Warm waterproductie van generatorreeks

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/10, 20:50

Ik heb het over een balon gemaakt voor oliegestookte ketels die bijna op een elektrische lijkt, maar die een grote spoel aan de binnenkant heeft om het water van de ketel er doorheen te laten lopen, dus laat het water gewoon uit de motor lopen. met een uitschakelsysteem om te voorkomen dat de balon in de motor afkoelt wanneer deze is gestopt

maar ik zie een probleem aankomen: dit soort balon is afhankelijk van een vrij lange ketelbedrijfstijd, en het uitwisselingsvermogen van de spoel is niet enorm

met een wisselaar kun je beter kiezen

een andere oplossing om niet het warm water voor huishoudelijk gebruik op te slaan maar het warme water van de motoren: goed geïsoleerde tank vol met water van de motor, die alleen met de motor communiceert als deze warm is, koperen spoel waar het warm water voor huishoudelijk gebruik doorheen gaat

in dit geval wordt niet meer de uitwisselingssnelheid tussen motor en balon beperkt, maar het maximale debiet van sanitair warm water

ander voordeel geen stagnatie van sanitair warm water
0 x
Avatar de l'utilisateur
karakole
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 251
Inschrijving: 31/03/07, 22:05
Plaats: Castellon (Spanje)




par karakole » 24/11/10, 22:27

chatelot16 schreef:Ik heb het over een balon gemaakt voor oliegestookte ketels die bijna op een elektrische lijkt, maar die een grote spoel aan de binnenkant heeft om het water van de ketel er doorheen te laten lopen, dus laat het water gewoon uit de motor lopen. met een uitschakelsysteem om te voorkomen dat de balon in de motor afkoelt wanneer deze is gestopt

maar ik zie een probleem aankomen: dit soort balon is afhankelijk van een vrij lange ketelbedrijfstijd, en het uitwisselingsvermogen van de spoel is niet enorm

met een wisselaar kun je beter kiezen

een andere oplossing om niet het warm water voor huishoudelijk gebruik op te slaan maar het warme water van de motoren: goed geïsoleerde tank vol met water van de motor, die alleen met de motor communiceert als deze warm is, koperen spoel waar het warm water voor huishoudelijk gebruik doorheen gaat

in dit geval wordt niet meer de uitwisselingssnelheid tussen motor en balon beperkt, maar het maximale debiet van sanitair warm water

ander voordeel geen stagnatie van sanitair warm water

Interessant is de opslag van warm water uit de motor, behalve dat ik weinig reserve sanitair warm water heb ... tenzij ik een thermostaat gebruik waarin het warme water van de eerste tank binnenkomt en het opgehoopte water eruit komt. ..
0 x
Windows is een humaan besturingssysteem van de computer.
Linux is het tegenovergestelde ...
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 25/11/10, 19:26

goedenavond
Ik denk precies hetzelfde.
Ik heb een wisselaar van 3kW gezien voor het verwarmen van een zwembad en die is veel groter (en duurder).


Dus wil je 10 of 20 kW terugwinnen, kijk dan hier bijvoorbeeld.

Ik zag de prijzen die ik wegliep! Het zwembad is voor over twee of drie jaar


hier is een wisselaar van 36 kw die ik heb gekocht voor 100 euro tweedehands die ongeveer 250 nieuw waard moet zijn
afmeting 172x172x123 aansluiting in 1 '' 1/4
gewicht 4.2 kg
https://www.econologie.info/share/partag ... Oux5Ek.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 223-gasten