Elektrische verwarming isolerende onrendabele

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08

Elektrische verwarming isolerende onrendabele




par jessle » 11/07/13, 00:02

goedenavond

Direct beïnvloed door elke verhoging van de elektriciteitsprijs omdat ik verwarm met de fee EDF.
Twee jaar geleden leerde ik over energie en leefomgeving in mijn stad om het huis te isoleren.

1 Om thermische bruggen en andere constructiefouten te breken vanuit een thermisch oogpunt.

2 Om elektriciteit te besparen.

En mij werd duidelijk verteld dat het project niet winstgevend is.

Denk je dat de experts gelijk hebben?
Is het niet rendabel om te veel te isoleren?
Ik draai (verwarming, VMC en warm water) rond 80kwh / m2 / jaar

dank u voor uw antwoorden
Jess
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 11/07/13, 06:25

Isoleren is nooit winstgevend! Maar om goed te isoleren is er altijd !!

Jagen op thermische bruggen is geen overisolatie maar thermische optimalisatie!

Je bent een klusjesman, dus doe het werk zelf, want als we de prijzen van bepaalde bedrijven zien, is er iets om vragen te stellen! Een paar dagen geleden sprak een lid over een offerte voor binnenisolatie van 470 euro / m2 !!!

Anders is 80 kWh all-inclusive in de Elzas al niet zo slecht !! Door op bruggen te jagen en de zolder een beetje te verbeteren tot 6 tot 7 van R, kun je hopen op 60 kWh te dalen, lager lijkt het moeilijk ...
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 11/07/13, 08:53

Je hebt gelijk het is Christophe optimalisatie.

Het maakte me voorstellen om gas passeren, maar het zal in
20 000euros werken, dus ik dacht waarom niet isoleren.



Jess
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 11/07/13, 09:07

20 euro? Voor een ketel op 000 en een dozijn radiatoren op 2000 euro en een korte week om het hydraulische netwerk te trekken? Een beetje duur betaald toch?

Heb je de winstgevendheid van deze oplossing in vergelijking met isolatie berekend?
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 11/07/13, 09:22

Niet
Maar door te praten met de buren dat ze met me praten over alles wat ze hebben tussen 1000 en 1200 euro verwarmen van gas, terwijl ik draai 1300 elektriciteit euro per jaar, met enige verwarming
licht koken etc .......
Dus voor mij om te investeren in het gas is niet rendabel.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 11/07/13, 10:15

Ik ben in de Provence en ik heb zojuist een omkeerbare airconditioning geïnstalleerd. Ik ben heel blij als het 7 ° buiten is, verbruikt mijn machine ongeveer 400 W voor een oppervlakte van 45 m2 in ongeveer. Goed, het is van topklasse, maar slecht geïsoleerd huis (10 cm polystirene.)
We praten erover als je niet op het platteland bent en op de begane grond is het hout niet slecht.

https://www.econologie.com/forums/avis-clima ... 12394.html
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 11/07/13, 13:13

Ik vergat dat de agent 4.76 tot 7 ° en 3.8 tot -7 ° is, dus je verbruikt ongeveer 3-4 keer minder! "Winstgevender" dan overisolatie, maar het blijft nucleair.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/07/13, 22:24

Het is nog steeds nucleair EN de accentuering van consumptiepieken.

Begrijp dat het netwerk en de productiefaciliteiten zijn gekalibreerd om het hoogste verbruik aan te kunnen, vooral wanneer een koude golf zo kort is als deze begint.

En de waardevermindering van deze faciliteiten, nutteloos de rest van de emps, we betalen allemaal, na verloop van tijd.

Een van de maatregelen in de pijplijn is om voor dit "piekverbruik" veel meer in rekening te brengen, naar mijn mening terecht want deze marginale productie kost de huid van de billen!

Dus in feite beperken de PAC's het piekverbruik een beetje. Maar verwarming met elektriciteit is de belangrijkste reden waarom Frankrijk elektriciteit importeert zodra het koud is, vooral uit Duitsland. Tegen hoge prijs. Terwijl we exporteren in de zomer, wanneer elektriciteit niets waard is. Het saldo, in kWh, is positief. In euro's heb ik het niet!

Ik hoop dus dat de prijs van piekelektriciteit volledig wordt overgedragen aan degenen die het opwekken, degenen die opwarmen tot elektriciteit (inderdaad Joule of PÄC, wat dan ook). Er is geen reden voor anderen om ervoor te betalen.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 12/07/13, 07:42

Ik had het over warmtepomp omdat deze veel minder verbruikt dan een convector en een gasboiler, dit zou een goede oplossing kunnen zijn als we onze duurzame elektriciteit produceren, dat doe ik (zonne-hydraulisch) met mijn 4300kwh jaarlijkse zonne-energie Ik heb voldoende algehele balans om mijn warmtepomp te laten draaien.

We zijn het ermee eens dat een passiefhuis de beste oplossing is, maar het moet vanaf het begin worden gepland. We kennen niet alle parameters van Jessie's huis.
Wat betreft verbruikspieken, moeten stappen worden gebouwd in plaats van gascentrales.
0 x
AlterEco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 13/08/12, 01:50




par AlterEco » 12/07/13, 11:23

de e-zon?

raymon schreef:Ik wel zonne-hydraulisch) je moet bedriegen

yaka krijgt deze snel gepatenteerd : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten