Is Jean-Marc Jancovici een c ...?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Janic » 15/09/22, 08:04

ahmed
Wat de kwestie van de bevolking betreft, heeft hij gelijk als hij aantoont dat het aantal niet de beslissende factor is voor de vernietiging, maar hij evacueert een beetje snel dat van het in stand houden van een menigte die zijn expansie te danken heeft aan het bestaande economische systeem.
slechts gedeeltelijk. De meest bevolkte landen blijven de armste landen (in termen van levensstandaard) en ze schrikken de andere rijke landen (wij in zekere zin) die onze prestaties willen behouden, gemaakt door de uitbuiting van deze zogenaamde ontwikkelingslanden (sic)
Toegegeven, er worden geleidelijk zelfreguleringsfactoren ingevoerd, maar het valt nog te bezien of ze zo snel zullen zijn als nodig is om minder zachte oplossingen te vermijden (een delicaat understatement).
heel rechtvaardig! Maar wat snel wordt genoemd, vindt plaats over meerdere generaties achter elkaar, 2,3 generaties of tussen 50 en 75 jaar. Deze snelheid is veel te langzaam wanneer het vuur vordert met de snelheid van een galopperend paard!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par humus » 15/09/22, 11:17

Remundo schreef:laten we zeggen dat als we de voorschriften van de heer Barrau willen toepassen, we een drastische daling van de bevolking nodig hebben

Hij zegt al nee... : Lol: en hij zegt zelfs dat we zeker veel meer op de planeet zouden kunnen zijn, anders zouden leven, uit de roofzuchtige en destructieve modus kunnen komen.
Bovenal zegt hij dat niet iedereen ernaar streeft om te leven zoals wij, maar ernaar streeft om fatsoenlijker te leven dan hun huidige omstandigheden, wat totaal anders is.

Het geeft zeker niet veel oplossingen, zo niet nuchterheid, die bij bepaalde shifters moeilijk als een oplossing door te gaan. : Lol:
Een snelle en effectieve oplossing voor duurzaam toeristisch vervoer is bijvoorbeeld om niet ver te gaan, of te stoppen met rijden.

Ik waardeerde zijn passage over het duurzame. Dit is voor mij vanzelfsprekend maar natuurlijk niet voor alle shifters: duurzaam is niet genoeg, het moet eerst wenselijk zijn.
Dank aan hem voor deze verduidelijking, die een aantal van mijn tegenslagen kan verklaren tegenover tegenstanders die niet noodzakelijk hetzelfde wenselijke in gedachten hebben, die zich niet noodzakelijkerwijs hebben verdiept in de kwestie van duurzaamheid om met een compatibele wenselijke te komen.
Een bewoonbare planeet voor iedereen behouden is een van mijn wensen, maar sommigen, met hun grenzeloze technofiele aspiraties van het Boomer-type, geven geen moer om een ​​bewoonbare planeet voor iedereen.
Ze zullen het zeker ontkennen, maar zullen niet inzien dat hun technofiele aspiraties in tegenspraak zijn met duurzaamheid.
Kortom, met goede bedoelingen zijn ze onsamenhangend.

Zoals A Barrau zei, synthetiseer ik: zelfs uitgaande van een RCA van 1°C en zelfs met fusie (nul CO2), zouden we doorgaan met de zesde massa-extinctie van meer schop.
Het is het wenselijke dat het verschil maakt en daarom komen we terug bij het geweten van het individu.
en bij uitbreiding, aan verlichte individuen om een ​​betekenisvol massacollectief te vormen.
Het systeem verplaatsen (per definitie collectief) gebeurt niet door individuele acties, het vereist een collectieve machtsbalans.

Janco onlangs op RTL (in wezen, over wat mij werd verteld):
"Door ons voor te bereiden op nuchterheid, hebben we nuchterheid
Door ons niet voor te bereiden op nuchterheid, hebben we armoede."
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par phil59 » 15/09/22, 12:51

Ik ga iets lokaliseren, wat er in feite indirect deel van uitmaakt....

40-50 jaar geleden waren mensen op zoek naar een heel puur geluid voor hun stereo. En enorme bedragen uitgegeven...

Nu zijn we tevreden met een gecomprimeerd geluid, van een iets lagere geluidskwaliteit.

Mensen zijn over het algemeen net zo gelukkig als voorheen, met minder kwaliteit. Het is eerlijk, het systeem in het algemeen, maar verre van aan de top te staan.

Op een paar puristen na, maar marginale.

Het ging bijna onopgemerkt.

Sterker nog, kan het zijn dat we niet correct het door de meerderheid gewenste minimum brengen?
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Ahmed » 15/09/22, 12:57

Janic, over het eerste punt schreef ik dat de bevolkingsgroei voortkwam uit het kapitalisme, maar ik heb nooit gezegd dat het gepaard ging met een betere levensstandaard; het was zelfs vaak het tegenovergestelde om de reden die jij aangeeft.
Wat het tweede betreft, ben ik het met u eens over het feit dat de natuurlijke evoluties van de demografie intrinsiek langzaam zijn en daarom niet noodzakelijk in fase zijn met de andere factoren.

humus, Ik zag ook deze passage waar hij een mogelijk grotere menselijkheid oproept en ik geef toe dat als ik het startargument begrijp dat hem tot deze conclusie leidt, ik tot nu toe veel moeite heb om het te volgen (maar c is een detail omdat het is niet de trend)...

Hij raakte een punt aan dat hij tijdens een interventie bij de Medef iets meer ontwikkelde: volgens hem zou het kapitalisme een eenvoudig gevolg zijn, een epifenomeen en geen belangrijke oorzaak van wat hij aan de kaak stelt. Zijn argumenten zouden zijn dat bijvoorbeeld het Maya-rijk en de USSR zouden zijn ingestort en dat het kapitalisme er niets mee te maken zou hebben. In het eerste geval natuurlijk, maar alle beschavingen zijn fragiel omdat ze gebaseerd zijn op een ongelijke structuur die te veel middelen kan kosten of op zijn minst niet in staat is om te hervormen in het geval van externe verandering, zoals was het geval is met pre-Columbiaanse beschavingen die worden geconfronteerd met lange perioden van droogte. "Beschaving" is echter slechts een van de manieren om in de wereld te zijn en zeker niet de meest voorkomende, die hij lijkt te vergeten wanneer hij het graag op een meer algemene manier oproept. Het geval van de voormalige USSR is duidelijk een verkeerde interpretatie van haar kant, aangezien het gewoon een kwestie van staatskapitalisme was, ver verwijderd van de officiële beweringen van deze staat; Dus laten we alsjeblieft niet wegzinken in nominalisme...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13720
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par izentrop » 05/11/22, 08:59

Simpelweg geweldig...
JMJ riep opnieuw bijeen voor een hoorzitting van de nationale vergadering over het onderwerp "reden voor het verlies van autonomie en energiesoevereiniteit van Frankrijk" en het begint sterk...
Hij begint met te vertellen dat de titel vals is en na 8 minuten praten beginnen de vragen...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Christophe » 05/11/22, 11:26

Wat is er mis met auditie doen en vloeken?

Gehoord op de Zemmour energieconferentie:



Volgens een kijker zou Jancovici beweren dat de CO2-terugverdientijd van PV-zonnepanelen 30 jaar zou zijn... : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

Als het echt waar is dat hij dat zei, sorry, de vraag over dit onderwerp blijft legitiem ... omdat een goed belicht paneel gemiddeld in de wereld winstgevend is op belichaamde energie (dus CO2 omdat het erg gerelateerd is) in 2 tot 3 jaar...volgens de cijfers die ik in gedachten heb...

Daarna hangt het natuurlijk af van de verkoling van het netwerk en als Jancovici de berekening deed met 10 gr CO2 per kWh (wat niet bestaat behalve in pro-nucleaire studies)...dan komen we ruim over 30 jaar... .
2 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13720
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par izentrop » 05/11/22, 11:53

Het biedt zeer algemene cijfers met altijd de zorg om de wetenschappelijke realiteit zo dicht mogelijk te benaderen.

In plaats van de bullshit van de "nazi's" te herhalen, kun je beter luisteren naar wat hij de afgevaardigden vertelt...
2 1/2 uur, ik ben bij de vragen in de kamer, ik eindig met een helder hoofd...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Christophe » 05/11/22, 13:36

nazi's???? :onheil: :onheil: :onheil:

Wie heb je het over ? Van Zemmour? Je zit daar echt niet goed bij je hoofd! Een waarschuwing, een!!!

Dus je noemt Zemmour de Berber-jood een nazi zonder enige basis, maar je verdedigt de nazi-Zelenski terwijl er in dit geval nog enig bewijs van fundament is!! :onheil: :onheil: :onheil:

Laster is strafbaar...

Ptin de vaccinpieken hebben echt je cognitieve... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Remundo » 05/11/22, 14:15

nee, hij bedoelde: luister niet naar de lamme Izy. : Lol:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Christophe » 05/11/22, 15:49

O ja inderdaad! In dat geval zeg ik meer!!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 258-gasten