positief zelfbeeld Yurt

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal

positief zelfbeeld Yurt




par olivierdauch » 21/11/09, 18:23

Bonjour à tous,
Sinds een aantal jaren zijn we met mijn partner en onze twee kinderen op zoek naar land om onze yurt te installeren.
Ik ben een yurtmaker en we dromen er al 4 jaar van om daar te wonen, maar... je kent het verhaal van schoenmakers en hun schoenen...
Het was niet gemakkelijk om land te vinden in de regio waar we wonen. De prijzen zijn daar niet buitensporig (€11 per bouwkavel per m2 bijvoorbeeld) zoals elders, maar we zitten in een erg landelijk gebied en het is niet makkelijk om iemand te vinden die een stuk grond wil verkopen, zolang de bijlage bij het land is geworteld in mentaliteit. Ik woon in Cantal, in de Auvergne.
Maar ook al is het nog niet klaar, we denken dat we ons stukje paradijs hebben gevonden. 16.070 m2 grond, deels bebouwbaar en deels agrarisch met een ideale ligging.
We zullen daarom proberen onze yurt daar neer te zetten en zijn nogal optimistisch.
Aan de kant van de vergunning kom ik hier misschien later in detail op terug, maar we gaan een bouwvergunning aanvragen, met een gemeentehuis dat ons zal steunen, zo blij om een ​​gezin van 4 in hun stad te zien aankomen.
Voor de yurt zal ik het zijn, het is nog steeds mijn werk!!
90 m2 op de grond, een mezzanine van ongeveer de helft of zo'n 135 m2 vloeroppervlak. Een wandhoogte van 2,60 m voor een centrale hoogte van 5,10 m met een dakhelling van 30°. 4 kozijnen krijgen glasvlakken op het zuiden, tussen het zuidoosten en het zuidwesten. De isolatie zal van schapenwol zijn. De maxima die ik tot nu toe heb gebruikt zijn 140 mm, misschien zal ik proberen veel verder te gaan, tot 200 mm om te experimenteren, om het verschil te zien. Mijn leverancier, Etoile du Berger, had me aangeboden om deze test te doen, het valt nog te bezien.
Acryldoeken, zeker niet ecologisch, maar waarschijnlijk de minst slechte van de eco-balansen. Het is een lang debat...
Geplaatst op een verhoogde vloer, geïsoleerd met cellulosewatten.
De mezzanine zal bestaan ​​uit een houten frame waarop ik een aardlaag zou willen aanbrengen voor de look en feel maar ook om de hoeken van de mezzanine uit te wissen en het geheel af te ronden, wat mij harmonischer lijkt in een joert.
Een klein houten gebouw ernaast zal dienst doen als berging, technische ruimtes om alles wat geluid maakt te plaatsen (wasmachine, enz.), fietsen, enz., en vooral zonnepanelen op het dak: thermisch voor de warmwatertank, fotovoltaïek voor de productie van elektriciteit, aangesloten op het netwerk om batterijproblemen te voorkomen. Een kleine windturbine? Om te zien, zou de site zich ervoor kunnen lenen.
Droge toiletten natuurlijk.
Vijvers beplant met riet voor zuivering.
Verwarming is een onderwerp van aarzeling.
De yurt is over het algemeen gemakkelijk te verwarmen, maar een model van dit formaat met een mezzanine, zal de warmte goed onder de mezzanine doordringen?
Antwoord winter 2010-2011, na het proberen!
Ik keek in eerste instantie naar zonneverwarming met houtondersteuning en verwarmde wanden. Maar het is duur en is het essentieel?
Ik kijk momenteel naar een kachelkachel van het merk Bruno zoals deze: http://www.poelesbruno.com/FR/modeles-bruno-fourneau.html
Dit zou het mogelijk maken om te koken, de yurt te verwarmen, mogelijk warmte terug te winnen via kanalen en deze indien nodig onder de mezzanine te verdelen en eventueel zelfs te worden aangepast met een verwarmingsspiraal om als boiler te dienen. Nog een voordeel: het verbrandt veel verschillende dingen, waaronder onbehandelde houtsnippers en afvalresten, afval van mijn activiteit dat ik moet missen.
Dus als ik dit project hier noem, is dat omdat het zich nog in de reflectiefase bevindt, maar steeds actiever wordt sinds we ons land hebben gevonden en het zorgt er daarom voor dat we verder gaan met dit project. Door mijn ideeën hier aan u bloot te stellen, reken ik op uw opmerkingen, uw vragen, om mij vooruit te helpen in mijn denken.
Aarzel dus niet, ga door met uw opmerkingen, vragen, opmerkingen en co... Ik hoop het : Mrgreen:
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 21/11/09, 20:48

Bij uitstek leuk project dan dat van jou!

Het verwarmen van de mezzanine zou geen probleem moeten zijn omdat warme lucht van nature opstijgt.

Ik heb gekeken naar de kachel die je wilt installeren, hij lijkt geïnspireerd te zijn op een Canadese versie... Dat gezegd hebbende, vraag ik me af of een echte houtkachel niet comfortabeler zou zijn, met zijn grote kookoppervlak en zijn oven.
De moderne versies, met hun grote haard, hebben niet langer het nadeel van te weinig autonomie en behouden het plezier en gemak van koken met de verschillende temperatuurzones (ik heb geoefend!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 21/11/09, 20:59

Voor de verwarming van de mezzanine is het eerder voor beneden dat ik mezelf vragen stel, boven, ja, dat moet goed zijn! Ik vraag me af of de warmte voldoende onder de mezzanine doordringt. In gebruik te zien.
Het fornuis is een kopie (maar wie van het ei of de kip was er eerst?) van de Bullerjans van Canadees ontwerp maar nu vervaardigd in Duitsland. Het model dat mij interesseert, met een fornuis, is niet van Bullerjan en de prijzen hebben niets te maken met het feit dat de Duitsers erg hoog scoren! Van eenvoudig tot bijna dubbel op sommige modellen. Ik probeer de bouwkwaliteit van de Bruno-kachels te beoordelen, wat me tot nu toe helemaal niet slecht lijkt.
Het voordeel dat ik in dit type kachel vind, is de autonomie met houtblokken van 70 cm, het rendement van 75%, het feit dat ik afval (spaanders, naaldhoutresten) van mijn activiteit kan verbranden en ook de manier van natuurlijke warmteverdeling die het mogelijk maakt om, door de lucht te mengen, de warmte snel overal in een groot volume te brengen. Conventionele fornuizen doen dat niet.
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 21/11/09, 21:37

Oké, voor de mezzanine begreep ik je vragen niet helemaal!
Een belangrijke parameter lijkt mij de straling te zijn die de begane grond op een niet te verwaarlozen manier zou moeten verwarmen.

Is het rendement van 75% de uitwisselings- of verbrandingscapaciteit?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 21/11/09, 23:02

Eindelijk een puur en hard :D

Welkom bij jou op econologie, waar het leven goed is en waar je echte vrienden maakt (vooral als je ze echt kunt ontmoeten) 8) Ahmad.................................................. ..........hé, hé, hé!


Ik denk niet dat de hitte moeite zal hebben om onder je mezzanine te "glijden"... en zeker niet als je deze kachel plaatst die er heel goed uitziet, maar ik wist het niet, en ik heb het ook niet. geen ervaring met dit type kachel.

Ik heb het idee om die uit mijn jeugd nieuw leven in te blazen met de hulp van een bevriende econoom (als je me hier leest, nieuwsgierig, jij bent het, ik heb het over Philippe : Lol: ) en hijzelf veel beter geplaatst dan ik om er een te maken, hij is een kunstijzerbewerker (onder andere)...
Het wordt een tweetrapsmachine die op dit moment niet erg gebruikelijk is, maar waarvan de plannen in mijn hoofd zitten, hij was buitengewoon efficiënt, hij heeft me mijn hele jeugd opgewarmd.

In een ander leven had ik een mezzanine in een appartement en was het overal goed weer, natuurlijk heb je altijd een verschil van een paar °C, zeker als het erg hoog is, maar ach, niets om voor te sterven onder het dekbed!

Een vriend van een houthakker, een van onze experts op het gebied van isolatie, zal u zeker de een of andere suggestie doen als u vragen op dit niveau heeft. :P

Wat mij betreft, afgezien van overwegingen over brandhout en filosofie, kan ik u alleen maar aanmoedigen en u allereerst... goede wind wensen :P

en .... Miauw natuurlijk :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 21/11/09, 23:28

Ahmed schreef:Is het rendement van 75% de uitwisselings- of verbrandingscapaciteit?

Zeer goede vraag! Het is de prestatie die wordt weergegeven voor de kachel die mij interesseert. Ik weet niet hoe ik je vraag moet beantwoorden, niet genoeg vaardigheden in het veld.
Het bijzondere van deze kachel is de verspreiding van de warmte door natuurlijk straling maar ook (en in wezen volgens bepaalde sites op de Bullerjan die dezelfde techniek gebruiken) door convectie. de buizen aan weerszijden van de verbrandingskamer worden warm bij contact ermee en zuigen koude lucht van onderaf aan om hete lucht weer naar boven te duwen. Het is in dit geval noodzakelijk om op uw hoede te zijn voor het mengen van het stof, maar door het niet op grondniveau te plaatsen, is het probleem grotendeels opgelost.
Uiteindelijk laat ik me er ook van overtuigen dat de warmte onder de mezzanine zal kunnen glippen. Als dat nog niet genoeg was, zou ik waarschijnlijk een deel van de warme luchtstroom via kanalen kunnen recupereren en het via de mezzanine-scheidingswanden kunnen brengen waar ik wil, of zelfs dit soort kanalen vanaf het begin in de vloer plannen. Maar een verschil van een paar graden is geen probleem. Behalve dat er onder de mezzanine de kinderkamers zijn, die ook ruimtes zijn die overdag zijn gewijd aan hun spelletjes. Een wat koelere kamer is voor mij een kamer waar je goed slaapt maar ook comfortabel speelt?
Dank u voor de aanmoediging.
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 22/11/09, 09:57

Hallo Olivier,
Het verbaast me dat Liestseu je niet heeft aangeboden om een ​​massakachel te installeren.
In principe moet hij in het midden van het huis worden geplaatst.
Het rendement is ongeveer 95%.
Er is een manier om te koken (afhankelijk van de configuratie van de kachel)
Er is een manier om een ​​deel van de warmte te verspreiden waar je maar wilt via heteluchtkanalen.
De warmte-effecten zijn zeer aangenaam, we geven hem 3 tot 4 uur eten en de rest van de dag zijn we stil.
Het is een beetje duur, maar op veel sites wordt uitgelegd hoe je deze kachel zelf kunt maken.
Hier zijn enkele sites die over deze kachel praten:
http://jeromelebarbichu0.chez-alice.fr/poele.html
http://constructionpoeledemasse.blogspot.com/
http://forums.futura-sciences.com/habit ... masse.html
http://poele-de-masse.org/
http://allsculpt.com/wikiPDM/index.php? ... Historique
http://pdmlub.canalblog.com/archives/p20-10.html
En ik heb er nog veel meer
:D
Ik heb niet gezegd dat het de beste verwarming is voor dit type woning, maar dat het te bestuderen valt, net als vloerverwarming, die ook ontegensprekelijk thermisch comfort biedt; maar hiervoor heb je een betonnen plaat nodig. (nogmaals, de massakachel kan worden overwogen.)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 22/11/09, 10:38

Nog een link over massakachels: https://www.econologie.com/forums/poele-de-m ... t8278.html

Een yurt, zelfs als deze (zeer) goed geïsoleerd is, heeft zeer weinig thermische inertie, dus ik weet niet zeker of een massakachel geschikt is omdat deze te veel kan opwarmen! Wat is het nominale vermogen van een "kleine" massakachel? 15 kW? 20 kW?

Om nog maar te zwijgen van het feit dat een yurt van nature "vrij gemakkelijk" verwijderbaar en transporteerbaar is. Het plaatsen van een metselwerkkachel van een ton zou deze taak bemoeilijken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 22/11/09, 11:38

Hallo,
Ik weet een beetje van massakachels, maar ik vind ze om verschillende redenen niet geschikt voor yurts: ten eerste hun gewicht, ik zou mijn vloeren volledig moeten aanpassen om dit soort kachel te plaatsen die tweemaal het gewicht van de yurt moet wegen op 2m2 ; dan de prijs, we mogen niet uit het oog verliezen dat de yurt weinig energie nodig heeft om zichzelf te verwarmen, is het gerechtvaardigd om in dergelijke verwarmingsbronnen te investeren?
Anders zou het in principe kunnen blijven plakken.
De kachel in het midden plaatsen is niet bevredigend vanuit het oogpunt van luchtdichtheid en veiligheid met een koepel die open kan en die essentieel is voor de afvoer van muffe of oververhitte lucht in de zomer.
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 22/11/09, 12:16

Hier zijn enkele productiefoto's om u een idee te geven van waar ik het over heb:
Beeld
Kader 8 m in diameter, 50 m2 op de grond
Beeld
Yurt van 80 m2 op de grond, de mijne wordt iets groter maar met hogere muren (2,60 m tegen 2,20 m hier) en een grotere dakhelling (
30° tegen 22° hier)
Beeld
Interieurindeling: gevel van een mezzanine van 25 m2 voor een yurt met een diameter van 8 m. Links de keuken, links deur naar de badkamer, rechts een slaapkamer.
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten