hout ketel en stroomuitval

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/02/09, 16:15

Konijn schreef:Circulator al stop maakt enige weerstand

De weerstand van de circulator is inderdaad minimaal en belet de thermosifon niet.

Aan de andere kant, toen ik een installateur aan het werk zag, was ik verrast dat hij de hellingen niet respecteerde.
Zijn antwoord: geen helling meer nodig, omdat de circulator altijd werkt!
Een helling is echter niet alleen nodig voor de thermosifon, maar ook om de lucht te verwijderen en indien nodig te kunnen ledigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/02/09, 18:02

Cuicui schreef:
De weerstand van de circulator is inderdaad minimaal en belet de thermosifon niet.

Aan de andere kant, toen ik een installateur aan het werk zag, was ik verrast dat hij de hellingen niet respecteerde.
Zijn antwoord: geen helling meer nodig, omdat de circulator altijd werkt!
Een helling is echter niet alleen nodig voor de thermosifon, maar ook om de lucht te verwijderen en indien nodig te kunnen ledigen.


OK.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat het ook afhangt van het stadium van verbranding: een chaidère geladen blok, het brandt grondig, snijd ... Is de thermosiphon (in een faciliteit ontworpen met een circulatiepomp) voldoende? Dat was de kwestie van zijn forum(en zijn zorg) Ik weet het niet. Als er een circulator is, is het geen plezier om elektriciteit te verspillen. De thermosifon is niet voldoende bij normaal gebruik. Neen ? En als het niet genoeg is, zal de ketel heet zijn zonder? Neen ? Vooral omdat de circulator nog steeds een beetje meer weerstand biedt, in plaats van te helpen!

Dus, ik onthoud ons van het beantwoorden van onze vriend.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 08/02/09, 19:07

Er is maar één manier om te weten.

Moet de ketel grondig opladen.
En als het eenmaal goed is opgewarmd zoals het zou moeten.
schakel de stroom uit en controleer de circuitdruk.
Hij zal snel weten wat te doen in geval van stroomuitval.
Het is eigenlijk heel geruststellend om deze ervaring te doen, omdat
wanneer u de stroom weer inschakelt.
wijzig de installatie om een ​​probleem op te lossen dat zou zijn geweest
Dit is niet het geval bij een stroomstoring.

Dus, ik onthoud ons van het beantwoorden van onze vriend.

Waarom?
Hij is volwassen en verantwoordelijk, wij beantwoorden zijn vragen op
onze beste kennis. Bij hem om uit te zoeken en de zijne op te nemen
beslissingen.
0 x
foxmk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/10/08, 09:56
Plaats: 39 (Jura)




par foxmk » 08/02/09, 19:25

Ja, maak je geen zorgen, ik ben een volwassene!
Ik hoef niet te testen! Ik weet uit ervaring dat de thermosiphon niet alle energie absorbeert en daarom raakt mijn ketel oververhit! (Dat is zeker!) Dit is een heel oude ketel die dateert van 1985 en de zaak is al gebeurd.
Wat ik wil weten is of op een recente (nieuwe) ketel met omgekeerde verbranding, als het feit dat de ventilator die de verbranding activeert stopt, dat voldoende is om de verbranding voldoende te vertragen er is geen oververhitting?
Bovendien, in het geval van een gewone verbranding, moet de klep van de thermostaat sluiten, stopt deze het vuur volledig tot het punt van overlijden of is er een kans dat het gebeurt ?
En tot slot, welke risico's voor het huis en welke risico's voor de ketel?
Nogmaals bedankt.
0 x
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 08/02/09, 19:34

Ik heb een omgekeerde verbrandingsketel, Unical turbo2.
Als er een stroomstoring is, kan de ventilator de haard niet meer van lucht voorzien en blijft hij dus "in een broedmachine": zoals wanneer de ketel op pauze staat.
Bij dit type ketel is de werking alles of niets: als er calorieën nodig zijn, draait de ventilator, waardoor de verbranding wordt verminderd. Zodra de temperatuur is bereikt, stopt de ventilator, wordt de ketel gepauzeerd tot de volgende thermostaat belt.

Absoluut geen risico bij stroomuitval, vooral omdat er ook een veiligheidsventiel met koudwatervoorziening is, als de thermostaat niet goed werkt.
0 x
foxmk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/10/08, 09:56
Plaats: 39 (Jura)




par foxmk » 08/02/09, 21:04

Absoluut "geen risico" betekent dat dat je al hebt getest?
Ik kreeg te horen dat het "herladen" van koud water in de boiler er erg schadelijk voor was, dat het veel schade heeft opgelopen? Is het waar ?
In ieder geval bedankt voor je antwoord!
0 x
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 08/02/09, 21:57

Sinds 3 jaren geleden dat ik het gebruik, is het al gebeurd: het probleem is eerder dat de ketel volledig uitvalt.

Als ik erop wil ingrijpen, moet ik alleen de stroom afsnijden en wachten totdat de sintels zijn afgekoeld.

In sommige gevallen kan de ketel hoger worden dan het temperatuurinstelpunt: bij storm bijvoorbeeld is de diepgang te groot als de bypassklep niet opengaat (gelijmd door de bister).
Zodra de temperatuur meer dan 90 ° C bereikt, gaat de klep open en laat het koude water de boiler afkoelen: het gebeurde een keer voor mij.

Het grootste risico bij een houtgestookte ketel is de zeer snelle vervuiling van het kanaal, gevolgd door de "schoorsteenbrand".
Gezien de hoeveelheid verbruikt hout, ga ik over op één veegbeurt per maand, omdat ik al "warmte" heb gehad bij het ontstaan ​​van een brand: kanaal werd felrood bij de keteluitlaat, gerommel, dus sterke luchtaanzuiging dat het de luchttoevoerklep optilt.
In dit geval een oplossing: alle luchtinlaten dichtstoppen en wachten tot deze stopt! Ik gaf al ...
0 x
trpcinema
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 08/12/11, 02:32

stroomuitval oplossing




par trpcinema » 08/12/11, 12:35

hallo .. gelukkig zijn er profs om aan dit alles te denken

het verkoopt een eco-inverter in Ketels van Frankrijk

http://www.bouilleur.fr

garantie 10 jaar 21 uur levensduur van de batterij met een circulatiepomp 40 w cons ..
Ik ben niet genoeg om alles aan je uit te leggen, maar ik heb er een thuis en het werkt .. en alleen het sterke punt is dat het alleen begint in het geval van snijden ed ... of fuse dat springt in tegenstelling tot een typische UPS op het dieet van de computer, en het kan de radiatoren verwarmen wat er ook gebeurt ..
hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/12/11, 14:05

Surfeurseb schreef:
Het grootste risico bij een houtgestookte ketel is de zeer snelle vervuiling van het kanaal, gevolgd door de "schoorsteenbrand".
Gezien de hoeveelheid verbruikt hout, ga ik over op één veegbeurt per maand, omdat ik al "warmte" heb gehad bij het ontstaan ​​van een brand: kanaal werd felrood bij de keteluitlaat, gerommel, dus sterke luchtaanzuiging dat het de luchttoevoerklep optilt.
In dit geval een oplossing: alle luchtinlaten dichtstoppen en wachten tot deze stopt! Ik gaf al ...


Ik heb dit ook met een kachel bij mijn ouders gewoond: helemaal mee eens! Verreweg het eerste risico. En spectaculair: 's nachts de vlammen en de vlammen die uit de haard komen!

Als de schoorsteen goed ontworpen is, passeert deze niet naast een houten frame, er is geen triplex of ander brandbaar materiaal in de buurt geplaatst, eigenlijk niets doen en alles sluiten de trekkingen om de verbranding te vertragen ... Alles komt goed en de buis zal bij aankomst nikkel zijn ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/12/11, 16:01

Wanneer we naar de schoorsteenbrand komen, we hebben veel basisfysica-fouten gemaakt, zoals niet vegen genoeg, of slecht geveegd, niet met een volledige efficiënte verbranding, zonder warmtewisselaar waar we de afzetting van roet zien, brandend groen hout of vol met water, helemaal niet droog, gewoon grenen gesneden, zonder het roet van de schoorsteen te testen, of een gedraaide schoorsteen met horizontale, dalende zones, of een variabel of te koud gedeelte, waardoor de opslag en afzetting van roet te snel en bijna onverwijderbaar door vegen.
Zonder grote fouten vegen we alle 3 6-maanden door de ophoping van roet te testen, de uitgang van de schoorsteen te schudden of roet in de wisselaar te kijken.

Als we in de angst voor het schoorsteenbrand leven, zijn er gigantische fouten !!
Sommige pro's geven niet om fouten, met hun klanten koeien om te melken.

De schoorsteenbrand is noodbrandweer !!
Zie wat ze adviseren om te doven (google of andere, brandblusser water, geen lucht).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten