Windturbine, 3 of 5 bladen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 12/08/09, 21:01

Nou, ik weet het niet, daarom stel ik de vraag, omdat ik helemaal geen kennis heb, ik zit alleen vol met theorie : Cheesy:

de rotoropwindsteun is 8 cm bij 5, er is genoeg om op te winden, maar als ik uiteindelijk 21 volt heb maar geen stroom meer (wat ik vermoed) is het voor mij inderdaad niet de moeite waard, maar daarom Ik stel u de vraag: u weet hier beter van dan ik forum.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/08/09, 21:30

Bonsoir

Naar mijn bescheiden mening is de toename van het aantal windingen gunstig, maar de vermindering van de draaddoorsnede zal juist de prestaties verminderen vanwege de weerstand.
Het is waarschijnlijk dat de limiet al is bereikt voor 12V-productie op lage snelheid met deze motor.

Wat ik van dit type generator vind:

Ze hebben een beperkt aantal palen (2 of 4 terwijl het er minstens 12 zouden moeten zijn)
De wikkelingen zijn in de lengterichting gemaakt, terwijl ronde (of vierkante) spoelen optimaal zijn.
Er wordt slechts één spoel tegelijk gebruikt en daarom is de massa van koper groot voor een klein vermogen.

De meerpolige dynamo met permanente magneten en directe aandrijving is veruit het meest efficiënt.

A+
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/08/09, 21:37

Darwenn

Zou het niet beter zijn om tijdens het sleutelen een kleine 220 driefasige wisselstroommotor om te bouwen door magneten op de rotor te plaatsen?

Gebruik daar de dynamo zelf.

Een andere mogelijkheid is om de messen te verbreden om meer koppel te hebben

Hier is een interessante link, maar in het Engels, voor aluminium bladen met een hoog koppel en behoorlijk efficiënt volgens de opmerkingen:

http://www.tlgwindpower.com/rotors/allrotors.htm

Hier is een windturbine met dynamo op dezelfde locatie:

http://www.tlgwindpower.com/customer/im ... windsm.jpg
:D
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 12/08/09, 22:27

Welnu, ik zeg tegen mezelf dat ik ga stoppen met mijn experimenten over het bouwen van een drinkwatergenerator, en opzij ga zetten om te overwegen een kant-en-klare windturbinedynamo aan te schaffen met directe aansluiting op de propeller. Ik denk dat dit het enige is dat nog over is. voor mij om te doen. Omdat ik niets te verliezen heb (behalve tijd) zou ik misschien toch proberen mijn motor terug te spoelen, ik zal mijn humeur zien : Cheesy:

Ik zou voor de 36 of 48 volt motor hebben gekozen, maar tweedehands is op internet uiteraard niet te vinden. En bij herstel zie ik niet waar ik dat zou kunnen vinden. Daarom laat ik dit goede idee van Alain met spijt in de steek.
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 13/08/09, 05:40

Bij toeval en na reflectie (de nacht geeft advies) zeg ik tegen mezelf dat zelfs als het betekent dat je iets moet terugspoelen en aangezien het terugspoelen tot mislukken lijkt te leiden, ik misschien moet proberen de dynamo die ik heb te heroverwegen. Permanente magneten op de rotor plaatsen is geen probleem, ik weet hoe het moet, maar voor het terugspoelen van de stator heb ik wat informatie nodig. De minieoles-site die in detail uitlegt bestaat niet meer en de andere sites die wel bestaan, tonen alleen foto's maar geen uitleg over de kronkeling, alleen dat er 4 keer meer beurten nodig zijn. Is 4 keer meer genoeg? In ieder geval zal ik de originele wikkeling noteren en reproduceren, zoals ik dat bij mijn motor heb gedaan. De vraag die ik mij stel is: vanaf welk toerental in rpm zou ik door het terugspoelen van de stator de laadspanning kunnen verkrijgen? Dankjewel


Het is al een klein Excel-spreadsheet, maar het zou nuttig moeten zijn
http://scb1.wallnet.be/Eole/nuls/Rembob ... nateur.xls


Begrijp dat ik alle mogelijke wegen onderzoek om te voorkomen dat ik dure apparatuur moet kopen. Als ik kan rondkomen met de apparatuur die ik heb, ben ik koppig, zoals ik veronderstel dat de meerderheid van jullie, en dit project wil ik slagen, het is de koppigheid in het niet opgeven en de motivatie die mij zal laten slagen, en vooral uw waardevolle advies : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/08/09, 12:53

waarom wind voordat je het zeker weet?

het veranderen van het aantal omwentelingen verandert alleen de spanning: dezelfde tests kun je doen door de accuspanning te veranderen

het plaatsen van een accu met een lagere spanning is precies hetzelfde als het verhogen van het aantal toeren met uw normale accu

voor het testen is het niet eens essentieel om een ​​echte laagspanningsbatterij te hebben: er kan een resistieve belasting worden gebruikt
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 13/08/09, 13:18

Het is niet stom, ja, maar ik zie mezelf niet mijn 12 volt omvormer aansluiten op een 6 volt accu, anders zou mijn windturbine twee accu's parallel moeten opladen en zou de omvormer in serie met de twee accu's moeten worden aangesloten. , maar ik weet niet zeker of het werkt, het zou waarschijnlijk meer trekken dan mijn windturbine kon laden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 13/08/09, 13:28

Dag

Ik heb geprobeerd de driefasige dynamo terug te spoelen en de rotorwond te vervangen door permanente magneten:

https://www.econologie.com/forums/alternateu ... t4674.html

Om een ​​automatische dynamo (doorgaans 12 polen) op lage snelheid te produceren (bijvoorbeeld een spanning van 12V bij 240 tpm) heb je meer spoelen per sleuf nodig en/of een magnetische flux van de rotor die groter is dan de oorspronkelijke bekrachtigde rotor.
Ik had gelezen dat een gewikkelde rotor krachtiger is dan een permanente magneet, dit is niet wat ik heb waargenomen omdat de magneten die ik op de rotor kon plaatsen zeer krachtig waren.

Als ik enige verbetering zou moeten aanbrengen, zou ik proberen hetzelfde aantal draadwindingen per spoel te gebruiken (20 windingen per spoel), maar dan in draad met een diameter van 1 mm in plaats van 0.8 mm, wat noodzakelijkerwijs een hogere weerstand heeft.
Wat het "vertanding" bij het opstarten betreft, zal ik de magneten iets kantelen ten opzichte van de rotatie-as, naast dat ik een enigszins ongelijke hoekverdeling heb gemaakt.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn: het bovenstaande project is behoorlijk voltooid.

A+
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 13/08/09, 14:17

nou, ik heb een grote spoel met draad van 1 mm, daar zat ik aan te denken, ik ga kijken naar de tandwielen en ik zal testen door de magneten te kantelen of dunnere magneten te plaatsen, zodat ze een beetje naar achteren in de rotor (te zien). Hoe doe ik dat voor de naar boven gerichte magneetpool aan de statorzijde? het wordt niet uitgelegd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/08/09, 15:33

uiteraard is een te lage spanning waardeloos voor de omvormer, het principe en gewoon goed voor het testen van de dynamo

als het geen goede resultaten oplevert bij verminderde spanning, is het een bewijs dat het verhogen van het aantal omwentelingen niet goed zal zijn

als er een manier is om de optimale gereduceerde spanning te vinden, kunt u hiermee het juiste aantal windingen berekenen om terug te spoelen om hetzelfde vermogen bij de gewenste spanning te verkrijgen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten