)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Fredkymco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/03/11, 12:36
Plaats: België




par Fredkymco » 09/03/11, 22:20

De omvormer is gepland en ontworpen voor kleine windturbines
(ref windboy of sma), en is niet voorzien van rem of regelaar, een regeling is mogelijk maar na inschatting door installateur
uitspraak: kast op maat 1000 euro
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/03/11, 22:30

Forhorse schreef:Omvormer gewoon niet geschikt.
Je moet een speciale omvormer voor netinjectie van windturbines nemen en de windturbineregeling uitschakelen (het is de taak van de omvormer)



Je hebt gelijk Forhorse!

Maar je moet het op het netwerk tikken om het goed te laten werken, anders kan het niet werken!


Fredkymco

Je hebt ons nog steeds niet geantwoord wat je gaat voeren!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Fredkymco
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/03/11, 12:36
Plaats: België




par Fredkymco » 09/03/11, 22:40

momenteel heb ik een productie van 250 --> 300 watt zodra de stroomsterkte boven de 12 A komt heb ik regelschakelaars naar de belastingsweerstand, ik denk erover om de batterijen terug te plaatsen om het op te vangen is een gemis.
sommige sites bieden regelgeving en omvormer voor injectie in het netwerk zonder batterij maar in 24 volt, ik kan dit soort regeling niet vinden in 48 volt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 10/03/11, 08:10

Als het een speciale omvormer is, heeft deze geen regeling nodig. Verwijdert die van de windturbine en sluit de generator rechtstreeks aan op de omvormer.

EDIT: anders bestaat de "regulator" volledig bij SMA
http://www.sma.de/en/products/wind-ener ... n-box.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
werkplaats52
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 11/03/11, 14:11




par werkplaats52 » 11/03/11, 16:01

hello,

uw omvormer is geschikt voor uw windturbine, maar deze moet worden ingesteld in relatie tot het vermogen van uw windturbine (dit is absoluut noodzakelijk). het is nodig om een ​​speciaal snoer te hebben en een computer met de software die in orde is.Voor het instellen moet de omvormer aanstaan, dus de windturbine moet draaien. dat was alleen voor de omvormer.

de omvormer aansluiten
windturbine > diodebrug > omvormer

aan de andere kant zal het nodig zijn om de windmolen en de omvormer te beschermen door een systeem van belastingsweerstand.
deze weerstanden moeten optreden onder ten minste 2 voorwaarden:

1> bij uitval van de omvormer (stroomuitval, diverse veiligheidsmaatregelen). Ik leg uit, je generator is erg inductief door deze windingen, tijdens een plotselinge onderbreking zal hij alles proberen om aangesloten te blijven, hij zal daarom een ​​indrukwekkende spanningspiek maken (willekeurig meer dan 100v). om dit te voorkomen op het moment van de onderbreking, moet het circuit worden ontlast in de belastingsweerstanden om dit fenomeen op te heffen (het systeem moet binnen enkele microseconden ingrijpen)

2> in het geval van te hoge snelheid van de windturbine voor 2 dingen. 1 voorkom dat de rotor van de windturbine gaat racen en zoek de wieken in het naburige dak 2 voorkom dat de spanning de 48V te veel overschrijdt.
nog een ding, deze belastingsweerstanden moeten als rem kunnen dienen om de windturbine te stoppen. wees toch voorzichtig bij harde wind als de windturbine zijn 1000 W op de omvormer produceert en de belastingsweerstanden te vaak in werking treden om de snelheid van de rotor te beperken, bestaat het risico van aanzienlijke oververhitting van de generator die uiteindelijk de wikkelingen. (zorg voor een stop van de veiligheidsmachine of controleer of onder deze omstandigheden de zijruiming goed werkt als deze daarmee is uitgerust)

Wees voorzichtig als je de windkracht aanraakt, je laat snel je shirt en je gezin daar achter.
veel succes met het uitvoeren van je project, het pad is bedekt met valkuilen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten