De staat en de achteruitgang van brandstoffen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

De staat en de achteruitgang van brandstoffen




par SixK » 22/09/05, 12:39

Hier is een zeer interessant onderwerp gevonden op de blog van Michel Edouard Leclerc (MEL):
Septembre 19 2005
Brandstofprijzen: achter de schermen van een ronde tafel

Laat me je vertellen over de acteurs: de staat, Total en de anderen...

Ik heb je de directe link gegeven, maar ga door de Google-advertentie bovenaan de pagina hiervan forum :

http://www.michel-edouard-leclerc.com/b ... /index.php

Je moet zoeken naar het nieuws van 19 september 2005

MEL, lees de reacties en reageer erop! :) dit is een kans om druk op hem uit te oefenen om biobrandstoffen aan zijn olie toe te voegen!

SixK
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 26/09/05, 22:31

Welnu, dit is wat Michel Edouard Leclerc mij antwoordde over een toekomstig gebruik van biobrandstoffen in Leclerc-benzine:

Mel schreef:Over SixK (22-09-05)

Ja, absoluut, we gaan ons mengen in het publieke debat over biobrandstoffen. We lopen al ver vooruit, want we vermarkten 50% van de biobrandstoffen die supermarkten verkopen. Ik zal deze week op dit onderwerp terugkomen in een notitie om uit te leggen hoe moeilijk het is om meer te doen.


GMS=Warenhuizen Soldaten

Is dat geen goed nieuws? ;)
Ja ik weet het is niet gewonnen, er zijn duidelijk nog blokkades...

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 26/09/05, 22:54

MEL ons vertelt dat de verkoop van goedkope oliën of alcoholen uit zijn "hard-discount"-winkels dienen als biobrandstoffen?
Niet alleen dat hij niet voor de gek wordt gehouden, maar dat hij de acteur zou zijn?

Ik denk dat hij een gevaarlijk persoon is, zonder geloof of wet, klaar voor alle laagheid, voor zijn winst en zijn bekendheid.(Ik animeerde vroeger een ecologische site...)
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 27/09/05, 09:29

Ik interpreteer het eerder als:

"van de massa biobrandstof die de staat toelaat, vermarkten wij 50% van wat supermarkten verkopen"

met andere woorden, als de staat 10% autoriseert en de GMS 50% van deze 10% of 5% van het totaal verkoopt, dan brengt MEL 50% van deze 5% of 2.5% op de markt

het moet worden vergeleken met alle brandstof die door MEL op de markt wordt gebracht, want als ze 25% van de in Frankrijk verkochte brandstof op de markt brengen, betekent dit dat het in feite niet meer verkoopt dan de andere...

jij volgt ?
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 27/09/05, 11:00

Uh .. je wilt mijn mening, 50% van de biobrandstof die door supermarkten wordt verkocht, vertegenwoordigt niet eens 1% van de brandstof die in Frankrijk wordt verkocht.

Maar het belangrijkste is er niet, MEL is een onafhankelijke die al geprobeerd heeft dingen door te drukken bij de overheid.

Als hij besluit om meer olie te tanken dan wat de Franse staat aanbeveelt (oplegt?), dan ontstaat vanzelf het debat over biobrandstoffen!
Momenteel wordt deze discussie aan alle kanten zorgvuldig vermeden...

Op dit moment is het niet de moeite waard om te discussiëren, het zal interessant zijn om de notitie van MEL aan het einde van de week te lezen: waarom het in Frankrijk moeilijk is om meer biobrandstof aan benzine toe te voegen...

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 27/09/05, 11:07

gegyx schreef:MEL ons vertelt dat de verkoop van goedkope oliën of alcoholen uit zijn "hard-discount"-winkels dienen als biobrandstoffen?
Niet alleen dat hij niet voor de gek wordt gehouden, maar dat hij de acteur zou zijn?

Ik denk dat hij een gevaarlijk persoon is, zonder geloof of wet, klaar voor alle laagheid, voor zijn winst en zijn bekendheid.(Ik animeerde vroeger een ecologische site...)

Zonder geloof of wet? Ik weet het niet, wat ik je kan vertellen is dat Leclerc-medewerkers tot de laagstbetaalde werknemers in supermarkten behoren.
In sommige winkels (in totaal?) hebben we misbruik gemaakt van afwisselende opleiding betaalden we een half salaris voor een gelijkwaardige baan (d.w.z. meer dan 35 uur in een supermarkt)
Is het nu groepsbeleid of het geïsoleerde feit van een paar winkelmanagers?

Ik denk dat MEL de econologie heeft uitgevonden :) (Bijna)
Hoe u geld kunt besparen door geen plastic tasjes meer gratis weg te geven... :)
Inmiddels zijn dit jaar alle supermarkten (of bijna) zijn voorbeeld gevolgd...
Ik zou nu willen dat hij een voorbeeld stelt op het gebied van biobrandstoffen :)

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.

Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 27/09/05, 13:47

Het antwoord voor MEL staat in het artikel in Le Canard enchainé van 21/09 (zie forum biobrandstof, olietankers en Bercy). De oliemaatschappijen houden vast aan het hebben van normen zodat benzine niet te vluchtig is, afgezien van de toevoeging van ethanol die het vluchtiger maakt. Ze moeten daarom minder vluchtige benzine (die oliemaatschappijen in Frankrijk niet verkopen) elders (Duitsland, Oostenrijk) gaan kopen om aan deze normen te voldoen.
Supermarkten verkopen 60% van de brandstof...
Alles staat in het Duck-artikel!
0 x
DMA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/09/05, 15:00




par DMA » 28/09/05, 14:40

gegyx schreef:MEL ons vertelt dat de verkoop van goedkope oliën of alcoholen uit zijn "hard-discount"-winkels dienen als biobrandstoffen?
Niet alleen dat hij niet voor de gek wordt gehouden, maar dat hij de acteur zou zijn?

Ik denk dat hij een gevaarlijk persoon is, zonder geloof of wet, klaar voor alle laagheid, voor zijn winst en zijn bekendheid.(Ik animeerde vroeger een ecologische site...)

MEL ons vertelt dat de verkoop van goedkope oliën of alcoholen uit zijn "hard-discount"-winkels dienen als biobrandstoffen?
Niet alleen dat hij niet voor de gek wordt gehouden, maar dat hij de acteur zou zijn?

Ik denk dat hij een gevaarlijk persoon is, zonder geloof of wet, klaar voor alle laagheid, voor zijn winst en zijn bekendheid.(Ik animeerde vroeger een ecologische site...)


Als het ecologische evenwicht grotendeels positief is voor olie, ja, dan is het leven, het klimaat van onze planeet een ongehoorzaamheid aan een Franse wet en de gehoorzaamheid aan een Europese wet waard.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 28/09/05, 22:33

Voor info GMS = Grote en Middelgrote Oppervlakken
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 29/09/05, 00:54

dat is het MEL heeft zojuist zijn visie op biobrandstoffen in zijn groep gegeven:
http://www.michel-edouard-leclerc.com/blog...mel/index.php

zoek dit:
Septembre 28 2005
Inzet (en belemmeringen) voor de bevordering van biobrandstoffen

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.

Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten