Aerohydromonoplane door Pascal HA PHAM

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par gegyx » 07/02/24, 01:14

PascalWat is het doel van de staart die het vlak aan de andere kant van zijn as uitstrekt? Een balans van de mobiel op de as, een traagheid?

Ik begreep dat het kleine vinnetje aan het uiteinde verticaal stond om de wind aan die kant niet te verstoren, maar waar is dat voor? Een beperking om plotselinge verschuivingen van de mobiel te beperken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Aerohydromonoplan door Pascal HA PHAM




par Remundo » 07/02/24, 08:16

FALCON_12 schreef:Maar dan grote vraag voor mij!

Had hij de berekening gemaakt die we hadden gemaakt voordat we al deze windturbines lanceerden?
een door de wind afgestoten oppervlak gebruiken (weerstand)?

Heeft hij het gedaan, maar dacht hij nog steeds dat het interessant zou kunnen zijn? of hield hij zich daaraan
de gebruikelijke intuïtie dat het alleen maar beter kan dan een conventionele windturbine
(gelijk oppervlak gebruikt) zonder het te doen?

Pascal stelt zich voor dat je windturbines sleept zonder veel berekeningen te doen. In 2009 ontstond ROBIPLAN en ik schreef er een wetenschappelijke notitie over de prestaties van deze atypische windturbine

Vanaf pagina 18 kunt u enkele schattingen lezen over de potentiële productie vergeleken tussen een driebladige en de BIROBI-versie.

De nieuwe windturbine van Pascal heeft kenmerken gemeen met de ROBIPLAN, in die zin dat hij begint met zeer zwakke wind, maar bij voldoende afmetingen zeer sterke wind zou kunnen exploiteren, waar de drie bladen veren.

dus ik schreef
Het energievoordeel van ROBIPLAN
Hoewel de efficiëntie van een ROBIPLAN, vooral alleen, lager is dan het optimale van een driebladige propeller, blijft het een feit dat de efficiëntie bij alle windsnelheden behouden blijft, omdat de Robiplan beter start bij weinig wind en ook niet wordt beperkt door hoge windsnelheden. wind: omdat de windsnelheid zeer willekeurig is, maakt dit het dus mogelijk om gemiddeld meer energie te winnen, vooral op locaties met veel wind.


Deze nieuwste aerohydromonoplane is zelfs nog origineler dan de ROBIPLAN, en biedt een nieuw voordeel: het is omnidirectioneel, zoals de rotors van Savonius. Het is niet nodig om hem naar de wind te richten.

En technisch gezien is het eenvoudiger dan de ROBIPLAN (waarvoor een paar kegeltandwielen nodig waren). Hij kan ook gemakkelijker het water in draaien dan de ROBIPLAN.
1 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten