drum machine wassen waaier

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 02/04/09, 13:04

bonjour Christophe

Dit zijn je pijpen die je 90 graden omdraait en die je in vlotter houdt, ik vergat te zeggen dat je een contragewicht aan de andere kant hebt geplaatst om het gewicht op de twee drijvers te balanceren.
De drijvers moeten voor 2/3 ondergedompeld zijn voor het beste resultaat.

Het venturi-effect, als ik durf te zeggen, verhoogt de snelheid van de waterstroom tussen de pijpen (drijvers) voor een superieure prestatie van het geheel.

Voila!
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

paddle-trommel




par tigrou_838 » 02/04/09, 15:48

hallo christophe,

de fietsketting lijkt me een goed compromis qua aanschafprijs, weerstand, degelijkheid, aanpassingsmogelijkheid, zonder te veel kracht te verliezen.

er is bomvet, speciale versterkte O-ring ketting voor grote motorfiets, ik had er een voor de ketting van de 750 africatwin, het was geweldig om (vloeibaar) te zetten en na een uur te gaan waar je nodig hebt ( vast) een beetje af te vegen en de ketting was super goed ingevet voor 10000kilometer.

sterk de foto's van je zwevende wasmachine.

ps: en met je trommel mag je wat goede vis vangen.

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/04/09, 18:18

Ik heb de laarzen gevuld met water ... de machine kapseisde ik moest stenen in evenwicht brengen (want de motor is er nog niet), blijft aan aubaner en hij moet de nacht in het water doorbrengen. .. goed uitgebalanceerd houdt het "goed" vast maar het is leeg ...

Dus load balancing (variabel) zal moeilijk zijn, dus ik denk dat ik een 3e balancing float aan de andere kant van het schoepenwiel moet plaatsen, een beetje voor kano's ...

Ik ga terug ... meer uitleg na ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/04/09, 19:25

Dus de lancering van MartzSat is morgen!?



Beeld

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/04/09, 21:04

Ah ah ah Flytox! Beeld

Let op, ik denk dat het in een baan stabieler zou zijn dan op de stream :) Het zijn amateurs jongens bij CNES of NASA, vertel ik je : Mrgreen:

Morgen verbeter ik de drijvers en leg ik de windschermen vast.

Daarna, wanneer de stabiliteit is bereikt, kunnen we het "kracht" -gedeelte aanvallen ...

Teigetje: ik zal vooral vissen knock-out slaan! :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/04/09, 21:33

Je zag: het zweeft !!

Nou, ik moest het in evenwicht brengen met een paar stenen (normaal omdat het mechanisme en het gen afwezig zijn ...) maar het blijft nog steeds erg onstabiel (zonder de stutten)

Morgen optimaliseer ik! Ik ben niet blij met de (on) stabiliteit!
De truc is om een ​​goede stabiliteit te hebben zonder de aubans, de aubans zorgen voor een "meer" stabiliteit in het geval van overstroming of variatie van het koppel op de generator ...

Beeld

Cado bonux, foto van sansues onder de ballaststeen!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/04/09, 21:39

Ah zie je wel? :D

Je wielbasis moet breder zijn dan je schoep + tank en je wiel moet tussen je drijvers worden geplaatst

het is de prijs van stabiliteit
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/04/09, 21:44

Ja en nee ...

Met een minder turbulente stroom kun je heel goed slagen in een cantilever-truc ... genoeg dat het zwaartepunt van het geheel naar het midden van de 2 drijvers is ...

Het kan dus heel stabiel zijn zonder dat het wiel in het midden staat ...

Het bewijs: op de foto met 2 ballaststenen is het goed uitgebalanceerd, toch? Maar hey er zit ook geen motorkoppel op ... dus morgen ga ik het allemaal uitbreiden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 02/04/09, 23:09

Ik vond het idee van de Polynesische boot met twee extra drijvers leuk, je komt er wel :P

Veel succes en het is geweldig dat er nog steeds bloedzuigers in "jouw" stream zitten!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/04/09, 23:58

Lietseu schreef:[...] Veel succes en het is geweldig dat er nog steeds bloedzuigers in "jouw" stream zitten!
Bloedzuigers zijn geen indicator voor een goede waterkwaliteit ... :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten