Windturbine, 3 of 5 bladen?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/08/09, 14:32

u moet weten waarom uw windturbine stopt met draaien.
-turbulentie gecreëerd door 5 bladen, ik kan het niet geloven
- windval: controleer dit met een windmeter
-koppel om te produceren: hoe wordt de regeling gedaan?
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 09/08/09, 14:55

De regeling gebeurt met een elektronische regelaar die ik heb gemaakt volgens een plan op het net, het lijkt te werken, bij de regelaaruitgang heb ik 14,5 Volt ingesteld voor een ingang die verder kan gaan dan 20 Volt als de windturbine goed draait.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/08/09, 15:05

En het amperage?
want als de stroomsterkte goed oploopt, is het een helse rem.
schema, link?
een test: wanneer uw windturbine is gestopt, haalt u de stekker uit het stopcontact en maakt u de montageflats leeg en sluit u ze weer aan. misschien gaat het verzoek niet goed terug.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/08/09, 15:56

Hallo Darwenn!

U moet een andere verhouding proberen om de vraag naar koppel verder te verminderen, als de vraag te hoog is en de schroef niet snel genoeg draait, zal de luchtstroom achter het blad opstijgen en zal koppel verloren gaan.

Er zijn dus minder omwentelingen nodig op de motor in vergelijking met de messen.
:D
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 09/08/09, 19:27

De maximale energie die kan worden verzameld, is alleen afhankelijk van het gescande gebied. Daarom lijkt het plaatsen van meer mesjes een onnodige kost.

Maar windturbines met een even aantal wieken hebben te veel turbulentie, en een wiek met een tegengewicht is behoorlijk onzin.

Dus vanuit industrieel oogpunt blijven ze op drie, niets te winnen door ergens anders te zoeken.

Als uw fabricagetechniek achteraf zodanig was dat het maken van de messen een belachelijke inspanning was in vergelijking met de rest, hoeft u er geen spijt van te hebben.

http://www.windpower.org/fr/stat/betzpro.htm
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 09/08/09, 19:45

Hallo Philippe, de regelaar staat niet ter discussie omdat het fenomeen zich voordoet zonder belasting (generator niet aangesloten op een batterij of op de regelaar) dat gezegd hebbende, hier is het diagram dat ik heb gemaakt.

Beeld

Alain, je hebt gelijk over de verhouding, we hadden het er al over gehad en inderdaad, door met de verhoudingen te spelen, heb ik de vraag naar koppel heel goed verbeterd, ik heb vanmiddag opnieuw getest en aantekeningen gemaakt tussen alle verschillende poeliematen en kijk wat er gebeurt.

Ik heb een belangrijke, hoewel misschien domme vraag. Omdat ik niets had om de ronden te tellen (ik heb een montage geprobeerd met ILS en een aangepaste fietsenteller, maar het werkt niet), heb ik vanmiddag een test gedaan tijdens mijn manipulaties van katrollen. Ik heb de verkregen spanningen gemeten voor 1 omwenteling van de propeller per seconde en ik wilde weten of ik bijvoorbeeld 4,5 volt zou hebben voor 1 omwenteling in één seconde (dus 4,5 volt bij 60 omwentelingen / minuut), of ik 13,5 volt zou krijgen als ik had 3 omwentelingen per seconde (4,5 volt * 3 omwentelingen) dus bij 180 omwentelingen per minuut (3 omwentelingen per seconde (13,5 volt) * 60 seconden Dus ik zou 13,5 Volt moeten hebben bij 180 toeren). Klopt het ? of ik heb het verkeerd ?. In principe is 1 omwenteling/seconde = 4,5 volt, 2 omwentelingen/seconde= 9 volt, 3 omwentelingen/seconde= 13,5 volt... klopt dit? tenslotte spreek ik hier in Propelleromwentelingen, voor 1 propelleromwenteling maakt mijn generator 7 omwentelingen met mijn x7 vermenigvuldiger, dus 7 generatoromwentelingen/seconden=4,5 Volt en 21 generatoromwentelingen/seconden zouden logischerwijs gelijk moeten zijn aan 13,5 Volt, correct?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/08/09, 20:39

Goedenavond!

Ik heb moeite om de spanning te bepalen versus het aantal beurten dat je me geeft, maar de formule is vrij eenvoudig.

Als je voor 1 rpm 4,5 volt hebt, moet je vermenigvuldigen met 60 om het rpm te krijgen.

Nu is de productiesnelheid van uw messen (op het oog) 120 rpm.

60 seconden Dus ik zou 13,5 volt moeten hebben bij 180 tpm). Klopt het ? of ik heb het verkeerd


Uw aftrek klopt.

Wat is nu je spanning voor 60 rpm?

Heeft de mes-/motorconstructie weerstand als u de regelaar loskoppelt en met de wind aanzet?
:D
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 09/08/09, 22:43

Heeft de mes-/motorconstructie weerstand als u de regelaar loskoppelt en met de wind aanzet?


Bedankt voor je reactie Alain. Ik heb nog niet gecontroleerd of het aansluiten van de regelaar een weerstand van de belastingsgenerator veroorzaakt, aangezien de prestaties van mijn windturbine op dit moment slecht zijn vanwege het gebrek aan wind waar hij last van heeft en het feit dat hij niet vaak draait. Dus daar heb ik de generator niet op de regelaar en de accu aangesloten omdat die nutteloos is zolang hij leeg niet goed draait. Voor het weinige dat ik kon controleren bij lage snelheid met de regelaar aangesloten en een spanning van ongeveer 10 volt die hij genereerde, merkte ik niets op, de propeller bleef draaien zonder een rem te markeren, althans niet vanwege de regelaar, maar het zou zeker met een hogere ingangsspanning moeten gebeuren, ik hoop dit binnenkort te kunnen verifiëren. Op dit moment zijn de prestaties, zelfs als ze leeg zijn, slecht, daar moet ik eerst voor zorgen om vervolgens concreter verder te gaan met opladen en reguleren.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/08/09, 23:04

Darwenn

Heb je een veerpoelie met lage spanning gebruikt, zoals ik eerder al zei, om de riemwrijving te beperken?

:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/08/09, 23:16

Ja, ik ken dit patroon en het is prima.
Ik ben het ermee eens dat een 5-blade turbulentie veroorzaakt, maar om vanaf daar de windturbine te stoppen...
Kun je de richting van de wind controleren? als hij omkeert en de windturbine door zijn gewicht niet snel genoeg volgt, stopt hij. bijvoorbeeld met een vuilniszakdraad aan de mast.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 137 gasten