Windturbine ter ondersteuning van een zonneboiler

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
rs69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/03/08, 20:33
Plaats: 69 Lyon

Windturbine ter ondersteuning van een zonneboiler




par rs69 » 23/03/08, 20:51

Hallo iedereen,
Ik heb mijn zonne-installatie zelf gebouwd Vloerverwarming + ECS, ik wil deze tijdens de winter (dag van slecht weer) versterken met behulp van een windturbine van 1kw.
Kun je me helpen bij mijn studie!
Ik heb het idee om een ​​windturbine te gebruiken van 1000w (nominaal vermogen) en 1400w (max vermogen)
driefasige generator (borstelloos), regelaar-gelijkrichter voor 48v-batterij, een pakket van 4 12v-batterijen (in serie) en tot slot een 48v/220v-converter om mijn zonneballonweerstand van stroom te voorzien... : Idee:
Bedankt voor je hulp...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 24/03/08, 10:01

Hallo rs69

Als je gewend bent om hier doorheen te bladeren forum , lees je daar dat het verwarmen van water met een elektrische weerstand geen ideale oplossing is
Als deze elektriciteit van het netwerk komt, is dat zonde, want om 1 kWh warmte te produceren, moest er 3 aan primaire energie worden uitgestoten. Dit is het geval met thermische energiecentrales
Voor windenergie kunnen we natuurlijk niet spreken van CO2-uitstoot, maar je zult in het gebruik zien dat elektrische energie niet zo makkelijk op te wekken is (wind, die heb je nodig, vrienden echt heel veel, vaak en luid)
Aan de ene kant vereist het dure apparatuur, en aan de andere kant is het vaak een zeer twijfelachtige efficiëntie en winstgevendheid (energetisch en financieel). Een goed geïnstalleerde windturbine van 1000W zal in werkelijkheid slechts gemiddeld 200W produceren (ik ben zelfs optimistisch)
Je kunt ook een weerstand leveren zonder gelijkrichten en de stroom opslaan (geen batterij of omvormer)

Ondanks alles ben ik fan van windenergie (zelfbouw), dus om te profiteren van deze gratis energie uit de lucht, is het een hernieuwbare oplossing.
Het eerste wat je tijdens je studie moet doen, is nagaan wat de gemiddelde windsnelheid in je omgeving is en of je een mast (maximale hoogte 12 m) met een windturbine op je terrein kunt plaatsen.
We praten er nog een keer over met een encryptie van de apparatuur als je wilt

A+
0 x
rs69
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/03/08, 20:33
Plaats: 69 Lyon




par rs69 » 24/03/08, 11:16

bedankt looping,
voor windsnelheid zie bijgevoegde tabel : Cry: , voor de maximale hoogte is het 9m (Stadhuis) :? .
bedankt voor je hulp.... :?
Beeld
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 24/03/08, 11:42

Hallo,

Sorry, maar de tabel laat zien dat de windbelasting een probleem gaat worden.
Het vermogen van een windturbine wordt over het algemeen gegeven voor een windsnelheid van 10 of 12 m/s, wat overeenkomt met 36 km/u of 43 km/u, wetende dat het vermogen evenredig is met de derde macht van de windsnelheid.
De meeste windturbines leveren NIETS onder de 3 tot 4 m/s (ongeveer 12 km/u).
Dus gemiddeld volgens de tabel geen stroom geleverd!
Nou, we gaan niet kibbelen: er komt stroom, maar niet veel en niet voor lang!!

Het zou nodig zijn om de duur en de kracht van de wind van meer dan 15 km/u te kennen om een ​​schatting te maken van de winbare energie.....
Zolang je daar bent, ga naar een mast van 12 meter om een ​​betere te proberen!!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Windturbine naast een zonneboiler




par BaudouinLabrique » 08/06/23, 17:30

De eenvoudigste zou een thermische windturbine zijn
Wie had gedacht dat zelfs een ijzige wind GRATIS warmte zou kunnen opwekken om huizen en water te verwarmen?
Dit is het geval met de thermische windturbine en met een recordrendement!

Zie het heden forum : hernieuwbare-energie/thermische-windturbine-t17489.html

Bestand dat ik heb gemaakt: https://www.retrouversonnord.be/Systeme ... ulique.pdf

Beeld
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Windturbine naast een zonneboiler




par sicetaitsimple » 08/06/23, 18:13

In plaats van een thread uit 2008 op te graven waarvan de verschillende bijdragers allang zijn verdwenen, denk je niet dat het beter is om terug te gaan naar de huidige thread, degene die je bent begonnen?

hernieuwbare-energie/thermische-windturbine-t17489-130.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Windturbine naast een zonneboiler




par BaudouinLabrique » 08/06/23, 18:39

sicetaitsimple schreef:In plaats van een thread uit 2008 op te graven waarvan de verschillende bijdragers allang zijn verdwenen, denk je niet dat het beter is om terug te gaan naar de huidige thread, degene die je bent begonnen?

hernieuwbare-energie/thermische-windturbine-t17489-130.html


Zaterdag kan ik de draad weer oppakken want morgen krijg ik mijn gerepareerde computer weer terug
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Windturbine naast een zonneboiler




par Forhorse » 09/06/23, 13:18

wil je een graafmachine?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten