Verwarming met houtkachel schadelijk voor de gezondheid?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 10/01/08, 14:23

jonule schreef:zonder lachen, hoofden van locomotieven sproeien van water in het gesmolten boostait huis dat plotseling, want gezien de T ° C Ambient het is gekraakt vrijwel direct.

Ben niet hoeft te vertrouwen op fabrikanten om een ​​dergelijk proces te krijgen! :D

l


Om water te kraken heb je een veel hogere temperatuur nodig (meer dan 1500 ° C) dan die in een ketelhaard heerst ... droom niet, het zogenaamde thermische kraken bij 300 ° C in pantone c ' is pipeau ...
Het water in de locomotieven maakt het ongetwijfeld mogelijk om de warmte te geleiden en te egaliseren om de ketel een boost te geven, zoals het water dat in een sauna op vulkanische stenen wordt gegoten ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/01/08, 14:29

: Lol: : Lol: : Lol: @ de jouwe Christophe!

geen chatam, we zijn niet in een sauna in een lochome : Cheesy:
en ik wed dat we ruim 300 zijn in een Zweedse kachel met herverbranding van de dampen, het bereikt meer dan 1000 ° C.


zo niet christophe, als ik zeg dat de toekomst in elektrische regulering ligt, bedoel ik ook eenvoud!
net als uw Deom die de toegang van de turbokachel regelt via een heel domme capsule! want ja, het is heel stom maar het zou essentieel moeten zijn, voor wat het kost ...
een thermostaatsonde wat! ja het is waar, er is geen elektriciteit, maar we kunnen er beter van dromen: de elektriciteitskaart van de pelletkachel is kinderachtig.
hetzelfde geldt voor oliekachels (indien aanwezig).

trouwens: en elektrolyse om de kachel een boost te geven? :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 10/01/08, 14:40

Het barstte niet door thermolyse maar door de reactie van water met "hete" koolstof, Ik ga terug naar het artikel dat ik gisteren heb gedaan ( scripties en uitleg over waterdoping ):

- Zou water een katalysator of een reagens zijn voor een nieuwe reactie?

Bijvoorbeeld: reactie met koolstof uit de brandstof (C + H20 -> H2 + CO). Op deze manier wordt waterstof verkregen dat de verbranding sterk bevordert. CO is een brandstof die weer wordt omgezet in CO2.


Omdat deze reactie waarschijnlijk ook een rol speelt bij waterdoping.

ps: over dit artikel zijn eventuele toevoegingen welkom:
https://www.econologie.com/forums/synthese-r ... t4600.html
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 10/01/08, 17:19

DELAIR schreef:Ja, het is schadelijk, als het nemen van zijn auto .. Je kan sterven door het nemen.
Nu, in Frankrijk, hebben we een groot probleem is dat we willen de vlam te zien ten koste van alles ...
Dus deeltjes kan inderdaad gaan en vervuilen indoor habitat.
Een ander ding, wordt erkend dat de verbranding niet goed. Dus om zijn as verspreid in een tuin biedt het levensonderhoud van dioxinen, we niet langer bevinden ons in verbrandingsovens.
8)


we kunnen de vlam nog steeds door een raam zien !!!
voor vervuiling, ik kan het niet zien !! :schok: het produceert as om mijn vloeibare wasmiddel van te maken, en dient dan als meststof voor de tuin! als dat giftig is, wat is dan niet giftig?, er is dus geen biologisch meer !! zelfs in de bergen is de lucht vervuild !!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
knightkenny
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/01/08, 19:35




par knightkenny » 10/01/08, 18:58

salut a tous : Mrgreen:

om maar te zeggen dat ik, nadat ik verschillende soorten verwarming heb geprobeerd, al 15 jaar verwarm met hout.
het is naar mijn mening de gezondste verwarmingsmethode; mijn vrouw heeft astma sinds haar jeugd en haar toestand is verbeterd sinds de omschakeling naar de openhaard- en kachelmodus.
Ik heb een tijdje in een vochtig huis gewoond en er is niets beters om een ​​vochtig huis op te ruimen.
je hebt natuurlijk een beetje ruimte nodig om het hout op te bergen, te zagen en eventueel te splitsen en elke avond binnen te brengen; leeg de as (die weer kan worden gebruikt). (dit zijn activiteiten die ook opwarmen)
het is een ecologische verwarming zolang het hout niet afkomstig is van wilde kappen maar van een serieuze sector (hernieuwbare energie)
bovendien kalmeert een goed houtvuur: wat is er meer ontspannend dan een goed vuur
Ik veeg eens per maand; het kost me ongeveer 15 minuten inclusief schoonmaken
waar ik woon, staat de kachel duidelijk in de woonkamer en staat deze praktisch de hele dag open (koloniaal type godin); zelfs de kat kampeert vooraan.
bovenop zetten we de sinaasappel- en citroenschillen of wat eucaliptus of een klein terracotta potje met etherische oliën om het huis te parfumeren.
het houdt de gerechten warm
we maken gegrilde aardappelen of een goede chamalosessie
op het oude fornuis dat ik gebruikte, kookten we zelfs de gerechten (soep, stoofpot ect) die we de dag ervoor hadden klaargemaakt en het bleef 's ochtends tot' s avonds koken
het eten dat in de oude stijl heel langzaam in hout wordt gekookt, is dodelijk
ah, ik was het bijna vergeten, we laten er altijd een beetje water op staan ​​in een kleine pan of iets anders om te voorkomen dat de atmosfeer te veel uitdroogt als het koud maar droog weer is

en ik zal je niet vertellen over de knuffels voor de open haard :P

daar ga je, het was maar om te zeggen

meer
0 x
Onwetendheid is een blanco pagina om De Waarheid op te schrijven
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/01/08, 09:56

ja het is beter dan voor de gasboiler : Lol:

dus het is goed voor je gezondheid ;-)

waarom anders het water in de pan?
Ik heb geen vmc of een output, het maakt teveel verdamping, toch?
Ik heb een hygrometer geplaatst, waarvan% je water toevoegt, om hoeveel te behouden?

idem de tijd die aan hout wordt besteed, is goed voor de gezondheid!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 06/11/11, 00:26

Energie uit hout, hoewel het geen broeikasgassen uitstoot, is een van de meest vervuilende:
Een andere Franse paradox, opgemerkt door de gekozen ambtenaar van Ile-de-France: de ontwikkeling van houtverbranding. "Om zijn CO2-uitstoot te verminderen, heeft Frankrijk houtgestookte installaties aangemoedigd met zeer fiscale stimuleringsmaatregelen", merkt Jean-Félix Bernard op. Maar we moeten de strijd tegen de opwarming van de aarde duidelijk onderscheiden van de strijd tegen luchtverontreiniging. »Uitstoot van deeltjes, koolwaterstoffen, dioxines: verhitting met hout is inderdaad zeer vervuilend voor de lucht. Volgens Citepa was het in 2007 verantwoordelijk voor een derde van de lozingen van fijn stof in Frankrijk en driekwart van de lozingen van polycyclische aromatische koolwaterstoffen in de residentiële en tertiaire sector.


Bron:

http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... _3244.html

Een site in Quebec vertelt ons hetzelfde:
http://www.mddep.gouv.qc.ca/air/chauf-bois/index.htm
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/11/11, 15:10

Maar op dit moment verbranden we in Frankrijk veel zeer vochtige planten in de open lucht die 1000 keer meer vervuilen dan droog in een goede boiler of kachel.
Het hele zuiden, 83, 06, PACA, etc. is toegestaan buiten erg nat branden, na de regen want er is geen brandgevaar meer en we lachen honderden kilometers om de vervuiling !!

Verzamel in ieder geval alle gratis rondslingerende planten en bossen, zelfs bij je buren die je dagenlang roken door ze in de open lucht zeer vochtig te verbranden (verboden bij zeer droog weer gezien brandgevaar !!! !), door ze in de zomerzon grondig te drogen en jezelf gratis te verwarmen met je boilers, kachels of inzethaarden met een goede prestatie en 1000 keer minder vervuiling dan die van je buren die het zeer vochtig in de open lucht verbranden !!!

Omdat ik genoeg had van maandenlang joggen in deze rook, kreeg ik zelfs een kaartje voor buren die hun junkfood (pallets, plastic) van buitenhuisbouw verbranden, terwijl het verboden is in de 91 !!!!
Op dit moment na de regen is verbranding in de open lucht met schadelijke dampen toegestaan ​​in heel Zuid-Frankrijk, honderden kilometers lang rokerig !!!

Eindelijk voor de prijs van een kachel kun je in Duitsland een goede grinder en een pelletizer kopen om je pellets van alle planten te maken, voor altijd zelf en voor altijd gratis !!!!
https://www.econologie.com/forums/post215562.html#215562
en vraag om de werking van uw planten eerder te zien en te controleren, aangezien de verwarming op alle schaal vol met oplichting is, zelfs onder de Franse pro's die in Argentinië verkopen !!!

Ten slotte is het manipuleren van planten, in het bijzonder de essentiële heggen, een zeer goede oefening voor uw gezondheid, in het bijzonder voor mijn ischias !!!!

Tot slot, als je hout stookt dat in zeewater is gedrenkt door de zee, weet dan dat dit hout vol zout (dus met CL-) 100 tot 1000 keer meer dioxines bevat dan ongezouten hout, vooral in open lucht, zoals we doen op alle stranden in Frankrijk, om ze schoon (sic) te maken !!!
dioxine is gelijk aan chloor met benzeen uit de organische moleculen van hout !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 06/11/11, 18:26

chevalierkenny schrijft:het eten dat in de oude stijl heel langzaam in hout wordt gekookt, is dodelijk
Nou, je kunt zien dat het slecht is voor je gezondheid !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/11/11, 19:25

Beter uw verwarming met hout dan indirect uranium gebruiken ...
Bovendien, zoals Dedelco al zei, is hout dat uit het bos is gewonnen gratis, en als het niet wordt verbrand, zal het in de vorm van methaan in de atmosfeer achterblijven, dus je kunt het net zo goed gebruiken.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten