Actie tegen elektrische horloges en verborgen consumptie

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 08/08/08, 08:55

Hallo,
In mijn huis is het al drie jaar zo, alle lampen in spaarzaam tl, behalve die in de toiletten en alle apparaten op stopcontacten met schakelaars.
Het enige dat nog over is, is mijn elektronische wekker, maar ik overweeg serieus om die te vervangen door een kleine reiswekker op batterijen.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

Re: Actie tegen elektrisch stand-by en CAC verbruik




par jonule » 08/08/08, 10:24

Christophe schreef:Blijkbaar zijn de "politiek correcte" ecologen zoals Ademe, Greenpeace, de Alliance, Sortir du Nuke hier helemaal niet toe in staat...ze doen liever sporadische en min of meer nutteloze acties en praten over lachwekkende oplossingen! Ah, het is moeilijk om te stoppen met het likken van de kont van het "consumentensysteem" hè! :onheil:

je hebt het over consumptie Christophe, en niet over ecologie, je moet onderscheid maken tussen de twee, hier is het meer de verantwoordelijkheid van "UFC dan kiezen" of Nicolas portlot indien nodig!
maar niet de verdedigers van de walvissen! .....

maar ik weet zeker dat je ons "bio-ruptors" gaat aanbieden? .....

hyperduur maar automatisch: legt zichzelf op tafel, snijdt de lijn van verbruiksartikelen af ​​wanneer ze non-activiteit detecteren.

het bestaat al, het heeft geen zin om de milieuactivisten onderweg te raken! het probleem is niet nieuw.
Ik heb het niet over politieke ecologen die hypocriet beweren dat kernenergie de enige energie is die geen CO2 uitstoot... dat is niet het lot van Greenpeace en Sortir du Nucléaire.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 08/08/08, 10:49

Geen bioswitch: hyperduur zoals je zegt en het is voornamelijk gemaakt om EM-vervuiling alleen in stand-by te bestrijden ... (ik weet niet zeker of het wordt geactiveerd als je 10 tot 15 W aan apparaten in stand-by hebt staan) ...

Voor de UFC Que Choisir, je hebt gelijk, ik ga ze nu een e-mail sturen!

Kijk eens op hun site over verzekeringspremies: http://www.justeprime.org/
0 x
Sartenaer
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 27/02/08, 23:00
Plaats: Tongrinne, België

Pas op voor de cos(phi)!




par Sartenaer » 08/08/08, 12:21

Ik ben het volledig eens met uw mening over het probleem van verborgen verbruik... pas echter op voor de betrouwbaarheid van vermogensmeters voor het grote publiek!

Het verbruik van een toestel in stand-by, of gewoon aangesloten, is over het algemeen van het capacitieve type (cos phi heel anders dan 1). Dit houdt in dat de stroom uit fase is met de spanning en dat er geen echt verbruik is: de stroom gaat gewoon 'heen en weer' tussen het netwerk en het aangesloten apparaat, 50 keer per seconde. Een goedkope wattmeter is niet in staat om deze spanning/stroom relatie goed te beoordelen gedurende een cyclus van 1/50 seconde. De wattmeter zal de neiging hebben om de cos(phi) te overschatten en een veel hoger vermogen weer te geven... ook al is het maar een virtueel verbruik!

En het is niet omdat de wattmeter de cos(phi)-waarde op zijn scherm weergeeft dat deze waarde correct is geëvalueerd...

Ik ken het Brennenstuhl-model dat door de winkel wordt verkocht niet... maar ik vermoed dat je met zo'n lage prijs op je hoede moet zijn voor de meetnauwkeurigheid in het specifieke geval van een standby-verbruiksmeting.

Ik heb 5 andere modellen van vermogensmeters voor consumenten en ik kon de ongelijkheid in stand-bymetingen zien.

Het idee hier is niet om het schandaal dat deze verborgen consumptie vormt te bagatelliseren... maar als we alarm willen slaan over dit probleem, moeten we zeker correcte cijfers bekendmaken om de geloofwaardigheid niet te verliezen...

Ter info, er stond een paar maanden geleden een vergelijking van verbruiksmeters in het tijdschrift 'Elektor'. Om de metingen van de verschillende testmodellen te valideren, voerde Elektor identieke metingen uit met een professionele vermogensmeter. Naar mijn mening zou hetzelfde moeten gebeuren voordat verborgen verbruikscijfers op het web worden gepubliceerd... er valt meer te winnen in de lotto... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 08/08/08, 12:34

We zijn het eens, maar het is altijd hetzelfde verhaal van cos phi en precisie dat ons wordt verteld... Dus om het kort te houden: het is goed om te zeggen dat het niet perfect is, maar meet in dit geval je eigen metingen en laten we vergelijken!

Het feit is dat, waardefout of niet, onze printer STRIKT hetzelfde verbruikt, of hij nu UIT of AAN (stand-by) staat en dat is onaanvaardbaar en misleidend, of het nu 5W, 7W of 9W is het maakt niet uit! :onheil:

Dat is alles wat ik wilde laten zien...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 08/08/08, 13:05

De Franse wetgeving legt op om het vermogen van het apparaat te markeren, maar niet dat van de lege verbruiken... moet je daar al mee beginnen?!
0 x
Sartenaer
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 27/02/08, 23:00
Plaats: Tongrinne, België




par Sartenaer » 08/08/08, 14:06

Christophe schreef:We zijn het eens, maar het is altijd hetzelfde verhaal van cos phi en precisie dat ons wordt verteld... Dus om het kort te houden: het is goed om te zeggen dat het niet perfect is, maar meet in dit geval je eigen metingen en laten we vergelijken!

Het feit is dat, waardefout of niet, onze printer STRIKT hetzelfde verbruikt, of hij nu UIT of AAN (stand-by) staat en dat is onaanvaardbaar en misleidend, of het nu 5W, 7W of 9W is het maakt niet uit! :onheil:

Dat is alles wat ik wilde laten zien...


- Ik herhaal mezelf: de bedoeling van mijn opmerking is niet om het probleem te bagatelliseren... vermijd gewoon het citeren van absolute cijfers.

- Ik zou met plezier mijn eigen metingen doen als ik een professionele vermogensmeter had... het ligt niet in mijn mogelijkheden. En de metingen van meerdere verbruiksmeters vergelijken lijkt mij zinloos: welke is juist? Aan de andere kant vraagt ​​het feit dat er grote verschillen zijn in de resultaten om voorzichtigheid.

- Je wattmeter geeft precies hetzelfde aan met het apparaat AAN of UIT... maar is het verbruik echt identiek? Misschien...

- Helaas is het niet alleen een geval van 5W, 7W of 9W: er kan eerlijk gezegd een foutfactor van 5 tot 10 zijn.

- Hier is een goed voorbeeld. Een paar maanden geleden kocht ik een Chacon Power Control PC300 wattmeter (prijs rond de 29€) (http://www.chacon.be/fr/documents/34355 ... C300FR.pdf).
Ik meet het verbruik bij stilstand op een stekkerdoos inclusief PC + LCD monitor + printer... resultaat: 31W.
Onlangs, na het lezen van het artikel van Elektor, heb ik de vermogensmeter besteld die als de beste in de test was aangemerkt, de Voltcraft Energy Monitor 3000 (prijs rond de € 50 toen ik hem bestelde) (http://www.conrad.fr/webapps/compteur_d ... nitor.html).
Resultaat van dezelfde meting: 5,5 W.
Laten we duidelijk zijn: ik vind de 2 resultaten onaanvaardbaar (het verbruik wanneer gestopt zou minder dan 1W moeten zijn)...

- Dat is alles wat ik wilde laten zien... :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 08/08/08, 14:34

jonule schreef:De Franse wetgeving legt op om het vermogen van het apparaat te markeren, maar niet dat van de lege verbruiken... moet je daar al mee beginnen?!


+1! Juich! Maar het is niet gewonnen!

sartenaer schreef:- Je wattmeter geeft precies hetzelfde aan met het apparaat AAN of UIT... maar is het verbruik echt identiek? Misschien...


Eh??? Geef toe dat je daar op zoek bent naar het kleine beest...

Je hoeft dan nog steeds niet zo hard te pushen om meteen te zeggen dat elke meting met welk apparaat dan ook niet geldig is, omdat 2 identieke displays niet significant zouden zijn voor dezelfde echte meting... :| :?

Zo nee, wat doet u voor werk?

Nou, ik zal proberen een oude EDF-schijfmeter te vinden!
Dat klopt tenminste, nietwaar? Zo zal niemand meer iets te zeggen hebben!!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/08/08, 15:04

Nou, ik zal proberen een oude EDF-schijfmeter te vinden!
Dat klopt tenminste, niet? Zo zal niemand meer iets te zeggen hebben!!

Welnee :? , ik had een oude schijfteller, hij loog....
Naar mijn mening is er vocht binnengedrongen en draaide hij niet snel genoeg.
Dus wantrouwen
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 08/08/08, 15:11

Lol Ik had dit antwoord verwacht, maar toch zijn onze rekeningen hier nog steeds van afhankelijk ... te laat heb ik een advertentie geplaatst!

Te hoge luchtvochtigheid zeg je? Hé, ik heb alleen een vernevelaar waar ik niets aan heb : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten