De energieproducerende fossiel CO2 bezit!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Gehinnik
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 08/09/06, 18:42
Plaats: Duitsland (Hannover)

De energieproducerende fossiel CO2 bezit!




par Gehinnik » 11/07/07, 22:45

De eerste feedback van de voorlopers
In Duitsland worden twee belangrijke "alternatieve" energiebronnen geëxploiteerd.
- Wind uit windkrachtcentrales
- De zon door fotovoltaïsche energiecentrales

Eerste observatie: De productie van "alternatieve" planten is instabiel. Een geïnstalleerde wind- of fotovoltaïsche KW produceert deze Kw slechts 20% van de tijd.
Het is noodzakelijk om uit de vervangende energie de 80% van de resterende tijd te produceren. Productievariaties zijn zeer snel.
Tweede observatie: Kernenergie maakt het niet mogelijk om deze variaties op te vangen. De resterende 80% van de productie wordt dus geleverd door thermisch :schok: (geval van Duitsland) en door hydrauliek (geval van Denemarken)

In Duitsland is 1 KW wind of fotovoltaïsch geïnstalleerd, het is 1 Kw thermisch voor dat nodig is om te behouden of te installeren.
Wind- of fotovoltaïsche productie dekt 20% van de tijd, de resterende 80% van de tijd is thermisch met allerlei soorten gasemissies.
Om 20% van de energie uit hernieuwbare bronnen te halen, huldigt Duitsland een nieuwe kolencentrale in (ja, ja, het is gek, maar het is de realiteit, dit is een nieuwe "schone" generatie :? ) Kerncentrales die niet compatibel zijn, bestaan ​​niet meer, we zullen ze verwijderen!

In Denemarken hebben ze veel water- en waterkrachtcentrales. Wind- en fotovoltaïsche energie besparen dus water. Voor hen... is het allemaal goed.

Voor Frankrijk is er water, maar niet zoals in Denemarken, net genoeg om de variaties in het verbruik te reguleren die kernenergie niet kan absorberen vanwege zijn trage reactie. En dat is niet altijd genoeg, dus behoudt Frankrijk thermische centrales (enkele).
De integratie van hernieuwbare energiebronnen in Frankrijk (wind en fotovoltaïsche energie) op het netwerk betekent, en ik ben bang, een herstart van thermische...:onheil:

In Duitsland kregen we door goed ontwikkelde communicatiemethoden de indruk dat windenergie schoon was. Het ontwaken is erg bitter. We kunnen niet meer zonder thermische centrales. De machtige lobby's hebben goed gemanoeuvreerd! Sommigen beginnen het te begrijpen, ik betaal mijn elektriciteit 0.16 €/kw!
Conclusie, het loont voor sommigen veel.

Elke KW-vernieuwing van fotovoltaïsche of windturbines die in het netwerk worden geïnjecteerd, legt 4 KW aan thermische energie op. :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
Ik ben 100% voor het hernieuwbare maar individuele!
We laden de batterijen van zijn VAE en misschien wel binnenkort van zijn auto weer op. We vullen de waterreserve onder druk, we voorzien de verlichting van het aquarium overdag met fotovoltaïsche panelen, we installeren zonnepanelen, een kleine windturbine om het water te verwarmen, het huis...
Het is aan iedereen om zijn verbruiksbronnen te analyseren en zijn strategie aan te passen om zijn energie-impact te verminderen. Deze oplossingen lijken mij veel positiever en effectiever dan afspreken om meer te betalen voor uw energie met hypothetische hernieuwbare proporties....
Het eerste en het beste dat we in eerste instantie individueel kunnen doen, is OPSLAAN.

We zien duidelijk dat het oplossen van onze energie-impact niet eenvoudig is. De integratie van hernieuwbare energiebronnen in een netwerk levert delicate problemen op...
Het Duitse netwerk dat nu veel windkracht omvat, is erg kwetsbaar en zelfs onstabiel geworden... Het slaagde erin half Europa te laten struikelen door een ongelukkige combinatie van omstandigheden in verband met het onderhoud van een lijn en een kleine windvlaag... Deze het genereren van een eenmalige overspanning die een trapsgewijze ineenstorting veroorzaakte...

De andere alternatieven: De productie van biobrandstof is een alternatief, maar het is al zo hard nodig voor het transport... dat het niet in de buurt komt van gebruik in een elektriciteitscentrale. Voor biogas is het een beetje hetzelfde, echter de productie op basis van biogas is continu.
0 x
1000 Km VAE zelfgebouwde (02 / 2007)
http://cyclurba.fr/velo/206/VAE-kit-rea ... -velo.html
Vélotaf in VAE Kit Nine continent 48V http://cyclurba.fr/forum/17745/essai-ki ... 9#msg17745
28Km / dag A123 2P15S BMS Balancer
Je zult niet doden jullie planeet!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/07/07, 23:16

Wat is de bron van het artikel?

(de retoriek is precies die van de waanzinnige tegenstanders van windenergie, "Wind of Wrath"-stijl...)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Gehinnik
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 08/09/06, 18:42
Plaats: Duitsland (Hannover)




par Gehinnik » 12/07/07, 00:06

Dit is een verkorte weergave van de huidige discussies en huidige bevindingen in Duitsland...Ik woon al heel lang in Duitsland...

Wind van woede op bepaalde punten hoeft inderdaad niet helemaal verkeerd te zijn...hij haalt hun analyses ook ergens vandaan!

Er is inderdaad een alternatief voor het belangrijkste probleem van herinjectie dat ik citeer, gekoppeld aan hernieuwbare energie...
Het is om de herinjectie te regelen op basis van de vraag ...
In principe wordt elke wind- of fotovoltaïsche energiecentrale aangestuurd.
Ze worden in realtime geregeld rond 50%-80% van hun momentane capaciteit en de injectie fluctueert ook in realtime met het verbruik.
Geen enkele plant werkt echter nog zo... Stel je voor, dit halveert de verwachte winst gemiddeld bijna.
Dit zou ongecontroleerde productiefluctuaties van 0 tot 100% voorkomen.
De verhouding hernieuwbare energie/verbruikte fossiele brandstoffen neemt aanzienlijk toe. Dit kan de strategie zijn die wordt gevolgd wanneer Duitsland overcapaciteit krijgt...
We zijn er nog niet...

Persoonlijk test ik op dit moment de overcapaciteit van enkele van mijn verbruiksbronnen...
Dernière édition par Gehinnik de 13 / 07 / 07, 23: 09, 2 keer bewerkt.
0 x
1000 Km VAE zelfgebouwde (02 / 2007)

http://cyclurba.fr/velo/206/VAE-kit-rea ... -velo.html

Vélotaf in VAE Kit Nine continent 48V http://cyclurba.fr/forum/17745/essai-ki ... 9#msg17745

28Km / dag A123 2P15S BMS Balancer

Je zult niet doden jullie planeet!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/07/07, 01:08

Ik ben het min of meer eens met deze argumenten...die enigszins in overeenstemming zijn met mijn korte post van vandaag: https://www.econologie.com/forums/post54785.html#54785
0 x
Gehinnik
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 08/09/06, 18:42
Plaats: Duitsland (Hannover)




par Gehinnik » 14/07/07, 00:11

Een artikel over Yahoo van vandaag.
http://fr.news.yahoo.com/afp/20070713/t ... ff8aa.html
Het zegt niet alles, maar wijst op enkele netwerkproblemen...
0 x
1000 Km VAE zelfgebouwde (02 / 2007)

http://cyclurba.fr/velo/206/VAE-kit-rea ... -velo.html

Vélotaf in VAE Kit Nine continent 48V http://cyclurba.fr/forum/17745/essai-ki ... 9#msg17745

28Km / dag A123 2P15S BMS Balancer

Je zult niet doden jullie planeet!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 14/07/07, 00:19

PARIJS (AFP) - De prestaties van het Franse windpark zijn "vrij laag en onzeker, tussen 14% en 21% voor de periode 2001 tot 2006", zegt een studie van de firma Xerfi die vrijdag is gepubliceerd.
(Advertentie)

De prestaties zullen echter "iets constanter worden naarmate het park groeit en zich over het hele grondgebied verspreidt", voegt het sectorstudiebureau eraan toe.

"De elektriciteitsproductie van windturbines heeft een veel hogere kostprijs dan die van kern- of thermische centrales", legt hij uit.

De sector is momenteel alleen winstgevend dankzij het systeem van terugkoop, opgezet door de overheid, van deze energie door de elektricien EDF tegen een prijs gegarandeerd voor 15 jaar, hoger dan de marktprijs, herinnert het kabinet eraan.

Desalniettemin staan ​​"operators twee strategieën ter beschikking om mogelijke teleurstellingen te voorkomen".

De eerste is de internationalisering van de activiteit, omdat de overname van parken in verschillende Europese landen het mogelijk maakt om de gevaren verbonden aan de wind te verminderen.

De tweede strategie bestaat erin "te diversifiëren naar andere vormen van elektriciteitsproductie, zoals fotovoltaïsche energie, hydraulica of conventionele technologieën", om de risico's te beperken die inherent zijn aan de werking van elektriciteitscentrales (stilstand voor onderhoud, afwezigheid van wind, technisch probleem, enz.).

Het bedrijf is van mening dat de ontwikkeling van het windpark "het evenwicht tussen vraag en aanbod van elektriciteit dat nodig is voor de goede werking van het netwerk verzwakt door intermitterende elektriciteitsproductie voor te stellen" en slechts "slechts gedeeltelijk reageert op de tekortkomingen van de elektriciteitsproductiecapaciteit".

Bovendien zal de uitbreiding van het Franse windpark tegen 2015 met een verzadigingsprobleem worden geconfronteerd, zoals nu al het geval is in Duitsland of in andere landen van Noord-Europa, aldus Xerfi.


Sorry maar ik begrijp er niets van... wat is de betekenis van het woord opbrengst in dit artikel?

Financieel of technologisch rendement? In het 2e geval, rendement ten opzichte van wat? 21% van het winbare vermogen van de wind? 21% ten opzichte van het geïnstalleerde nominale vermogen (het is geen primeur dat een windturbine maar 1/5 van de tijd produceert...)...

Kortom, ik roei een beetje...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/07/07, 00:21

Snickers schreef:Een artikel over Yahoo van vandaag.
http://fr.news.yahoo.com/afp/20070713/t ... ff8aa.html
Het zegt niet alles, maar wijst op enkele netwerkproblemen...
Dit artikel zegt ook iets interessants: een netwerk met windturbines verspreid over heel verschillende plaatsen zou een veel stabielere productie hebben... (want er is altijd wel ergens wind!)
Er blijft het probleem van online verliezen...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 14/07/07, 01:09

Toutafé Bucheron, 's werelds potentiële windenergie is constant en is met name te danken aan de dag/nacht-cyclus.

Het wordt geschat tussen 2,5 en 5*10^15 kwh/jaar (volgens technische technieken).

Het is veel ... maar heel weinig is "herstelbaar" (al omdat het meeste zich op volle zee bevindt)
0 x
Gehinnik
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 08/09/06, 18:42
Plaats: Duitsland (Hannover)




par Gehinnik » 14/07/07, 01:19

Ik denk dat hij 30-40% van de tijd verwachtte op nominaal productieniveau, zoals sommige studies soms beloven...
Maar het gemiddelde is meer dan 20%...

Voor het begrip distributie
De windturbine die 100 Kw produceert in Zuid-Duitsland. Als ze haar energie op 800 km naar het noorden moet sturen, is er niet veel meer over als ze aankomt...
Netwerken zijn hier niet voor ontworpen. Ze zijn gedimensioneerd voor een relatief gedistribueerde en evenwichtige productie.

Dus hopen op een dergelijke verdeling is volkomen utopisch. Het werkt al niet op de schaal van een land...zo internationaal! :schok:

Online verliezen vegen elke hoop om dit te doen weg!
Met nieuwe specifieke lijnen...misschien... in Ultra High Voltage :? : Cheesy:

De productie moet zo dicht mogelijk bij de plaats van consumptie plaatsvinden.
0 x
1000 Km VAE zelfgebouwde (02 / 2007)

http://cyclurba.fr/velo/206/VAE-kit-rea ... -velo.html

Vélotaf in VAE Kit Nine continent 48V http://cyclurba.fr/forum/17745/essai-ki ... 9#msg17745

28Km / dag A123 2P15S BMS Balancer

Je zult niet doden jullie planeet!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/07/07, 01:45

De vraag is daarom: wat is voor een bepaalde elektriciteitsproductie de minimale grootte van het windnetwerk om pseudo-stabiliteit in de tijd te hebben (laten we zeggen in een land als Frankrijk)?
En als uitvloeisel hiervan: is deze maat compatibel met lijnverliezen?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten