Mix diesel + benzine of ethanol E85: verbruik minder en reinig uw dieselmotor

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/06/09, 09:57

Oh ja, dus dat betekent dat we met waterstof aan 30 toeren kunnen denken?

Ik ga dit eens proberen op mijn 125 : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/06/09, 00:10

nico0711 schreef:Het is verrassend omdat bij mij het maximale toerental 5200 tpm is, maar ik overschrijd zelden de 4000.
5200 tpm voor een 2.8 hdi bestelwagen? :schok: :schok: :schok:
Ik ben behoorlijk verrast... En ik steek mijn hand in het vuur dat zelfs als je "aandringt", het je nooit zal lukken.


nico0711 schreef:En een korte vraag: wat was het brandstofverbruik van de 908's tijdens de race?
Dit zijn gegevens die ik ook heel graag zou willen hebben... :|
Helaas heeft geen van de media die ik raadpleeg dit ooit genoemd.

Maloche, wat heeft dit met waterstof te maken?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
nico0711
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 17/04/07, 22:14
Plaats: Ain




par nico0711 » 22/06/09, 16:49

Maar als ik geld wil besparen, ga ik niet zo hoog in de torens...

Ter informatie: hij start nog steeds net zo goed en zonder problemen.
0 x
Ik vergat te zorgen voor het land. Nu is het beter
**********************************
Peugeot Boxer 2.8hdi (SOFIM) van 127cv en 300mkg met 55000kms is een Fase II 2003, 9 zetels, en kort model (290C), en ik probeer mijn verbruik te verminderen en ook een vermindering van schadelijke deeltjes in het milieu en de longen van de toekomstige generaties
***********************************
Huis met 1 vloer 140m2, zou ik mijn stookkosten te verminderen door het vinden van trucs om beter te isoleren, mijn waterrekening te verminderen en helpen de natuur te natuurlijker
***********************************
Ik 4 kinderen en ik hou van dat ze kunnen genieten van het leven, zoals ik hebben geprofiteerd en vooral zij hun toekomst kan lachen
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/06/09, 21:40

CORRECTIE

Ten slotte heb ik alles rond de EGR-klep van mijn Vel Satis 2007km uit 105000 gedemonteerd om de staat van verstopping van het herinjectiesysteem te controleren (hallo boxon, ook al is het voertuig zeer goed ontworpen)

en oh verrassing, het circuit is relatief schoon voor het aantal afgelegde kilometers, maar bovenal heb ik hierdoor een tweede systeem kunnen ontdekken voor het controleren van de herinjectie van gassen in serie, en dit nauwkeurig kunnen regelen

Het turbomodel is precies het model dat door Fly wordt gepresenteerd, een Garett met een pneumatische klep voor variabele geometrie
Beeld
Beeld

En de "PRIMARY" EGR-klep itou
Beeld
Beeld

Hier is de binnenkant van de "carburateur?" tenslotte de kast die de luchtinlaat en secundaire herinjectie regelt
Beeld
Dernière édition par Capt_Maloche de 22 / 06 / 09, 21: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/06/09, 21:47

en hier is het luchtinlaatspruitstuk
Beeld

en de binnenkant van de EGR-buis
Beeld

En het hele blok gedemonteerd
Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/06/09, 21:54

Eindelijk, na ruim 100 km, is het systeem niet zo vies vergeleken met oude versies van diesels, en lijkt het EGR-probleem goed en wel opgelost.

even schoonmaken en hij is terug als nieuw :D

Ik vond het dus leuk om deze secundaire EGR te blokkeren met een opening van 20%, en het systeem gaf een injectiefout aan.

Aan de andere kant geeft de computer, eenmaal losgekoppeld, geen fouten weer.
Het lijkt erop dat het gebruikelijk is geworden om de EGR los te koppelen : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 22/06/09, 22:05

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/06/09, 09:34

Er moet worden erkend dat fabrikanten vooruitgang hebben geboekt op het gebied van de vervuiling, en dat het dankzij de Euro-normen is dat deze vooruitgang boekt.

Het valt nog te bezien wat de regelgevingscriteria zijn:

het is noodzakelijk om de voorwaarden van de Euro 2, 3, 4 en 5 normen te herstellen
Aha, daar ga je:
De Europese wetgeving wordt steeds strenger op het gebied van de uitstoot van dieselmotoren. De Euro-emissienormen volgen elkaar op. De implementatie gebeurt met enigszins gespreide deadlines voor diesel- en benzinemotoren:

•Euro 0: voertuigen in gebruik genomen na 1988;
•Euro 1: voertuigen in gebruik genomen na 1993;
•Euro 2: voertuigen in gebruik genomen na 1996;
•Euro 3: voertuigen in gebruik genomen na 2000;
•Euro 4: voertuigen in gebruik genomen na 2005;
•Euro 5: na september 2009 voor goedkeuring en januari 2011 voor registratie van nieuwe voertuigen;
•Euro 6: na januari 2013 voor goedkeuring en januari 2012 voor registratie van nieuwe voertuigen.

Toegestane emissiegrensmassa in mg/km:
Beeld


Oké, dus mijn Vel Satis is Euro 4 standaard :D , gasrecycling wordt dus goed beheerd door de computer in tegenstelling tot wat ik tot dan toe dacht (onderwerp van het ERRATUM hierboven)

maar zitten er nox- of CO-sensoren op de pot? zo niet, dan betekent dit dat de aanpassingen worden gedaan op basis van metingen op een bank.
er zit in ieder geval een roetfilter in
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/06/09, 09:37

Maar dan begrijp ik één ding niet:

Toen ik mijn technische keuring deed waarvan ik de uitslag opvroeg; ze konden me niet eens een enkele waarde geven

en ik vraag me af wat ze werkelijk meten...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 23/06/09, 09:44

Ik geloof, ik kan het mis hebben, dat de meting van NOx nog steeds verre van systematisch is...
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 93 gasten