Louisiana en BP: Methaanhydraat handelt up

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/07/10, 00:43

Obamot schrijft:
..er blijft het equivalent van 45 Amocos Cadiz zwemmen in de Golf van Mexico

234000 ton voor de Amoco Cadiz en de Golf van Mexico, de pers spreekt van 800 miljoen liter of 800000 ton, dus er zijn in feite minder dan 4 Amoco Cadiz!!! In feite grofweg 100 dagen bij ongeveer 8000 ton per dag!!

Ik denk niet dat dit het rampzalige niveau van Tsjernobyl of Bhopal bereikt, in termen van menselijke gevolgen, in termen van direct en indirect aantal doden, in een besmette zone die eeuwenlang onbewoonbaar is, in economische gevolgen, enz...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/07/10, 02:34

Oh nee, ik bedoelde Erika! 8) maar het blijft dramatisch. Thuis heb ik niet langer het recht om mijn auto schoon te maken met een karcher, zelfs als ik geen wasmiddel gebruik... (lol)
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 17/07/10, 07:52

gegyx schreef:Ik denk dat het een vergissing is om het te patchen en af ​​te wachten wat er gebeurt. Er wordt Russische roulette gespeeld.
Ze vrezen zelfs dat het gas en de olie hun weg zullen proberen te vinden naar elders in de kelder, die erg broos moet zijn... En als dit gebeurt, zullen de parasitaire paden open zijn en moeilijk te repareren.

Waarom heb je niet geprobeerd het apparaat met de klep te verbinden, de straal zachtjes te vertragen door de klep te sluiten terwijl je de druk bewaakt, de klep te sluiten, net lang genoeg om op de uitlaatleiding aan te sluiten en de klep onmiddellijk weer te openen?
Dus de zijwegen zouden geen tijd hebben gehad om zich te vormen?
En de put zou weer volledig exploiteerbaar zijn geweest.


:D

Ze sloten geleidelijk de kleppen en controleerden of de druk geleidelijk toenam, wat een indicatie is voor de dichtheid van de ondergrondse verbuizing en de putkop. Met de kleppen gesloten bleven ze monitoren of de druk stabiel was en of deze zo bleef. betekent dat er geen infiltratie in de grond plaatsvindt. De volgende stap is het injecteren van cement om de put permanent af te dichten...
BP weet niet of het ondergrondse deel van de put intact is en aangezien de kop van de put beschadigd is, veroordelen ze deze put liever, vooral omdat deze nutteloos wordt aangezien ze binnenkort het boren van de 2 nieuwe putten hebben voltooid. .
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/07/10, 23:53

Op de BP-locatie steeg de druk tot 6745 psi of 465 bar, tien keer minder dan de initiële druk op de bodem van het boorgat.
Ik vraag me af of BP het niet heeft laten stromen om te decomprimeren en de druk naar een acceptabel niveau heeft laten dalen om de boring te sluiten, na 4 Amoco Cadiz????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/07/10, 23:25

Als de druk wordt gemeten bij de uitlaat van de put ter hoogte van de geïnstalleerde plug, is dit niet de werkelijke druk, want hoe zou het mogelijk kunnen zijn dat de verkregen druk lager is dan de druk van het water op deze diepte en dat zou het mogelijk kunnen blijven “uitkomen”?

Moeten we de facto niet 1500 bar toevoegen (ook al valt deze druk weg?) de facto). Dat maakt ~1500+465 = 1965 bar.

Er blijven 1800 repen over die verdwenen zouden zijn. Wie vertelt ons dat ze niet tegelijkertijd de operatie hebben vernieuwd die ze al hadden gedaan, namelijk het injecteren van modder door wat verdikkingsmiddelen toe te voegen om de druk te verminderen en te voorkomen dat alles opgeblazen werd terwijl ze wachtten op het einde van het boren van andere putten (had niet ze begonnen allemaal in deze richting...). Dit zou verklaren waarom de druk daalde, een beetje zoals cholesterol in het veneuze systeem dat de slagaders verkleint en de bloedcirculatie belemmert...

Want tenslotte zie ik niet hoe het mogelijk zou zijn om een ​​dop te plaatsen met een druk van 4800 bar... :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 19/07/10, 01:23

Obamot schreef:...

Moeten we de facto niet 1500 bar toevoegen (ook al valt deze druk weg?) de facto). Dat maakt ~1500+465 = 1965 bar....


Neen ! 1 bar elke 10 m, 1500 m diepte geeft ons 150 bar, "dat is" ~150+465 = 615 bar.

De meest plausibele hypothese in deze ‘affaire’, amha, is dat deze druk schromelijk werd overschat.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 19/07/10, 02:33

[Bewerken] Nou, alsjeblieft, zoek niet verder, het is ergens anders kapot. Zoals te verwachten was, was het opzetten van een koepel met zoveel druk pure waanzin. Ik had hier een andere oplossing aanbevolen:
https://www.econologie.com/forums/post171612.html#171612

...en ik weet niet om welke reden, ze gaven er de voorkeur aan druk uit te oefenen op de put in plaats van de olie terug te winnen, zoals het gezond verstand had moeten voorschrijven.

Het plaatsen van een koepel veroorzaakte opnieuw een lek. Gezien de drukval kan gemakkelijk worden geconcludeerd dat het aan de installatie van de "hoge hoed" dat hij het uitlokte.

Niets zegt dat het niet de explosie was die een verzwakking veroorzaakte, maar het is inderdaad het ergste scenario dat zich voordoet. Omdat ze nu met zo'n verlies bij 1800 bar nooit meer zo'n goede mogelijkheid hebben om het lek te dichten, noch de garantie dat alles wat ondernomen wordt zal werken.

Nu de markten hevig zijn, betekent dit waarschijnlijk het einde van BP. Nu ze failliet zijn, zal het waarschijnlijk aan de regering zijn om de leiding over te nemen; de sanctie zal waarschijnlijk streng en definitief zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 19/07/10, 12:34

hallo

zichtbaar is er net een nieuw lek naast de dop verschenen.

bedrijf te volgen

jeff
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/07/10, 13:01

Deze cruciale informatie is verborgen op de BP-website, totale stilte, niets op 19 juli!!
En Google geeft bijna niets voor 19 juli!!!
Deze informatie over een ernstige storing is bekend in Europa, maar op dit moment niet in de VS!!
Dit zal een echte olie worden. Tsjernobyl is voor altijd onoplosbaar, de bodem van de zee zacht als een oliezeef en we zullen niet langer de abiotische oorsprong van olie binnen de met olie gevulde aarde bespreken!!

Enkele verklaringen en informatie over de gekke, kortzichtige manier van denken van BP die de catastrofe vermenigvuldigt:
http://blog.al.com/live/2010/07/report_ ... rives.html
Op dezelfde persconferentie zei Suttles dat de druk in de afgedekte put 6,778 pond per vierkante inch bedroeg en langzaam stijgt. Dat aantal lag onder de doelstellingen van tussen de 7,500 en 9,000 psi, waarvan de ingenieurs zeiden dat dit duidelijk zou aantonen dat de put niet ergens anders lekte. Suttles interpreteerde de stijgende druk als een teken dat er geen lek was.


Het overhevelen van de olie in plaats van deze onder de dop te dwingen zou de druk verlichten, maar er ook voor zorgen dat er meer olie in de Golf lekt.

“BP wil dat niet doen”, zei MacDonald. "Ze krijgen mogelijk een boete van duizend dollar per vat of zelfs meer. ... Dat zijn miljoenen en miljoenen dollars (voor een paar dagen lekkage) als je alles bij elkaar optelt."

Daniel Keeney, president van een in Dallas gevestigd PR-bedrijf, vertelde The Associated Press dat het imago van BP er baat bij heeft als hij suggereert dat de putdeksel gesloten bleef terwijl de voorstanders van de regering deze openden. In een dergelijk scenario zou de overheid een groot deel van de schuld voor meer gelekte olie op zich nemen.

"Ik begrijp waarom ze erop aandringen dat de dop erop blijft zitten totdat de hulpbron op zijn plaats zit", zei Keeney.


Ten slotte zal niemand er spijt van krijgen dat hij geen BP-aandelen heeft gekocht.
Deze daling van BP zal de economische crisis niet verbeteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 19/07/10, 13:41

Ik ben bedroefd over de domheid van de ‘denkende hoofden’ bij BP.

En nu komen we allemaal in de problemen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten