Het vat bij 250 $: een kans voor de planeet?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 09/08/06, 18:44

1) Ik denk, om terecht voor een idioot door te gaan (wat ik niet ben), dat een RMIiste (ik was) niet echt meerdere keren per maand "moet" tanken... Hij zou zelfs helemaal geen auto nodig hebben... heb ik het mis?

Ah als hij een baan moet gaan zoeken... met de auto...: Cheesy:... het systeem is goed gedaan en daarom kosten de Rmistes heel weinig voor regeringen ... (in tegenstelling tot wat veel mensen denken ...)

2) Ik constateer en onderteken: in het geval van een crisis (zelfs in een overgangsfase) zijn het de bevolkingen van het platteland die er het beste uit komen, kijk naar de periodes van conflict om jezelf daarvan te overtuigen... Zij zijn niet degenen die doodgingen... integendeel, ze worden rijk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/08/06, 00:07

Ik zal een domper zetten door te zeggen dat we in een geglobaliseerde landbouwhandel zitten; en als de transportkosten stijgen, zullen we minder importeren maar ook onze eigen producten exporteren.
Om terug te keren naar de situatie van schaarste zoals in 40/45 en bijvoorbeeld de F&V-prijzen omhoog te schieten met Frans-Franse zelfproductie/consumptie; het zou echt mis moeten gaan!....maar als dat de prijs is die betaald moet worden om rustig op de fiets te trainen op onze wegen (ik geef aan dat ik een hardloper ben) : Lol:

ps: thuis van mei tot september worden we binnengevallen door grote auto's met buitenlandse kentekenplaten die onze wegen verstoppen!
Beeld
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

Olie voor $ 250




par AVEVA » 01/09/06, 10:45

Uittreksel van de AVEVA-website

Dus tot op de dag van vandaag

WIJ HEBBEN GEEN OLIEVERVANGENDE ENERGIE
(Waterstof is geen energiebron maar een energievector waarvan de productie koolwaterstoffen, gas of elektriciteit uit alle bronnen vereist...) raadpleeg: http://www.annso.freesurf.fr

In het komende decennium zullen de financiële markten de wereld ervan bewust maken dat ze niet langer koste wat het kost "zwart goud" kan verbranden!
Vanaf 2015 zal de teen (ton olie-equivalent) 3500€ moeten bereiken of het vat (159l) 500$ ($50 in 2005, +30%/jaar) hetzelfde voor 1400m3 LNG of 1 tec (ton steenkoolequivalent)
dit is de conditio sine qua non om de planeet te beschermen tegen de opwarming van de aarde.

Onze manier van leven zal op zijn kop worden gezet. Het is belangrijk om deze periode van amper 10 jaar te gebruiken om een ​​actieplan te plannen en te initiëren op het vlak van stedenbouw, stedenbouw, grondgebied, wegeninfrastructuur en transport.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 03/09/06, 08:32

De verandering zal vooral komen van autofabrikanten (en alle andere gemotoriseerde voertuigen) 8)
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: $ 250 olie




par Targol » 04/09/06, 17:38

AVEVA schreef:Het is belangrijk om deze periode van amper 10 jaar te gebruiken om een ​​actieplan te plannen en te initiëren op het vlak van stedenbouw, stedenbouw, grondgebied, wegeninfrastructuur en transport.


Ik denk alle deelnemers hieraan forum op dit punt eens.
Aan de andere kant ben ik er bijna van overtuigd dat als een presidentskandidaat zich in zijn programma het volgende voorstel zou presenteren:
Een brutale kandidaat schreef:Geleidelijke verhoging van de belastingen op aardolieproducten om alternatieve energiebronnen te financieren en de Franse economie geleidelijk aan te laten wennen aan afnemende energie


Welnu, deze kandidaat daar zou tijdens de stemming zwaar onder de indruk zijn.
Als iedereen het eens is over de schadelijke effecten van een wereld die verslaafd is aan olie, zullen we al minder snel denken dat de achteruitgang nabij is en dat spenen wreed zal zijn.
Wat betreft het aantal mensen dat met zo'n maatregel zou instemmen, dat is naar mijn mening op de vingers van één pinguïnhand te tellen. : Cry:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 04/09/06, 18:32

Christophe schreef:1) Ik denk, om terecht voor een idioot door te gaan (wat ik niet ben), dat een RMIiste (ik was) niet echt meerdere keren per maand "moet" tanken... Hij zou zelfs helemaal geen auto nodig hebben... heb ik het mis?

Ah als hij een baan moet gaan zoeken... met de auto...: Cheesy:... het systeem is goed gedaan en daarom kosten de Rmistes heel weinig voor regeringen ... (in tegenstelling tot wat veel mensen denken ...)

2) Ik constateer en onderteken: in het geval van een crisis (zelfs in een overgangsfase) zijn het de bevolkingen van het platteland die er het beste uit komen, kijk naar de periodes van conflict om jezelf daarvan te overtuigen... Zij zijn niet degenen die doodgingen... integendeel, ze worden rijk...


Dus
1) het probleem van pensionering bestaat niet, in feite omdat we ze kunnen laten doorgaan als RMIstes als ik uw redenering volg en bovendien is het positief omdat het jongeren toegang geeft tot werk....

2) wat me altijd verbaast is de grootte van onze velden...... als we dit met de hand moeten doen, is dat veelbelovend..... maar ach, de oude hebben het overleefd, dus waarom wij niet.

Dat doet me alle landbouwmachines omarmen evenals de kranen, mobiele kranen die gebruikt worden om het onderhoud te doen aan superzware installaties... zoals windturbines...
0 x
bioman14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 26/11/05, 01:24

Re: $ 250 olie




par bioman14 » 04/09/06, 23:33

Targol schreef:Ik denk alle deelnemers hieraan forum op dit punt eens.
Aan de andere kant ben ik er bijna van overtuigd dat als een presidentskandidaat zich in zijn programma het volgende voorstel zou presenteren:
Een brutale kandidaat schreef:Geleidelijke verhoging van de belastingen op aardolieproducten om alternatieve energiebronnen te financieren en de Franse economie geleidelijk aan te laten wennen aan afnemende energie


Welnu, deze kandidaat daar zou tijdens de stemming zwaar onder de indruk zijn.
Als iedereen het eens is over de schadelijke effecten van een wereld die verslaafd is aan olie, zullen we al minder snel denken dat de achteruitgang nabij is en dat spenen wreed zal zijn.
Wat betreft het aantal mensen dat met zo'n maatregel zou instemmen, dat is naar mijn mening op de vingers van één pinguïnhand te tellen. : Cry:


jancovici voorzitter! jancovici voorzitter!

voor het aantal mensen dat het daarmee eens is: eerst ben ik, het is meer dan de hand van de pinguïn, maar ik heb het al gezegd.
maar ook veel mensen hierover forum , Neen ? vertel me niet anders of ik ben ernstig depressief.
0 x
als ik zeg een domheid, vertel me, maar vriendelijk en beleefd.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: $ 250 olie




par Targol » 05/09/06, 09:16

bioman14 schreef:voor het aantal mensen dat het daarmee eens is: eerst ben ik, het is meer dan de hand van de pinguïn, maar ik heb het al gezegd.
maar ook veel mensen hierover forum , Neen ? vertel me niet anders of ik ben ernstig depressief.


Maar je bent natuurlijk niet de enige. Ook ik teken voor de kandidaat die de politieke moed zou hebben voor een dergelijk voorstel.

Toen ik het had over de vingers van de hand van een pinguïn, was dat in procenten (in verhouding tot het aantal kiezers).

Zelfs als alle bijdragers van Econologie op dezelfde kandidaat hebben gestemd, gerapporteerd aan de 40 miljoen (met een pollepel) kiezers, is dat slechts een druppel op een gloeiende plaat.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

De officiële energieoplossingen -




par AVEVA » 07/09/06, 12:54

Natuurlijk heb je gelijk, slechts enkelen van ons hebben de verschijnselen van uitputting en klimaatverandering geïntegreerd.
Maar vandaag heeft iedereen ervan gehoord, en degenen die zeggen "we zullen wel iets anders vinden" beginnen te twijfelen...
Het bericht dringt door en vindt zijn weg, 31 gedeputeerden hebben een rapport opgemaakt (3021), u moet het verder lezen
http://www.assemblee-nationale.fr/12/ra ... 021-tI.asp
het is een grote stap in de goede richting dat politici zich bewust zijn geworden van het probleem dat ons bezighoudt, omdat zij de enigen zijn met de middelen en de macht om dingen te veranderen.
Ik zou graag uw mening willen hebben over dit rapport dat ik al in een andere index heb genoemd, maar zonder follow-up! Ik vind dit verslag echter revolutionair.
0 x
ddev
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/07/06, 07:35




par ddev » 10/09/06, 02:46

Bonsoir,

Dit is dus mijn eerste bericht en ik lees je gesprekken en ik vind het super interessant, ik deel veel van je ideeën.

Ik ben blij dat ik dit heb gevonden forum.

Ah, weet je, met alle computerhulpmiddelen die ons ter beschikking staan, kunnen we een kandidaat opstellen (kom op :) je hebt een mooie vegetarische glimlach) en dankzij een wiki (een programma ... go chick :))
We delen de standpunten van de ministers :p


David

ps: Laat het me weten als er een antwoord is geplaatst
0 x
David DD Devidal

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 259-gasten