Een cirkelvormige wolk in foto

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Een cirkelvormige wolk in foto




par Christophe » 30/11/07, 20:27

Foto genomen op 28 november 2007, 15:04:48 nabij Paliseul (België): een vrij zeldzaam atmosferisch fenomeen dat een "cirkelvormige" wolk creëert, maar zie in plaats daarvan:

Beeld
Beeld

Weet iemand meer over de voorwaarden die nodig zijn voor de vorming van een cirkelvormige wolk?
Dernière édition par Christophe de 01 / 12 / 07, 11: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 30/11/07, 21:31

hi Christophe

Toen ik de 2 foto's zag, vielen mijn armen bijna uit
Je zult me ​​geloven als je wilt, ik heb een paar weken geleden precies hetzelfde fenomeen waargenomen zonder het ooit eerder te hebben gezien en toch kijk ik vaak naar de wolken
Ik heb momenteel geen verklaring voor het fenomeen, maar ik zal het onderzoeken
Wat ik kan zeggen is dat het geen cirkelvormige wolk is, noch lenticulaire zoals die we waarnemen in het geval van een golf, vooral in de bergen
Het is eerder een zeer gelokaliseerde bodemdaling op een altocumulusbank. Altocumulus-wolken onthullen een significante luchtvochtigheid op een bepaald niveau, die condenseert als er sprake is van hoogte en dus koeling. Op de foto lijkt het alsof de condens in ijs is veranderd, wat betreft cirruswolken op hoogte, en dat er een zeer lokale afdaling van lucht is die de bewolking verwijdert

In afwachting van verdere uitleg

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 30/11/07, 21:44

Gelukkig, wie niet viel, anders zou je het moeilijk hebben gehad om te antwoorden ... : Cheesy: goede grap terzijde, pkoi is dit geen cirkelvormige wolk (in formatie)? Ik weet hoe het zit met het weer daar.

De wolkenlaag was die dag inderdaad erg hoog.

Ik heb nog andere foto's (maar overbodig) als je wilt? Als ik had geweten dat het zo zeldzaam was, zou ik de evolutie ervan hebben gevolgd ... maar na 1 uur was er niets ...

Wat vind je van deze 2 daar:
Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 30/11/07, 21:58

Christophe

Ik weet niet wat je een cirkelvormige wolk noemt, wat ik zie is integendeel, een gat op een bewolkte bank
De vorming van de centrale cloud is gekoppeld aan de zeer gelokaliseerde fysieke transformatie van de cloudbank
We hebben niettemin de indruk van een neerwaartse zuigkracht, alsof we getuige zijn van een gootsteen die leegloopt
Een animatie zou zinvoller zijn geweest, kunt u de evolutie van het fenomeen bevestigen
Wat ontstond eerst en wat verdween?

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 30/11/07, 22:02

Ja voor de cirkelvormige wolk ... het is het tegenovergestelde ...

Ja, we hebben de indruk dat het in het midden "valt" ... maar het was erg traag, geen "zichtbare animatie".

Geen idee van de evolutie, dit zijn de foto's toen ik het fenomeen opmerkte ... en ik volgde de evolutie niet zoals ik al zei :(

Maar het verdween snel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 30/11/07, 22:12

Voor andere foto's
Die waar we de Amerikaanse vlag zien
Het is waarschijnlijk dat het een vliegtuig slepen in een school van altocumulus is

Voor de andere foto is het spectaculairder
Het doet me denken aan twee druppels olie op het wateroppervlak
Dit is waarschijnlijk een fenomeen dat zich op een uniforme manier in de wolkenlaag verspreidt, wat de cirkelvormige geometrie zou verklaren
Van welke site komen deze documenten en welke opmerkingen zijn eraan toegevoegd?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 30/11/07, 22:28

lus schreef:Voor de andere foto is het spectaculairder
Het doet me denken aan twee druppels olie op het wateroppervlak
Dit is waarschijnlijk een fenomeen dat zich op een uniforme manier in de wolkenlaag verspreidt, wat de cirkelvormige geometrie zou verklaren
Van welke site komen deze documenten en welke opmerkingen zijn eraan toegevoegd?


Ik dacht precies hetzelfde voor "olie" ...

Ik heb ze hier gevonden: http://www.spica.org/plugins/diaporama/ ... iapo_id=24

Geen echt "opmerkingen" zoals je kunt zien ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 30/11/07, 22:32

Hier is een foto genomen op ongeveer 180 ° op hetzelfde moment, er is ook een nogal "duidelijke" curve op dezelfde "amat" wolk.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/11/07, 22:33

het lijkt op een kolom gelokaliseerde koude lucht
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 30/11/07, 22:56

Hetzelfde fenomeen dat mijn vrouw enkele dagen geleden fotografeerde.
Op 28 nov. 07 om 12:04:52 uur boven Gembloux (België)
De ring was al bezig met dissiperen, blijkbaar het fenomeen
is erg kortstondig. De ring gaat binnen enkele seconden al naar 9.

Beeld
1 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten