Kernenergie: al uw vragen!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/11/06, 18:37

Christophe schreef:
Cuicui schreef:Dit zijn geen nadelen, maar problemen die moeten worden opgelost.

Om een ​​pb op te lossen is het toch nodig om de kans te hebben dat het oplosmiddel is want voor het 1e streepje van Lumberjack ... zou het al nodig zijn dat de theorie ... "volgt" ...
Maar JP Petit heeft waarschijnlijk de oplossing (gedicteerd door zijn vrienden de Umit€ $ ) : Cheesy:
Anders denk ik dat er momenteel een heel reëel probleem is, namelijk: https://www.econologie.com/forums/la-consomm ... t2700.html

De 3 miljard graden (niet-beperkend cijfer) verkregen door Sandia's machine zorgen voor een zeker optimisme als voor de theorie.
Wat de opwarming van de atmosfeer betreft, telt menselijke activiteit waarschijnlijk weinig in vergelijking met bosbranden, vulkanisme en vooral de kolossale energie die door de zon wordt uitgezonden. Wat verontrustend is, is dat deze energie niet langer voldoende wordt afgevoerd vanwege het broeikaseffect.
Het huidige probleem lijkt mij het volgende: totdat we voldoende vooruitgang hebben geboekt op het gebied van energiebesparing en hernieuwbare energiebronnen (en daar werken we allemaal aan), hebben we de keuze tussen energieën fossielen en uraniumcentrales (met alle maffia's die daarbij horen), en lithiumcentrales. Wat is volgens jou het minste kwaad?
Wat JPP betreft, waarom zou je hem altijd de pannen van de Ummites laten slepen? Ik denk dat hij een uitstekende natuurkundige is.
Is het niet beter geïnteresseerd te zijn in alles in het leven, ook al leidt dat soms tot fouten? "Wie niets doet, maakt nooit fouten, maar zijn hele leven is één" (Guy de Larigaudie).
http://www.z-machine.net/
0 x
Chuwee
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 05/05/06, 23:49




par Chuwee » 30/11/06, 18:56

Kortom, Z-machines worden alleen gebruikt om de mogelijke magnetische configuraties te bestuderen voor de opsluiting die nodig is voor fusie.

Voor huidige en toekomstige energieproblemen zijn er geen 36 oplossingen, we moeten de oorzaak van onze problemen verwijderen, namelijk wij.
Ik denk dat we veel minder problemen zullen hebben met de helft van de wereldbevolking minder. Het is vanuit een puur menselijk oogpunt niet top ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/11/06, 19:15

Chuwee schreef:Kortom, Z-machines worden alleen gebruikt om de mogelijke magnetische configuraties te bestuderen voor de opsluiting die nodig is voor fusie.
Voor huidige en toekomstige energieproblemen zijn er geen 36 oplossingen, we moeten de oorzaak van onze problemen verwijderen, namelijk wij.
Ik denk dat we veel minder problemen zullen hebben met de helft van de wereldbevolking minder. Het is vanuit een puur menselijk oogpunt niet top ... : Cheesy:

Ik dacht dat z-machines voornamelijk als röntgenbron werden gebruikt om de verharding van kernkoppen te controleren.
Is opsluiting vanaf het moment dat de temperatuur voldoende is voor een fusie noodzakelijk? De z-machine is geen tokamak! De z-machinetechniek maakt, door zeer korte pulsen, de samensmelting van een kleine hoeveelheid lithiumhydride mogelijk. Deze temperatuurveranderingen en verschillende stralingen zullen moeten worden omgezet in bruikbare elektrische stroom.
http://www.z-machine.net/
Menselijke overbevolking is een reëel probleem, de Chinezen hebben het gedeeltelijk opgelost, we zullen er ook komen met de toename van de levensstandaard. De bevolking van ontwikkelde landen is vrij stabiel.
0 x
Chuwee
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 05/05/06, 23:49




par Chuwee » 30/11/06, 20:44

Ik maakte een kleine snelle snelkoppeling :D
Laten we zeggen dat in het geval dat ons interesseert, namelijk om elektriciteit te produceren met iets anders dan een splijting, de z-machine het mogelijk maakt om de configuraties van thermische opsluiting te bestuderen die nodig zijn voor fusie. Een Z-machine zodanig dat hij geen elektriciteit kan produceren, hij zou continue ontladingen en een koelmiddel nodig hebben om een ​​turboalternateur-groep te maken, niet gemakkelijk haalbaar op dit type installatie.
Opsluiting is essentieel om de integriteit van de structuur te behouden bij hoge temperaturen.

De H Li-fusie lijkt me niet interessant omdat deze minder energiek is in vergelijking met een fusie van lichtere kernen en een kleinere dwarsdoorsnede. Tenzij Li wordt gebruikt om lichtere kernen te maken, maar daar, afgezien van een activering of een splijting die veel energie opeet, zie ik het niet.
(met een H LI-fusie zie ik niet hoe we Hem kunnen maken ... als iemand een idee heeft)

Het gemeenschappelijke punt tussen een tokamak en een Z is precies deze magnetische opsluiting en de impulswerking. de uitgestraalde röntgenstralen zijn zeker te wijten aan het remmen van e- aan het stoppen van het plasma dat er niet in de tokamak is.

Voordeel van de Z-machine, je kunt vaste stoffen smelten (in het geval dat het Li blijft) aan de andere kant, het moet saai zijn om de brandstoftoevoer te beheren of om de reactie op een nauwkeurig oppervlak van een meer brandstof te lokaliseren groot.
Ik denk dat er minder problemen met het gas zouden moeten zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/11/06, 22:44

Goedenavond, Chuwee,
Heb je nog nooit een kleine wandeling gemaakt
http://www.jp-petit.com/science/Z-machi ... chine2.htm
http://www.jp-petit.com/science/Z-machi ... #reactions
http://www.jp-petit.com/science/Z-machi ... ements.htm
en volgend?
Op de vragen die je jezelf stelt, zijn er voorstellen voor antwoorden ...
0 x
Chuwee
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 05/05/06, 23:49




par Chuwee » 30/11/06, 23:13

Persoonlijk heb ik slechts een beperkt vertrouwen met betrekking tot de jp-petit-site.
Maar door lithium of boor te nemen en een fusie te maken, krijgen we een zwaardere kern terug, dus zeker geen helium ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 01/12/06, 00:29

Chuwee schreef:Persoonlijk heb ik slechts een beperkt vertrouwen met betrekking tot de jp-petit-site.
Maar door lithium of boor te nemen en een fusie te maken, krijgen we een zwaardere kern terug, dus zeker geen helium ...

Het kan interessant zijn om de redenen voor uw wantrouwen jegens de JPP-site te verduidelijken.
Ik citeer JPP: met 500 miljoen graden komen we uit bij de fusie Li 7 + H1 (de lithiumhydride van de zogenaamde "H" -bommen) en bij een miljard graden de fusie van Bore B11 met waterstof H1. Zeer veel voorkomende stoffen op aarde. Deze laatste twee fusies, die respectievelijk als reactieproducten twee en drie He4-heliumkernen opleveren, zijn in wezen niet vervuilend.
Controleren
0 x
Chuwee
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 05/05/06, 23:49




par Chuwee » 01/12/06, 07:07

Dat is wat ik zei.
Een H + Li-fusie geeft Be.
Een H + B fusie geeft C.
Is er, het is alleen met een waterstofkern.
Tenzij je een splijting hebt (endoenergetische reactie op deze kernen), is het onmogelijk om 2 of 3 He of anders te produceren, er is een opeenvolging van radioactieve integraties inclusief alfa, wat erg onwaarschijnlijk lijkt op lichte kernen.
Of zoals ik eerder heb uitgelegd, wordt lithium gebruikt als tritigene om een ​​D + T-fusie te hebben.

Het zijn precies dingen in het genre die ik JPP de schuld geef.
Ik heb niets tegen zijn theorieën, maar het lijkt mij essentieel bepaalde punten correct uit te leggen, vooral als hij serieus genomen wil worden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 01/12/06, 09:53

Ik zal proberen contact op te nemen met JP Petit om hem de gelegenheid te geven het uit te leggen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/12/06, 12:03

Cuicui schreef:Ik zal proberen contact op te nemen met JP Petit om hem de gelegenheid te geven het uit te leggen.


Chiche?

Naar mijn bescheiden mening zal hij zich hier niet komen uitleggen ... We zijn te "ellendig" (= niet-wetenschappelijk) voor hem ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, Google Adsense [Bot], Remundo en 246 gasten