Een ongemakkelijke waarheid: de film over de opwarming van de aarde

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Een ongemakkelijke waarheid: de film over de opwarming van de aarde




par Christophe » 22/09/06, 18:23

Hebben...

Beeld

De mensheid zit op een tijdbom. Wetenschappers over de hele wereld zijn het erover eens dat we amper tien jaar hebben om een ​​planetaire catastrofe te voorkomen - een grote verstoring van het klimaatsysteem die zou leiden tot extreme weersverstoringen, overstromingen, lange periodes van droogte, golven van dodelijke hitte.

Wij zouden in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor deze catastrofe van ongekende omvang; alleen wij kunnen het nog vermijden. In plaats van de tocsin van de apocalyps te laten klinken of toe te geven aan sombere verrukking, heeft An Inconvenient Truth ervoor gekozen om de actie en de hartstochtelijke strijd van één man, voormalig vice-president Al Gore, te illustreren en door te geven, die al vijf jaar kriskras door de wereld reist. Verenigde Staten om zijn medeburgers te overtuigen van de dringende noodzaak om op deze crisis te reageren.

http://www.criseclimatique.fr/ voor googies en aanhangwagen

http://www.allocine.fr/film/fichefilm_g ... 11289.html
Dernière édition par Christophe de 13 / 10 / 06, 13: 08, 3 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 22/09/06, 18:25

"Niet (in ieder geval proberen) te vechten tegen de opwarming van de aarde is al medeplichtig!" (van mij)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 04/10/06, 12:39

0 x
paotop
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 139
Inschrijving: 15/11/05, 11:35
Plaats: zuidwesten




par paotop » 12/10/06, 11:35

Ik heb gisteravond al een glimp opgevangen op het nieuws op de 2....

er zijn "davids" voor nodig, maar "goliat" heeft sterke ruggen. :frons:

culturele wortels
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 12/10/06, 11:52

Vraag: welke acties deed Gore met zijn fortuin?

Ik ben bang dat deze film puur politiek is (ik heb hem nog niet gezien, hij komt volgende week hier uit)... :( ...een beetje zoals een zekere 9/11 door Mr. Moore...nou, het heeft de verdienste dat het Amerikanen informeert over de situatie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 12/10/06, 12:35

Gelukkig is er een prachtige torchon die momenteel in pdf-formaat op internet circuleert:
"A Skeptic's Guide to 'An Inconvenient Truth", gemakkelijk te vinden op emule.

het is simpelweg het antwoord van de Bushers-oilers.

het zou beter zijn dat je het niet leest, christopher, je krijgt een aanval...:schok:

In een puinhoop:

"er is geen verband tussen CO2 en opwarming van de aarde"

"Het is niet de schuld van de VS dat zij de grootste CO2-producenten zijn, maar omdat wij de rijkste zijn, dus het is onvermijdelijk dat we CO2 produceren. :x "

"het Kyoto-protocol heeft meer (slechte) economische impact dan ecologische efficiëntie"

"Het is waar dat de gletsjers van de Alpen zich terugtrekken, maar dat heeft een goede kant: de kleine dorpen zijn niet meer bang om bedolven te worden onder lawines"

"klimaatvoorspellingsmodellen zijn waardeloos omdat er onderlinge verschillen zijn"

eindelijk goed, de tegenpropaganda om de chauffeurs van 4*4 die republikeins stemmen te versterken... om te lezen met een waskom naast je...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 12/10/06, 12:39

bob_isat schreef:Gelukkig is er een prachtige torchon die momenteel in pdf-formaat op internet circuleert:
"A Skeptic's Guide to 'An Inconvenient Truth", gemakkelijk te vinden op emule.

het is simpelweg het antwoord van de Bushers-oilers.

het zou beter zijn dat je het niet leest, christopher, je krijgt een aanval...:schok:


Grrrrrrrrrrr maar te verwachten... maar ik denk dat de film ook een te "basale" redenering moet hebben...

Pop de .pdf (zet hem desnoods op de .info) Ik heb de muilezel niet meer...

Niet slecht deze bewustmakingssite gelinkt aan de officiële site van de film: https://www.econologie.info/index.php?20 ... hauffement
0 x
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland




par Charlotte » 12/10/06, 17:33

bob_isat schreef:"Het is waar dat de gletsjers van de Alpen zich terugtrekken, maar dat heeft een goede kant: de kleine dorpen zijn niet meer bang om bedolven te worden onder lawines"

Oh ja, hier is goed nieuws! : Mrgreen: We zien dat ze niet naar de dorpen in Alaska zijn gegaan die in de oceaan vallen omdat de permafrost is gesmolten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 12/10/06, 17:54

In dezelfde trant (maar iets minder dom) zei Poetin: "Opwarming is goed, het zal ons in staat stellen de landbouw in Siberië beter te exploiteren..."
0 x
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland




par Charlotte » 12/10/06, 18:06

Ze zijn magnifiek.....
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten