onverenigbaar met dieselolie?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/06, 14:01

Exceed schreef:Hallo,
Nou zeg me, je hebt echt tijd te verliezen!
Lijkt wel een dubbelspel!!!
Ik ging wat diesel halen bij inter en maakte verschillende mengsels om te zien: GO / gerecyclede zonnebloemolie en GO / gebottelde koolzaadolie. Voorlopig zijn de mengsels homogeen.
Ik zou het doen zodra ik weer olie heb (voorlopig landbouwaanbod...) met de pompen waar ik normaal heen ga: Leclerc, Elf en Champion. Ik heb de flessen al, alles wat ik nodig heb is de olie...

Voor dubbelspel, is het nu niet Wimbledon? : Mrgreen:

Exceed schreef:Zo niet, wat is de onverenigbaarheid van olie in recente motoren, mijnheer Professor31, hoe zou dat dan zijn? Afgezien van de viscositeit die kan worden gecorrigeerd om het dicht bij die van diesel te brengen.
Ik snap niet waarom. [...]
Als je de links volgt die ik hierboven heb gegeven, zul je zien dat we met pure olie of in een mengsel met een hoog percentage niet helemaal kunnen komen tot een viscositeit die gelijk is aan die van diesel. puur bij kamertemperatuur (ongeveer 3 cP bij 20°C).
Op een van de curven is te zien dat de SVO bij 85°C een viscositeit van 10 cP vertoont.
Blijkbaar is dit verschil voldoende om problemen te veroorzaken bij hogedrukinjecties, dus stel je voor dat er geen voorverwarming is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/06, 14:35

jonule schreef:>houthakker: Het kan me niet schelen of ik niet geloofwaardig overkom, ik kan je verzekeren dat dit niet het doel van deze site is;
Ik denk dat deze dat niet zijn dat "mijn ogen" die dit waarnemen.
Aan de andere kant denk ik dat je naar een site komt om informatie met anderen uit te wisselen, toch?
En als je voor een grap gaat, wat krijg je dan?
De "doel van deze site"Zoals je zegt, het is ook om interessante informatie te vinden. Als iedereen grote onzin komt vertellen, wat wordt dan het belang van de site? Het schiet op niets uit... : Roll:

jonule schreef:met de boordcomputer/calculator is er een manier om goede T°C-instructies voor brandstof vast te stellen, we kunnen er waarschijnlijk zonder dat komen door de T°C-sensor voor de brandstof te misleiden... kortom, de olie Goed stroperige hete vloeistof is goed voor een motor!
:shock: En hoe verwarm je je olie? Lees wat ik hierboven heb gemarkeerd en zie de viscositeitscurven...

jonule schreef:dus ja er zijn veel aanpassingen te maken, maar het is hetzelfde principe, we werken gewoon met een brandstof waarvan de viscositeit gecontroleerd moet worden.
Alsjeblieft.... : Lol:
De spraak verandert een beetje...
Wij gingen van:een dCi kan 100% op olie draaien zonder iets te doen..." op dat...

jonule schreef:welke renault produceert D, TD niet meer?
Omdat ze te veel verbruiken en niet aan de normen voldoen... : Roll:


jonule schreef:hoe dan ook, op deze motoren is er altijd een beetje vervuiling, behalve dat het geen olie is, dus het is goed. hier is de redenering wat anders te zeggen?
Wat anders te zeggen? Dat is een simplistische redenering... : Roll:
Als vervuiling een motor verhindert om goed te lopen, wat maakt het dan uit of de vervuiling plantaardige olie of petroleum is, het resultaat zal hetzelfde zijn: slechte prestaties, overmatig brandstofverbruik, productie van verontreinigende stoffen...

jonule schreef:tot op heden heb ik geen groot probleem gehoord/gezien vanwege de olie, "gebruikt onder goede normale omstandigheden".
Ga en lees een beetje de site van uw "vrienden" van Oliomobile en je zult zien wat er kan gebeuren met mensen die het wijze advies opvolgen van degenen die luid en duidelijk roepen "Alle diesels kunnen op 50% HVB rijden zonder iets aan te passen" of andere onzin van hetzelfde soort, grote motorproblemen hadden ... :frons:

jonule schreef:de zogenaamde nieuwe brandstofdiester zal deze zogenaamde moderne motoren ongetwijfeld kunnen compenseren, maar laat het niet gezegd zijn dat je een DCi moet kopen om schoon te rijden!!--))

De Diester® (EMHV) is slechts een middel om een ​​niet-fossiele brandstof voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken, zonder dat ze het beseffen en zonder NIETS doen (wat bij SVO niet het geval is). In die zin is het goed.
Het enige probleem is dat deze brandstof door grote structuren wordt vervaardigd en het gestandaardiseerde distributienetwerk binnenkomt, maar dit is de voorwaarde waaraan moet worden voldaan zodat het door zoveel mogelijk mensen kan worden gebruikt... :?

jonule schreef:sowieso vind ik dat olie een tijdelijke situatie toelaat voor biobrandstoffen en interesse hebben in biobrandstoffen uit de natuur, het is een heel goed palliatief!
Helemaal mee eens, pfff eindelijk iets zinnigs : Lol:

jonule schreef:>lege olieflessen kunnen worden teruggebracht naar het recyclagepark, ze komen terecht bij oude olieblikken; eindelijk thuis. daarna moeten ze allemaal verbrand worden in een afgesloten ruimte met een luchtfilter aan de uitlaat, toch?!
Het probleem is dat de energiebalans van eetbare olie in kleinverpakking helemaal niet die van SVO is, vanwege de te respecteren gezondheids- en kwaliteitsnormen, evenals verpakking en transport...
Vervolgens voegt de vernietiging van containers het probleem toe.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/06/06, 15:11

zuigt nog steeds de oude man! je wilt de post ook niet respecteren en je opmerkingen modereren.
Ik ben niet zoals jij, het kan me niet schelen of ik doorga voor een grap, zolang het maar niet is om door te gaan voor een oude c**! : Mrgreen:

van mijn kant weet ik wat ik zeg; je beseft niet eens dat jij het bent die uiteindelijk onzin praat, waarschijnlijk door gebrek aan ervaring ... bovendien kun je op deze site echt geweldige onzin vinden, het is niet niets zoals je zegt !!
besteed je tijd aan denigrerend, je zult cahuettes verdienen! Je lijkt erin te slagen het debat aan te wakkeren!
het is niet door je rondingen te lezen dat je tot iets komt, het zijn eerder zij die je zullen bedriegen; Als je minder op oliomobile zou gaan, zou je waarschijnlijk duidelijker zien; het zijn mijn vrienden niet, want er zijn te veel verkopers of anderen die belang hebben bij het verdedigen van brandstoffen zoals jij... mentaliteitsprobleem, maar ondertussen ben je een medeplichtige, dat vind ik niet zo aardig.

Ik heb overigens nooit gezegd dat een DCi op 100% olie kan lopen, je hebt er absoluut niets van begrepen en je wilt er niet eens aan denken.
Ik heb je gezegd dat ze nu net als iedereen op 50% kunnen draaien zonder mods! probeer voordat u iets anders zegt, verzamel informatie, maak statistieken en negeer wat te verwaarlozen is.
het is vanwege mensen zoals jij dat deze site stinkt, we kunnen er niets aan doen; je hoefde niet naar dit debat te komen waar je niets aan hebt bijgedragen.
je hebt zelfs gevallen die je aanhaalde die zogenaamd problemen hadden, geen specifieke gevallen, geen getuigenis, geen concrete mensen die we kunnen ondervragen om te zien of ze de gebruiksvoorwaarden respecteren, en dat gaf je mij eerst de schuld.
de D en TD verbruiken niet teveel, in tegenstelling tot wat je zegt! "een goed geoliede TD is beter dan 2 olie HCci, je krijgt het"! ... u rijdt het liefst op olie, ongeacht de vervuiling ... hoe kunt u ervoor zorgen dat u naar de rede luistert? Dat laat ik aan iemand anders over ;-)
blijf in je olie zeg ik je, je lijkt het lekker te vinden!
Ik en ik zullen ons hele leven op 100% olie rijden!

CIAO, en bedankt, je hebt me opgepompt; Ga ergens anders wat speelkameraden halen, je zou je geschilaccount moeten hebben...
daarmee fijne feestdagen aan anderen :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 30/06/06, 15:47

jonule schreef:het is vanwege mensen zoals jij dat deze site stinkt, we kunnen er niets aan doen; je hoefde niet naar dit debat te komen waar je niets aan hebt bijgedragen.

... u rijdt het liefst op olie, ongeacht de vervuiling ... hoe kunt u ervoor zorgen dat u naar de rede luistert? Dat laat ik aan iemand anders over ;-)
blijf in je olie zeg ik je, je lijkt het lekker te vinden!
Ik en ik zullen ons hele leven op 100% olie rijden!



Ik zie niet in hoe eerlijke, objectieve en realistische mensen problemen op de site veroorzaken!
Integendeel, ze brengen hun kennis en ervaring mee die nodig zijn voor vooruitgang.

Ik zie ook niet waar staat dat Bucheron liever op benzine rijdt; het is eerder het tegenovergestelde, aangezien hij precies op olie loopt (zeker niet op 50 of 100%)!

Voor de TD's: het waren prima motoren maar helaas zijn ze niet meer van deze tijd en kunnen ze niet aan de Euro4-normen voldoen (met of zonder olie trouwens).
Neem een ​​primeur:
Ik bezit een auto uitgerust met een XUD T 1.9l!
Wie zegt dat ik alleen door DCI of HDI kijk?

Laten we serieus zijn!! :D
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/06/06, 16:33

Dag

Voor de TD's: het waren prima motoren maar helaas zijn ze niet meer van deze tijd en kunnen ze niet aan de Euro4-normen voldoen (met of zonder olie trouwens).


En vallen vrachtwagens ook onder deze norm?
Ik heb wat moeite als de overheid rapporten uitbrengt en wie zegt dat een vrachtwagen minder vervuilt dan een auto? een milieuactivist steunde me onlangs dat een tweetaktmaaier meer vervuild is dan een zware bouwtruck! O de motoren,
de maaier verbrandt 0,5 liter per uur en de camoin 60 liter.
Politiek loopt de regering met de billen bloot als het de vrachtwagenindustrie raakt, het is de economische zenuw, we moeten voorkomen dat er conflicten ontstaan. Aan de kant van de vervuiling, als je begint met het tellen van het aantal vrachtwagens dat op de snelwegen in omloop is, is het niet zoals in Rusland, meer vrachtwagens dan auto's, maar er is een goed percentage (nou ja, ik kom er vanaf). het onderwerp is bijna compleet, afgezien van een paar overflows)

Ik heb zojuist een goed percentage olie getest in de 300TD + waterdoping en aangezien het recent is, zal ik geen precieze resultaten geven.
Een kleine opmerking voor degenen die met olie rijden, de doping met water en belangrijker als men met olie loopt dan wanneer men met diesel loopt, ik vraag me af of de doping met water meer effect heeft op motoren met defecte injectoren. dit zou verklaren waarom de experimenten die aan het begin van de eeuw werden uitgevoerd met waterinjectie zulke goede resultaten opleverden, het zou ook de uitstekende resultaten op oude tractoren kunnen verklaren (ik weet niet zeker of de boeren hun injector elke 1000 bedrijfsuren tarreren. .)
Als de mentaliteit en zoals hier gebruikelijk is dat tijdens het leven van een Amerikaanse auto niemand de olie van de transmissie ververst en nog minder van het differentieel, ik ken er meerdere die een nieuwe auto kopen en die nooit de olie van de motor of het oliefilter verversen, ze toegevoegd en na 50000 km verkocht hij de auto!
Als je iemand vraagt ​​die een diesel heeft, heb je dan de injectoren gecontroleerd? bin zie dus dat is altijd goed!
Dus praat niet met die mensen die je in aardappelolie rolt, ze nemen je voor de gek..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/06, 16:43

jonule schreef:zuigt nog steeds de oude man! je wilt de post ook niet respecteren en je opmerkingen modereren.
Ik ben niet zoals jij, het kan me niet schelen of ik doorga voor een grap, zolang het maar niet is om door te gaan voor een oude c**! : Mrgreen:
Het is grappig, er wordt vaak gezegd dat mensen die geen argumenten meer hebben tot beledigingen komen, is dit jouw geval?

Waarom moet ik mijn opmerkingen modereren? Was ik beledigend?

jonule schreef:van mijn kant weet ik wat ik zeg; je beseft niet eens dat jij het bent die uiteindelijk onzin praat, waarschijnlijk door gebrek aan ervaring...
Waar is de onzin? Graag een offerte in plaats van de gebruikelijke luchtverplaatsing.

jonule schreef:het is niet door je rondingen te lezen dat je tot iets komt, het zijn eerder zij die je zullen bedriegen; Als je minder op oliomobile zou gaan, zou je waarschijnlijk duidelijker zien; het zijn mijn vrienden niet, want er zijn te veel verkopers of anderen die belang hebben bij het verdedigen van brandstoffen zoals jij... mentaliteitsprobleem, maar ondertussen ben je een medeplichtige, dat vind ik niet zo aardig.
Medeplichtige van wie, van wat?
Deze rondingen hebben het grote voordeel, in vergelijking met uw opmerkingen, dat ze op een betonnen ondergrond rusten en niet op een vacuüm... : Roll:
PS: "vrienden" was gemarkeerd, het was een onderstreept, gemarkeerd, gemarkeerd misbruik, maar blijkbaar heb je het niet gezien... : Lol:

jonule schreef:Ik heb overigens nooit gezegd dat een DCi op 100% olie kan lopen, je hebt er absoluut niets van begrepen en je wilt er niet eens aan denken.
Ik heb je gezegd dat ze nu net als iedereen op 50% kunnen draaien zonder mods! probeer voordat u iets anders zegt, verzamel informatie, maak statistieken en negeer wat te verwaarlozen is.
Ah... :frons:
Dus jij was niet degene die dat schreef op 27 juni...
jonule schreef:[...]>Ik sta er nog steeds op te zeggen dat de HDi en DCi heel goed werken op 100% olie, binnenkort om de juiste aanpassingen te maken.[...]
jonule schreef:[...] de DCi van die tijd kan zonder enige aanpassing op 80% draaien, en ik was het niet die het heeft uitgevonden! en iedereen kan ook 50% van die tijd rijden, zonder enige aanpassing![...]
Pas op, je bijnaam is gehackt... : Lol:

jonule schreef:het is vanwege mensen zoals jij dat deze site stinkt, we kunnen er niets aan doen; je hoefde niet naar dit debat te komen waar je niets aan hebt bijgedragen.
Ik breng het in ieder geval een zekere strengheid en ik wijs met de vinger naar de onzin die wordt verkondigd door maffe mensen die niets kunnen rechtvaardigen wat ze zeggen.



jonule schreef:je hebt zelfs gevallen die je aanhaalde die zogenaamd problemen hadden, geen specifieke gevallen, geen getuigenis, geen concrete mensen die we kunnen ondervragen om te zien of ze de gebruiksvoorwaarden respecteren, en dat gaf je mij eerst de schuld.
In dit specifieke geval heb ik het werk inderdaad niet voor je gekauwd. : Roll: , maar het is niet erg moeilijk, ga gewoon naar Oliomobile (wat ik je al zei), in de Forum "plantaardige brandstoftechniek", sectie "Motormodificatie en dieseltechniek", subsectie "Mechanische problemen en breuken", het is hier !
Je hebt genoeg mensen om te interviewen als je wilt...
Ah, maar het is waar, ik was het bijna vergeten: Oliomobile is een site waar "er zijn te veel verkopers of anderen die belang hebben bij het verdedigen van brandstoffen"...
Tussen ons, het zal ze aan het lachen maken als ze ooit deze calembredaines zonder kop of staart lezen...

jonule schreef:de D en TD verbruiken niet teveel, in tegenstelling tot wat je zegt!
AH goed... : Roll:
Dus hoe komt het dat, met auto's die veel meer wegen dan een paar jaar geleden (ongeveer 10 jaar geleden arriveerde de eerste HDi rond 1997-98 geloof ik?), het genormaliseerde brandstofverbruik op zijn minst stabiel is, zo niet daalt?
Bovendien heeft de motorgoedkeuring van een atmo nog steeds niets te maken met een moderne turbo, maar dat is een andere discussie.

jonule schreef:"een goed geoliede TD is beter dan 2 olie HCci, je krijgt het"! ... u rijdt het liefst op olie, ongeacht de vervuiling ... hoe kunt u ervoor zorgen dat u naar de rede luistert? Dat laat ik aan iemand anders over ;-)
blijf in je olie zeg ik je, je lijkt het lekker te vinden!
Ik en ik zullen ons hele leven op 100% olie rijden!
Ik zou graag willen dat u mij een van mijn toespraken citeert waarin wordt gesuggereerd dat ik liever op olie loop. Kom je daar?

jonule schreef:CIAO, en bedankt, je hebt me opgepompt; Ga ergens anders wat speelkameraden halen, je zou je geschilaccount moeten hebben...
daarmee fijne feestdagen aan anderen :!:
Wat mij betreft "blaas" je me niet eens op, en je zou volkomen onverschillig tegenover me staan ​​als je niet zoveel onzin zou zeggen...

Voor uw begeleiding, een uitwisseling van woorden betoogde is geen geschil, maar een discussie.
Kun je de nuance opvangen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/06, 16:48

professeur31 schreef:[...] Hier is een primeur:
Ik bezit een auto uitgerust met een XUD T 1.9l!
Wie zegt dat ik alleen door DCI of HDI kijk?

Laten we serieus zijn!! :D
Hier heb ik overboden!
Ik rijd met een 2,1L turbo XUD : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 30/06/06, 16:53

Andre schreef:Dag

Voor de TD's: het waren prima motoren maar helaas zijn ze niet meer van deze tijd en kunnen ze niet aan de Euro4-normen voldoen (met of zonder olie trouwens).


En vallen vrachtwagens ook onder deze norm?

Andre


Ja André, ook zij zijn aan deze normen onderworpen!
Het is duidelijk dat het niet nodig is om te resoneren in % van de verontreinigende stoffen in vergelijking met de totale massa van de uitgestoten uitlaatgassen, want zelfs als een maaier meer vervuilt in % dan een vrachtwagen, stoot hij natuurlijk veel minder verontreinigende stoffen in de atmosfeer uit. lage verplaatsing.
Wat tegenwoordig de meeste problemen veroorzaakt zijn NOX omdat deze na verbranding moeilijk te verminderen zijn (kosten).
Fabrikanten lijken te evolueren naar oplossingen om ze niet te produceren (daling van de verbrandingstemperatuur = bijv. HCCI)
A ++
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 30/06/06, 16:59

Houthakker schreef:
professeur31 schreef:[...] Hier is een primeur:
Ik bezit een auto uitgerust met een XUD T 1.9l!
Wie zegt dat ik alleen door DCI of HDI kijk?

Laten we serieus zijn!! :D
Hier heb ik overboden!
Ik rijd met een 2,1L turbo XUD : Wink:


pffffffffffffff
Weet je dat we uitgescholden gaan worden door de bouwers? :onheil:
Kom op, ik verkoop mijn ZX en koop een HDI.
Oké, ik kon niet meer op olie rijden. : Mrgreen:
Jammer!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 30/06/06, 19:00

professeur31 schreef:pffffffffffffff
Weet je dat we uitgescholden gaan worden door de bouwers? :onheil:
Kom op, ik verkoop mijn ZX en koop een HDI.
Oké, ik kon niet meer op olie rijden. : Mrgreen:
Jammer!


Gezien de hele vloot via een pantone dat je hem tijdens de laatste 100 km je XUD hebt laten opeten, zal hij zeker de 000 km van je motor overschrijden!

Dat is zeker dat bouwers er maar matig van houden... (niet goed voor het BBP en de verbruiksindexen!)

Hé ja Profmeca31 is de eigenaar van de eerste gepantoniseerde auto-uitzending van de ZX TD op het net citroen ZX TD met waterinjectie (info voor wie het misschien nog niet weet...)
Dernière édition par Christophe de 30 / 06 / 06, 19: 10, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten