Computer parasytes ...

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Computer parasytes ...




par Grelinette » 21/06/17, 14:42

Bonjour à tous,

Ik open dit nieuwe onderwerp omdat ik denk dat andere internetgebruikers zich zorgen maken en misschien heeft iemand een truc om het probleem te verlichten...

Ik had onlangs een periode van inactiviteit op internet, en toen ik mijn computer aanzette om terug te komen en mijn muis te slepen, vooral op econologie, merkte ik erg lange wachttijden op bij elke muisklik!!!

Toegegeven, ik heb een oude computer met Windows XP die behoorlijk achterloopt, maar merkwaardig genoeg is soms alles in orde en worden de internetpagina's normaal weergegeven... behalve een paar weken. :onheil:

Als ik goed keek, zag ik linksonder in het scherm dat na elke muisklik heimelijk achter laconieke berichten zoals "gegevens overdragen van..." of "wachten op..." een groot aantal programmanamen met namen die even exotisch als storend zijn :schok:

Ze worden heel snel weergegeven, maar ik heb er een aantal kunnen noteren, hier zijn de namen:
doubleclick.net
cse.google.com
ajax.googleapis.com
thermoneytizer
bootstrap
cloud.media
web.leadpalce
tag.leadplace
youtube.com
flamemen
dcoenligne

en nog vele anderen, waarvan sommige namen hebben die zijn samengesteld uit eenvoudige letters die niets betekenen, zoals csdx.e , Hun opeenvolgende weergaven kunnen lange minuten duren en het is erg pijnlijk!

Ik denk niet dat het virussen of malware zijn (hoewel), maar het voelt alsof elke klik van mijn muis wordt geregistreerd om een ​​database te voeden die mijn profiel en mijn online gedrag detailleert en analyseert...

Tenzij het de Russen, de Chinezen of de Amerikanen zijn die me verraden hebben om mijn innovatieve handwerk te piraten! : Cheesy:

Banden van piraten :onheil:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Computerparasieten...




par Macro » 21/06/17, 15:57

En nogmaals....U gebruikt een computer onder XP....Met de mijne onder Windows7...Browsen op econology met al deze advertenties (die betalen voor de hosting van de forum) Het is ronduit catastrofaal .... Ik krijg ENORME advertenties tussen elk bericht ... vaker omdat ze nog niet allemaal zijn geladen als ik op beantwoorden klik of de indexeer forum...Ik merk dat ik pagina's heb met commerciële links die openen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Computerparasieten...




par Christophe » 21/06/17, 21:56

Ik dacht dat het debat over de financiering van forums was gesloten...

Le forum wordt nog lang niet overspoeld door advertenties voor geregistreerde leden! Ik doe mijn best om het juiste compromis te vinden tussen gedoe en financiële winstgevendheid...

Macro heb je gezien waar 1 pub tussen elk bericht? Er zijn 2 Google-advertenties per pagina (max) voor geregistreerde leden.

En als Google "transfers" doet met partners op andere domeinen, hebben kleine webmasters er niets mee te maken!

Op forums, is er geen pop-up of andere opdringerige reclame! Het is dus zeer beperkt als advertentie voor leden... (ga naar futura science om te vergelijken!)

Anders kunnen we ten gronde beginnen met de definitie van een parasiet... : Cheesy:

Parasiet, levend organisme dat leeft ten koste van een ander organisme (de gastheer).


https://fr.wikipedia.org/wiki/Parasite

Computerparasieten zijn dus, vanuit mijn standpunt als oude webmaster, internetgebruikers die gratis op sites surfen zonder vergoeding, noch reclame noch financieel... Hé, ja, we zijn niet meer in 2002 toen iedereen zijn site kon laten hosten hier of daar gratis ... een site kost zodra hij een zeker "succes" heeft...

Analyseer het web een beetje in 2017: het is ofwel reclame om abonnementen of donaties te financieren... Zelfs de grote sites, zoals Les Echos, vragen momenteel om betaalde abonnementen... en dit forum is te klein om te hopen te overleven van donaties of abonnementen...Ik heb het getest, alleen reclame kan het financieren...duurzaam...

Dus ik vat samen: als je geen abonnement wilt betalen of doneren aan de site, moet je advertenties zien... : Mrgreen:

Wees dus een beetje tolerant ten aanzien van de advertenties die leden mogelijk hebben. Dankjewel. En dan wat? We gaan het debat dat we elders al gevoerd hebben hier niet herhalen... :o

En Grelinette als je je veiligheid en privacy wilt behouden, blijf dan vooral niet op XP (die al jaren niet up-to-date is, behalve hacks...) ... maar hey, je doet wat je wilt.. .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Computerparasieten...




par Christophe » 22/06/17, 11:03

Hier heb ik de 2 advertenties per pagina tussen berichten voor leden uitgeschakeld (althans voor de tijd van een test), dus ik hoop dat dit het voor u gemakkelijker maakt om te lezen en deel te nemen...

De test zal het uitwijzen! 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Computerparasieten...




par Macro » 22/06/17, 11:09

Sorry dat je het slecht opvatte Christophe...Persoonlijk stoor ik me in normale tijden niet meer aan advertenties...En ik begrijp heel goed dat ze nodig zijn om je de site te laten hosten.. .
De laatste tijd heb ik thuis een redelijk beperkte internetsnelheid....Het laden van de pagina's duurt lang...Vorige week tussen de berichten door had ik een enorm logo dat ik niet herkende en het duurde lang om te laden en de posten om de twee seconden... Het was echt pijnlijk... maar ach, als dat de prijs is die je moet betalen...

En inderdaad als ik ben ingelogd... De berichten worden niet "gepubliceerd"
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Computerparasieten...




par Christophe » 22/06/17, 11:19

Ja, ik vind het moeilijk om de advertentie nog steeds te moeten rechtvaardigen, vooral omdat ik de titel nogal oneerlijk vind...

a) het debat is hier al gedaan en opnieuw gedaan: bistro/advertising-on-the-internet-it-is-free-content-t14548.html

b) econologie is een paar maanden geleden bijna verdwenen (zie a)) Ik weet zeker dat je dat niet wilt

c) adverteren is eerlijk gezegd uiterst beperkt voor leden: er is alleen een blok met Google-suggesties onderaan.
Maar Grelinette is al heel lang lid: de oplossing is om gewoon verbonden te blijven om niet gestoord te worden (anders kun je altijd een adblock plaatsen, maar je zult zien dat het nog erger is in termen van vertraging... en we kunnen vraag me ook af welke adblock je browsegegevens doet he...aangezien ze niet voor niets werken...)

d) als de test goed is (over een paar dagen te zien), blijven we op dat niveau voor de leden
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten