Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par phil59 » 23/05/22, 00:02

Ik heb een oud tv-scherm gedemonteerd, waarvan het paneel defect is, en voor de achtergrondverlichting zijn er CCFL-buizen.

Wat te doen met CCFL-buizen?

Allereerst hoogspanning. Er zitten er 16 in, en moet +- 60 cm zijn.

Anders zeg ik tegen mezelf dat er interessante componenten op de besturingskaart moeten zijn ....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par Obamot » 23/05/22, 00:50

Als het paneel HS is, is er geen manier om te weten of ze werken (in principe ... ja)

Plaats een advertentie in “lgoede plaats” (maar pas op voor transport...)
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par phil59 » 23/05/22, 02:05

Ze werken, ik heb de plaat gebroken door onhandigheid ....

Ik had het over hergebruik voor andere dingen....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par izentrop » 23/05/22, 07:45

Het is als een compacte tl-buis die kwikdamp bevat. Ze moeten worden teruggebracht naar de winkels voor ontsmetting. Ik heb nooit begrepen waarom het zonder voorzorg in kartonnen dozen nestelt. Er bestaat een risico op breuk en verspreiding van het giftige gas in een kamer vol mensen.
Onduidelijke regelgeving https://controverses.sciences-po.fr/arc ... index.html

Anders moet je de zeer hoogspanningsvoeding vinden die erbij hoort. Niet makkelijk te vinden voor een betaalbare prijs?... moet hun vermogen ook op de koker staan?

Huidige tv's zijn voorzien van ledstrips. Ik verving die van onze tv, die ik had gekregen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par Christophe » 23/05/22, 09:01

Je beantwoordt zijn vraag niet... werken de buizen?

Zonder iets aan te raken, denk ik dat het een interessante werkplaats- of werktafelverlichting kan zijn... of een gigantische make-upspiegel voor Madame phil59... : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par izentrop » 23/05/22, 09:39

Christophe schreef:Zonder iets aan te raken, denk ik dat het wat licht kan werpen
Een plasmascherm verbruikt al snel 100 W... Hallo econologie : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par Christophe » 23/05/22, 09:42

Zoals 3 oude 36W neonlichten...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par phil59 » 23/05/22, 10:15

Christophe schreef:Je beantwoordt zijn vraag niet... werken de buizen?

Zonder iets aan te raken, denk ik dat het een interessante werkplaats- of werktafelverlichting kan zijn... of een gigantische make-upspiegel voor Madame phil59... : Mrgreen:


Hier is een idee, dat Madame zou kunnen plezieren .... moet gezegd worden dat ze wanhopig is, in het bijzijn van alles wat ik bewaar ... Voor het geval .... dingen van morele "waarde", omdat het onherstelbaar is voor mij...

Tot zijn grote opluchting heb ik een paar autowrakken laten opruimen, die ik tot het einde heb gebruikt.... (in 3 jaar tijd).

Om terug te gaan naar de buizen, het werkt misschien 15 minuten per dag, en bij een verbruik van ongeveer 10 kWh per jaar zal het niet te zien zijn.
Ja ik weet dat het veel te veel is.

Maar 20 jaar lang is het altijd in het m ^ my-assortiment gebleven. Er was een kleine daling toen ik 95% van de gloeilampen afsloeg, maar vandaag, zelfs in de kelder, is het geleid...
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par phil59 » 23/05/22, 18:09

Dus op de plaat vertrok ik, met behulp van een föhn en een "heuvel" om te coaten, de donkere kant relatief goed. Het lijkt erop dat er een soort olie tussen de 2 oppervlakken zat.

De andere kant echter, hard, hard, de kant die ongeveer dezelfde textuur en ondoorzichtigheid heeft als een röntgenfoto.

De plaat breekt, en ik heb de zijkanten van de film een ​​beetje beschadigd, en niet af ... Ik denk om hem in de directe dech te gooien.

Ik vraag me af of het goed is om deze buizen te gebruiken....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Wat te doen met CCFL-buizen die van een tv zijn hersteld?




par Obamot » 23/05/22, 18:19

Het is jouw keuze (of niet)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten