Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar is de bug?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Obamot » 20/09/22, 08:29

... ik heb hem niet ontmoet :P



BOOM!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Remundo » 25/09/23, 10:32

nieuwste macronistische onzin over brandstofprijzen

0 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Janic » 25/09/23, 19:37

nieuwste macronistische onzin over brandstofprijzen
Deze Romeinen zijn allemaal gek! :(
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par phil59 » 25/09/23, 20:52

Waar ik werk, is € 1 aan brandstof het minimum. (veel meer eigenlijk)

Laten we zeggen dat we, ter vereenvoudiging, € 2 per liter tellen, dat is 500 liter, bij 000 cent verlies zou dat € 40 verlies zijn.

Bij een hyperomzet van zo'n € 100 per jaar, in één maand, verklein je de totale marge enorm, en in 000 maanden sta je op de balans negatief, of niet ver.

Hoeveel werknemers zou u bij een verlies van € 200 per maand per jaar kunnen aannemen?

Om het in perspectief te plaatsen: ongeveer 5 jaar geleden betaalden we aan elektriciteit 7 cent (iets minder) per kWh.
Vandaag lijkt het 30 cent.
Vijf jaar geleden bedroeg het sap per maand ongeveer € 5.

De berekening is eenvoudig: vandaag is het meer dan € 100.

Dus ja, er is het een en ander toegenomen... je moet de € 75,- per maand aan elektriciteit goedmaken...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Remundo » 25/09/23, 22:04

werk jij in een supermarkt?

Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd wat de elektriciteitsrekeningen zijn met koelkasten en airconditioning die in de winter opwarmen...

Nog een vraag die ik mezelf stel: als er 24 uur geen elektriciteit is, heb je dan een plan B zoals een generator?
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par phil59 » 26/09/23, 20:42

In 2008 zijn we van locatie veranderd, 1-2 km verderop.

Het is een hypermarkt van 7000 m2.

We hebben een mega GE, een V12, van extreem groot formaat, die in staat is om de hyper 24/24 en 7/7 aan te houden, op voorwaarde dat je brandstof toevoegt, en als ik me goed herinner, is dat enkele duizenden liters per dag. .

Gelukkig wordt het niet elke dag gebruikt en worden er meer maandelijkse onderhoudstests uitgevoerd dan het werkelijke aantal gebruiksuren.

Daarnaast had ik 2 omvormers van 15 kVA geïnstalleerd, voor IT en derivaten... en batterijen, die ongeveer 1 uur mee zouden gaan zonder back-up-sap.

Veel hypermarkten hebben geen GE, of, als ze die wel hebben, niet krachtig genoeg om alles te back-uppen; sommige kunnen het maar een paar minuten volhouden voor de kassa's op hun omvormer.

We hebben “rondgetast” om een ​​optimale setting te vinden.

We kwamen er uiteindelijk op neer dat de productie door de GE, één minuut na de onderbreking, en deze stopt ook maar één minuut nadat het sap terugkeert, in feite stabiel is, anders een te grote staande start.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Remundo » 26/09/23, 22:00

mazette een V12 als generator... heb je enig idee van het vermogen? misschien 800 kVA?
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par phil59 » 27/09/23, 20:52

Ik zou hebben gezegd niet ver van het dubbele, de aanwezige transformator moet rond de 1600 zijn, in 2008 heb ik de prijs van de transformator niet meer in gedachten, maar het lijkt mij dat deze niet ver van € 200 was, en de groep , geen idee...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par Remundo » 27/09/23, 21:01

maar het bevestigt nog steeds mijn idee: heel weinig supermarkten zijn in staat hun koelcellen te voorzien in geval van een netwerkstoring...

we hebben het over de orde van 1MW : Roll:
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar zit de bug?




par phil59 » 27/09/23, 22:46

Ja, en als je moet "breken" wat "koud" is, kost dat veel geld.

Maar over het algemeen hebben we contracten voor maximaal 4 uur voor het terugwinnen van sap, en wat in de koeling of bevroren staat, gaat mee.

Het probleem ligt meer bij de open "gondels".

Maar de grootste verliezen komen meestal niet voort uit het opraken van het sap.

Plus motorstoringen, gaslekken, enz.

Alles wordt bewaakt met tp-sensoren, en je hebt een koud alarm, en 's nachts wordt er iemand gebeld.

Voor de prijs van brandstof zullen veel hypermarkten kostprijzen vaststellen.

Maar als we weten dat de marge dichter bij de 2% ligt dan bij de 3, hoeven we geen grote wonderen te verwachten.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 231 gasten